در آستانه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فضای رسانه‌های داخلی روز به روز انتخاباتی‌تر می‌شود.

گزیده مطالب انتخاباتی رسانه‌های داخلی به شرح زیر است:

*** روزنامه آرمان

1- لیست انتخاباتی یاران اعتدال با سرلیستی روحانی منتشر شد + اسامی

- روزنامه آرمان نوشت: لیست «یاران اعتدال» متشکل از کاندیدهای مجلس خبرگان رهبری با سرلیستی حجت‌الاسلام حسن روحانی منتشر شد.

- اسامی منتشر شده در این فهرست به شرح ذیل است: حسن روحانی، هاشمی‌رفسنجانی، محمد امامی کاشانی، ابراهیم امینی، سیدمحمود علوی، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، محمد محمدی‌نیک (ری شهری)، سیدمحمد سجادی عطاآبادی، محمدعلی موحدی‌کرمانی، محسن قمی، سیدابوالفضل میرمحمدی، محمدعلی تسخیری، محسن اسماعیلی، سید هاشم بطحایی، محمدعلی امین و محمدحسن زالی کاندیداهایی هستند که در این لیست حضور دارند.

2- کیانوش راد: قراردادن علی لاریجانی در لیست اصلاح طلبان غیرممکن است.

- محمد کیانوش راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفته است: باید به این نکته توجه کرد که در شرایط فعلی قرار دادن علی لاریجانی در لیست اصلاح‌طلبان غیرممکن است واین امر در رابطه با علی مطهری با مشکل مواجه خواهد شد.

- در هر صورت لیست ارائه شده اصلاح‌طلبان از اقبال قابل توجه حامیانشان برخوردار خواهد شد.

3-حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا گفته است: لیستی که توسط شورای ائتلاف اصولگرایان بسته شده است قابل احترام است. اما نتیجه آن چیزی نبود که مطابق تعهدات قبلی افراد تصمیم‌گیرنده آن باشد. به نظر من کسی که خود کاندیدای انتخابات است نمی‌تواند برای دیگران نقش تصمیم‌گیر را داشته باشد.

- در جریان اصولگرا که دست کم 30 گروه شناخته شده و شناسنامه‌دار وجود دارد، چرا لیست فقط از بین چهار گروه بسته شده است؟!

*** شرق

4- شعار انتخاباتی غرضی

- سید محمد غرضی نامزد انتخابات مجلس گفته است: شعار انتخابی من این است که دولت و مجلس دست در جیب فقرا نکنند.

5-محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم و تحقق رهنمود مقام معظم رهبری هستیم. حضور گسترده مردم می‌تواند ثبات و امنیت ملی ما را ارتقا دهد و منافع ملی ایران را تأمین کند.

- مردم باید احساس کنند خواسته‌ها و مطالبات آنها می‌تواند محقق شود چراکه این روح حاکم بر انقلاب اسلامی است.

6- احراز صلاحیت ٤� نفر دیگر در شب آخر

- سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفته است: شب گذشته و در پایان مرحله رسیدگی به اعتراض‌های ردصلاحیت‌شدگان، شورای نگهبان اعلام کرد در این مرحله، ٤� نفر از کاندیداهایی که در مراحل پیشین، ردصلاحیت شده بودند، احراز صلاحیت شدند.

*** اعتماد

7- لیست جدید اصولگرایان با محوریت صدر

- روزنامه اعتماد نوشته است: آخرین شنیده‌ها از فعالیت انتخاباتی این طیف از اصولگرایان بیرون مانده از لیست حکایت از این دارد که آنها با محوریت شهاب‌الدین صدر مشغول تهیه لیست ثانویه‌ای هستند که به موازات لیست حداد عادل و دوستانش منتشر خواهد شد.

*** کیهان

8- دشمن می‌خواهد با فتنه‌گری در مجلس نفوذ کند.

- روزنامه کیهان گطزارش داده است: طرح فتنه غرب برای انقلاب رنگین در عرصه انتخابات ایران شکست خورده است ولی با این وجود غرب از نفوذ در انتخابات ناامید نیست و به شدت به انتخابات اسفند ماه امید بسته و می‌خواهد با فتنه‌گری در این عرصه نفوذ کند از این رو هر چه به انتخابات هفتم اسفند نزدیک می‌شویم باید سطح هوشیاری و بصیرت را افزایش داد تا با راهبرد آمریکا جریان همسو با غرب وارد مجلس نشود.

*** رسالت

9- داعش: شرکت در انتخابات مجلس و خبرگان کفر است.

- روزنامه رسالت نوشته است: منابع مطلع از انتشار جزوه ای در مناطق شرقی ایران خبر داده اند که به گروه تروریستی - تکفیری داعش منتسب شده است. بر اساس گزارش های منتشره، تروریست های داعش با مخاطب قرار دادن اهل سنت کشورمان از آنها خواسته اند از مشارکت در انتخابات های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری امتناع ورزند.

- در تصویری که از صفحه اول جزوه فوق در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نوشته شده است: شرکت در انتخابات کفر است. ای اهل سنت ایران، به سوی آتش دعوت می شوید. از آن بپرهیزید.

*** ایسنا

10- روحانی: تنها راه انتخاب رهبر، «خبرگان» است.

- حسن روحانی نامزد انتخابات مجلس خبرگان گفته است: برای مردم مهم است که نمایندگانی را برگزینند که این نمایندگان، رهبری را انتخاب کنند که بینش سیاسی اجتماعی داشته و مدیر و مدبر باشد.

- مردم باید بدانند که مجلس خبرگان هم رهبری انتخاب می‌کند و هم به صفات رهبری به طور مداوم نظارت می‌کنند پس اگر خدای نکرده زمانی لازم باشد رهبری را از مسئولیت رهبری برکنار می‌کنند.

- وقتی چند نفر دارای شرایط مساوی باشند رای نمایندگان خبرگان بین دو یا سه نفر تعیین کننده خواهد بود. پس آرای مردم پای صندوق است که می‌تواند بهترین نمایندگان را برای خبرگان رهبری انتخاب کند.

11- مطهری، امضای میثاق‌نامه اصلاح طلبان را تکذیب کرد.

- علی مطهری نامزد انتخابات مجلس دهم گفته است: در این چیزی که اسمش را میثاق‌نامه گذاشته‌اند، اطلاعات شخصی مثل میزان تحصیلات و سوابق پژوهشی و آموزشی و سوابق اجرایی و فعالیت رسانه‌ای را خواسته‌اند و در پایان آن هم آمده است که کاندیدا در صورت پیروزی در انتخابات، عضو فعال فراکسیون اصلاح‌طلبان شود، که این بند را بنده نپذیرفتم.

- آنچه که امضا کرده‌ام چیز مهمی نبوده است و تعهدی به آنها نداده‌ام. ضمناً همان طوری که می‌دانید ما فهرست مستقل صدای ملت را برای حوزه تهران داده‌ایم و به زوی فهرست مربوط به مراکز استانها را نیز اعلام خواهیم کرد.

12- صدر: از انتخابات مجلس انصراف نداده‌ام.

- شهاب‌الدین صدر با صدور اطلاعیه‌ای اخبار منتشرشده درباره انصرافش از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.

13- سخنگوی جبهه یکتا: لیست جدا نمی‌دهیم.

- حمیدرضا حاجی بابایی سخنگوی جبهه یکتا می گوید: بنده به عنوان عضوی از جبهه یکتا در شورای ائتلاف اصولگرایان عضویت دارم و طبق مصوبه این شورا نیز ملاک عمل تصمیم نهایی شورای عالی ائتلاف اصولگرایان قرار گرفته است و در نتیجه ما نیز از تصمیمات شورای ائتلاف حمایت کرده و لیست جداگانه‌ای ارائه نخواهیم کرد.

14- میرلوحی: در انتخابات خبرگان با جامعه روحانیت همکاری خواهیم داشت.

- سیدمحمود میرلوحی سخنگوی ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان گفته است: درباره لیست خبرگان اصلاح طلبان مجمع محققین و مدرسین قم و مجمع روحانیون مبارز اظهارنظر خواهند کرد اما اجمالا ما با جامعه روحانیت و لیست مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی همراهی و همکاری خواهیم کرد.

- پیش‌بینی ما این است که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی انتخابات خبرگان شور بیشتری خواهد گرفت. لیست مورد تایید ما را دو مجمع محققین و مدرسین قم و روحانیون مبارز اعلام خواهند کرد و آن را از طریق بیانیه‌ای به اطلاع عموم خواهیم رساند.

*** ایرنا

15- عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان: علی مطهری میثاق نامه را امضا کرده است.

- یک عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در خصوص اظهارات علی مطهری مبنی بر این که هیچ تعهدی به اصلاح طلبان ندارد گفت: این نامزد، با اصلاح طلبان میثاق نامه امضا کرده است.

- این میثاق نامه در شورا مصوب شده و تمام نامزدهایی که بررسی شدند و تمایل به قرار گرفتن در لیست داشتند آن را امضا کرده‌اند.

*** ایلنا

16- ابراهیمیان: مستندات رد‌صلاحیت‌ها با درخواست داوطلبان ارائه می‌شود.

- نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفته است: در صورت درخواست خود داوطلبان این مستندات به آن‌ها ارائه می‌شود.

- در یک مجموعه شورایی اختلاف نظر طبیعی است آنچه من پیش از این در مورد نظارت استصوابی گفتم، موضوع آیین‌نامه مجلس خبرگان بود که در آن مقرر شده که تعیین صلاحیت‌ها مانع نظارت استصوابی نیست.

17- بیاتیان: معاون اول دولت قبل در حال ساماندهی لیست انتخاباتی است.

- سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس نهم می گوید: آقای رحیمی از داخل زندان یک لیست 70 نفره‌ برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تهیه کرده‌ است و نامزدهای نزدیک به جریان انحرافی در استان‌های غربی در این لیست قرار گرفته‌اند.

- معاون اول پیشین رییس‌جمهور این 70 نامزد انتخاباتی را به لحاظ مالی حمایت می‌کند.

*** خبرآنلاین

18-  علت تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان به روایت مرعشی

- حسین مرعشی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان می گوید: با توجه به تایید عده اى دیگر از داوطلبین نمایندگى مجلس شوراى اسلامى توسط شوراى نگهبان؛ این تاخیر جهت آخرین رایزنى ها بوده که انشاء الله اصلح ترین افراد به لیست اضافه شوند.

- رایزنى در این زمینه هم چنان ادامه دارد.

*** جماران

19- ارائه لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در سراسر کشور

- حسن رسولی عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفته است: اصلاح طلبان و حامیان دولت در قالب حزب اعتدال و توسعه با یکدیگر در سراسر کشور لیست مشترک خواهند داد.

- نام علی مطهری به عنوان یک استثنا فارغ از تعلقات حزبی به صورت مشفقانه ای در لیست مشترک قرار گرفت.

- بررسی سوابق و امتیازات کاندیداهای اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده برای قرار گرفتن در لیست 30 نفره حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به هیئت رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان محول شد.

20- "شک نداریم که ولایت فقیه پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی بوده و هست"

- حجت‌الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفته است: شک نداریم که ولایت فقیه پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی بوده و هست و از سوی دیگر شک نداریم که یکی از راه های نفی ولایت به شکل غیر مستقیم، قطع بازوان رهبری و گرفتن چهره های موثر نظام و ولایت از راه ترور فیزیکی و یا ترور شخصیتی از انقلاب اسلامی است

*** فارس

21- حجت‌الاسلام سعیدی:  سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

- حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته است: در مورد انتخابات هم ما معیار‌ها را می‌گوییم که همه بدانند مجلس و نماینده در تراز انقلاب چه مجلس و نماینده ای است و این ویژگی‌ها را هم از بیانات امام و رهبری استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با این معیارها معرفی می‌کنیم.

- ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها بسپرد و ممکن است برخی افراد سوابقی داشته باشند که در اختیار مراجع رسمی نباشد.

- سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

22- ولایتی: همه اصولگرایان باید حول یک محور قرار بگیرند.

- علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفته است: وحدت اصولگرایان در آستانه انتخابات خوب است و همه باید حول یک محور قرار گیرند.

- باید از تفرقه جلوگیری کنیم، همه دنیا نگاه می‌کنند که ببینند در ایران چه خبر است.

23- آیت الله دری‌نجف‌آبادی: مجلس خبرگان باید برای تعیین تکلیف زعامت و ولی فقیه آمادگی لازم را داشته باشد.

- آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نامزد انتخابات خبرگان می گوید: خبرگان اول پس از ارتحال حضرت امام توانست کار بزرگی انجام دهد و لایق‌ترین و شایسته‌ترین فرد برای ولایت و زعامت جمهوری اسلامی را برگزیند و ما بعد از 28 سال شاهد برکات و آثار زحمات و خدمات رهبر انقلاب هستیم.

- امیدواریم سایه بلند مقام معظم رهبری مستدام باشد، مجلس خبرگان باید برای تعیین تکلیف زعامت و ولی فقیه آمادگی لازم را داشته باشد تا اگر شرایط به گونه‌ای شد که لازم بود خبرگان تصمیم بگیرند، حساس ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

- اگر می‌خواهیم نظام اسلامی باقی بماند رسالت بزرگی داریم که در درجه اول مردم باید شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند و خبرگان نیز باید احساس وظیفه مضاعف داشته باشند چرا که این 88 نفر باید سکاندار اصلی نظام را در شرایط ضروری انتخاب کنند.

24- لیست انتخاباتی صدای ملت منتشر شد + اسامی

- لیست انتخاباتی صدای ملت به سرلیستی علی مطهری و با 20 کاندیدا منتشر شد؛ اسامی این لیست به شرح ذیل است.

- علی مطهری، حسن سبحانی، کاظم جلالی، حسن غفوری فرد، علیرضا محجوب، بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، محمد خوش چهره، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، حجت الاسلام محمد صالحی منش، محمدعلی وکیلی، حسین شیخ الاسلام، محمدرضا دشتی اردکانی، حسن بیادی، پروانه مافی، محمود صادقی، محمدرضا علایی، محسن عابدینی پور

25- هاشمی رفسنجانی: "رای حق الناس است" به وسعت تمام جامعه ایران است.

- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: ردّ صلاحیت‌های بی‌مورد را موجب کاهش شور انتخابات است و باید قانون به گونه‌ای اصلاح شود تا واگذاری بررسی صلاحیت بیش از 10 هزار نامزد سراسر کشور، به رقبای انتخاباتی آنان در شهرستان‌ها سپرده نشود، تا زمینه‌ی رقابت سالم بیش از پیش فراهم شود.

- این جمله رهبری را که «رأی حق‌الناس است»، به وسعت تمام جامعه‌ی ایران است و همه‌ی اقدامات برگزاری انتخابات از زمان ثبت‌نام تا شمارش آرا و اعلام آن را در راستای عمل به فتوای سیاسی مقام معظم رهبری است و باید همه تلاش کنیم تا آرزوهایی را که انقلاب در دل مردم ایجاد کرده، برآورده شود.

26- حجت‌الاسلام قمی: طرح موضوع شورای رهبری «بحث انحرافی» است.

- حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر رهبرانقلاب و نامزد خبرگان گفته است: مجلس خبرگان تنها می‌تواند رهبر انتخاب کند و نه شورای رهبری، لذا هر نوع پیوند برقرار کردن بین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مسئله شورای رهبری یک بحث انحرافی است. تا وقتی این قانون اساسی است، خبرگان باید براساس انتخاب فرد جلو بروند و نه شورای رهبری.

- آنچه که تجربه درخصوص رهبری فردی به ما نشان داده، هم در دوران رهبری حضرت امام (ره) و هم در دوران رهبری مقام معظم رهبری، یک تجربه کاملاً موفق بوده است، هم در عرصه‌های سیاسی توفیقات زیادی داشتیم.

- اگر بخواهیم بحث‌های دیگری از جمله شورایی کردن رهبری را مطرح کنیم به منزله این است که می‌خواهیم به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی لطمه وارد کنیم و طبعاً کسانی که علاقمند به انقلاب اسلامی هستند.

- کسانی هستند که جایگاه شورای نگهبان را قبول ندارند و وجود این شورا را با دموکراسی مخالف می‌دانند، اینها طبعاً سکولار و افرادی هستند که به نظام انقلاب اسلامی باور ندارند.

*** تسنیم

27- جلسه اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد بازهم بی‌نتیجه ماند.

- علیرغم وعده‌های متعدد، شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان که متشکل از همه تشکل‌های اصلاح‌طلب است، در جلسه شب گذشته نیز موفق به تصمیم واحد برای معرفی لیست انتخاباتی نشد.

- تلاش‌های محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد اصلاح‌طلبان به دلیل اوج گرفتن اختلاف بین گروه‌های اصلاح‌طلب از جمله کارگزاران، اعتدال و توسعه و شورای مشورتی عارف نتیجه نداده است.

28- تذکر ستاد انتخابات کشور درباره تخلفات انتخاباتی به برخی رسانه‌‌ها

- محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفته است: هنوز مواردی را به آن صورت نداشتیم، اگر مواردی هم در استان‌‌ها  بوده از طریق ستادهای استانی عمل شده و تذکرات داده شده است.

29- درخواست ائتلاف اصولگرایان برای انصراف نامزدهای اصولگرا به‌نفع لیست واحد

- غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفته است: در جلسه یکشنبه شب، ائتلاف ضمن تأیید مجدد فهرست واحد اصولگرایان از دیگر نامزدهای جریان اصولگرایی که در لیست نیستند، خواسته شد تا به‌نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.

- همچنین مقرر شد در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها که شوراهای اصولگرایان بر اساس معیارها و ضوابط مورد نظر به وحدت رسیده‌اند اسامی خود را به تهران اعلام کنند تا پس از تأیید نهایی به‌عنوان نامزد ائتلاف معرفی شوند.

30- آیت‌الله ری‌شهری: مجلس خبرگان با توجه به مسئولیت خود برنامه‌ریزی برای روز مبادا داشته باشد.

- آیت‌الله محمد ری‌شهری نامزد انتخابات خبرگان می گوید: امیدواریم که انشاءالله سایه پربرکت ایشان را تا ظهور حضرت مهدی (عج) بر سر ملت ما مستدام بدارد و هیچ وقت نیاز نباشد مجلس خبرگان فرد دیگری را انتخاب کند و از پیش‌تر باید مجلس خبرگان با توجه به مسئولیت خود برنامه‌ریزی برای روز مبادا داشته باشد.

31- معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری رئیس ستاد انتخاباتی یک حزب شد.

- مرتضی بانک که با حکم نهاوندیان، از ابتدای آغاز به کار دولت حجت‌الاسلام روحانی، معاونت کل نهاد ریاست‌جمهوری را به عهده دارد، ریاست ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه(حزب نزدیک به دولت) را به عهده گرفته است.

32- بیادی: از لیست ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کنم.

- حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان، با تائید حضورش در لیست انتخاباتی صدای ملت گفته است: با وجود اینکه در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار ندارم اما معتقدم این لیست شامل افراد ارزشی و مؤمن است و از آن حمایت می‌کنم.

*** مهر

33- تلاش برای نفوذ در مجلس خبرگان به روایت آیت الله اسلامی

- آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفته است: تغییر رهبری را از طریق نفوذ در مجلس خبرگان رهبری دنبال می کنند. یعنی می خواهند در مجلس خبرگان عده ای اکثریت یا اقلیت مقتدر دور هم جمع شوند که نفوذی دیگران بوده و نسبت به حریم رهبری اهداف پلید و سوئی داشته باشند.

- دشمن به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان، کنترل و تسلط بر آن است و می خواهد اگر شد اکثریت را از آن خود کنند، یا اگر نتوانستند اکثریت را با خود همراه کنند، اقلیت مقتدری در مجلس خبرگان به دست آورند، به طور طبیعی در تغییر روش حکومت و تغییر رهبری موفق خواهند بود.

34- صدور چند کیفرخواست برای چند جرم انتخاباتی

- حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفته است: مواردی هم جرم انتخاباتی گزارش شده که به قوه قضائیه اعلام شده و قوه قضائیه نیز پرونده تشکیل داده که چند مورد آنان منجر به صدور کیفرخواست شده است.

*** میزان

35- آیت‌الله اعرافی: قدرتمان در سایه ولایت فقیه شکل گرفته است.

- آیت‌الله علیرضا اعرافی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری می گوید: قدرت ما در سایه ولایت فقیه شکل گرفته و تحت زعامت مقام معظم رهبری در پایه‌ریزی ارکان قدرت فرهنگی گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

36- آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: تشکیل شورای رهبری نظریه صحیحی نیست.

- آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نامزد انتخابات مجلس خبرگان می گوید: با اصلاح قانون اساسی تشکیل شورای رهبری از این قانون حذف شده و مطرح کردن نظریه تشکیل این شورا از سوی برخی افراد صحیح نیست.

- پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان رهبری در کمترین فرصت حضرت آیت الله خامنه ای را برای مدیریت کشور انتخاب کرد که این انتخاب پاسخی کوبنده به دشمنان بود.

*** رجانیوز

37- سهمیه تحقیرکننده اصولگرایان معتدل در لیست اصلاح طلبان

- رجانیوز گزارش داده است: انتشار غیر رسمی لیست اصلاح طلبان که در آن اسامی افرادی چون علی مطهری،کاظم جلالی و نعمتی نیز درج شده، تداعی کننده مسائل مهمی است.

- در همین راستا اولا باید گفت که اختصاص سهمیه تحقیر کننده -آن هم به تعداد تنها سه  نفر!- به افرادی  که به عنوان اصول‌گرای معتدل و نزدیک به دولت  شناخته می‌شوند بیش از پیش نشان از بی‌توجهی جریان اصلاحات و حامیان دولت به این طیف می‌باشد.

- گفتنی است که این سهمیه سه نفری درحالی به این طیف اختصاص یافته است که پیش از این علی‌مطهری مدعی شده بود که در لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان سرلیست خواهد بود. همچنین جبهه پیروان ولایت نیز تاکید بسیاری  بر سرلیستی کاظم جلالی داشته است.

*** باشگاه خبرنگاران

38- وزیر سابق ارشاد حوزه انتخابیه‌اش را از تهران به رفسنجان برد.

- سیدمحمد حسینی عضو جبهه یکتا از تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به رفسنجان و انار در راستای حمایت از لیست ائتلاف اصولگرایان خبر داده است.

- برای حمایت از لیست ائتلاف اصولگرایان حوزه انتخابیه خود را از تهران به رفسنجان و انار تغییر دادم.