تنوع لیست ۳۰ نفره اصولگرایان بی سابقه است

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در تشریح فرایند وحدت اصولگرایان که منجر به ارائه لیست 30 نفره شد، گفت: اتفاقی که به نام وحدت در جریان اصولگرایی افتاده، اتفاقی بسیار مثبتی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرایطی که شاهد تکثر در طیف ها و سلایق مختلف اصولگرایی بودیم و این تشتت می توانست منجر به نتیجه ای نامطلوب شود اما با تدبیری که در چند ماه اخیر برای رسیدن به وحدت در اصولگرایان صورت گرفت و همه تشکل های این جریان از آن استقبال کردند، این تدبیر به نتیجه رسید و لیست واحد ارائه شد.

فضائلی با اشاره به مراحل و مکانیزم وحدت اصولگرایان در دو سال اخیر، ائتلاف 30 نفره این جریان برای انتخابات مجلس را نسبت به قبل بی سابقه دانست و  یادآور شد: برای تمام مراحلی که ائتلاف اصولگرایان در این مدت طی کرد کار بسیار سخت و پیچیده ای صورت گرفت.

وی در تشریح تنوع گروه های اصولگرا در لیست 30 نفره، گفت:از حیث تنوعی که در لیست ائتلاف با آن روبرو هستیم همه تشکل های اصولگرا به جز طیف وابسته به آقای لاریجانی در آن حضور دارند و این امر بی سابقه است.

دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره پایبندی همه طیف های اصولگرا به لیست 30 نفره گفت: طبیعتا وقتی یک مجموعه فرایندی را می پذیرد باید به نتایج آن نیز ملتزم باشد. خوشبختانه تاکنون این اتفاق افتاده و همه مجموعه های حاضر در این ائتلاف از این لیست حمایت کرده اند.

وی با اشاره به افرادی که در لیست 30 نفره قرار نگرفته اند  تصریح کرد: طبیعتا دوستانی که خارج از لیست قرار گرفتند باید این شرایط را درک کنند و اصولگرایی خود را به نمایش بگذارند. بخشی از اصولگرایی پذیرفتن حرکت دستجمعی و تشکیلاتی است که بر پایه واقعیات امروز جامعه و تفکر و عقلانیت اصولگرایی بنا شده است.

فضائلی در پایان به اصولگرایانی که در لیست 30 نفره قرار نگرفته اند توصیه کرد که آنها نیز از لیست اصولگرایان حمایت کنند.