جلسات هیئت نظارت بر برجام تشکیل می‌شود

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدرا با مشاور نخست وزیر ژاپن در امور سیاسی با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این دیدار اظهارداشت: مشاور نخست وزیر ژاپن حامل پیامی بود که من آن را بزودی به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرده و درباره روابط دو جانبه ایران و ژاپن و همکاری‌های این دو کشور رایزنی انجام شود.

ولایتی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور افزود: این دو کشور روابطی با پیشینه یک قرن دارند که در طول این سالها روابطشان فراز و نشیب‌هایی داشته است اما پس از موضوع برجام و حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران این روابط در حال بهبود پیدا کردن است و ژاپن قصد دارد از این پس سطح روابطش را با ایران بالاتر از گذشته ببرد.

وی با بیان اینکه ما پیش بینی می کنیم که روابطمان با ژاپن گسترده‌تر از گذشته خواهد شد، تصریح کرد: من در این دیدار درباره نگاه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به روابط با کشورهای شرقی برای مشاور نخست وزیر ژاپن توضیحاتی دادم.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی‌اش از روابط متناقض و رفتارهای خلاف عرف دیپلماتیک حکومت سعودی گفت: ایران در گام اولیه هیچ خصومتی با حکومت سعودی ندارد اما رفتارهای غیر متعارف این کشور و دخالت‌ در منطقه باعث ایجادمشکل در روابط ایران و عربستان شده است، همچنین درحال حاضر این کشور به جای اینکه از شکست های خود در سوریه، عراق و یمن درس بگیرد روش‌های اشتباه خود را تکرار می کند.

وی ادامه داد: قطعا پیروزی اصلی از آنِ مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق است و خود سعودی‌ها هم می دانند که در باتلاق جنگ یمن گیر خواهند کرد لذا امیدواریم که در نهایت، با صلابت و ایستادگی مردم این کشورها دخالت عربستان پایان یابد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره جلسات هیئت نظارت بر برجام نیز گفت: همانطور که در گذشته مقرر شده است این جلسات در تاریخ‌های مشخص تشکیل می‌شود و شرایط را بررسی می‌کند.

ولایتی افزود: هیئت نظارت بر برجام همچنان با قدرت به رسالت خود در این زمینه عمل می کند.