دوئل انتخاباتی یاران خاتمی، احمدی نژاد و روحانی در گیلان

گروه سیاسی- چهره های ذی نفوذ سیاسی گیلان همواره در جریان انتخابات تأثیرگذاری مورد نظر خود را خواهند داشت و این بار نیز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دور دهم ، استان گیلان به واسطه چند چهره سیاسی ملی وابسته به دولت های قبل، همچون گذشته متأثر از این موضوع خواهد بود.

به گزارش افکارخبر، علی صوفی عضو کابینه گیلانی دولت خاتمی در یک وزن کشی سیاسی اگرچه در میدان عمل انتخابات تهران فعال است ولی به واسطه علاقه به تأثیر گذاری در انتخابات گیلان دائما کاندیداهای شهرستان های مختلف را رصد و در پی رایزنی و یارگیری برای حمایت از لیستی واحد در گیلان می باشد و خبرها حکایت از نهایی شدن لیست وی تا پایان وقت روز یکشنبه حکایت دارد.

 

اما محمد شیخان چهره جوان و تأثیرگزار دولت محمود احمدی نژاد اگرچه بیشترین فعالیت سیاسی خود را در سطح ملی و بویژه در تهران متمرکز کرده است، ولی او نیز همچون رقبای سیاسی خو برای نقش آفرینی و تأثیرگزاری در انتخابات پیش روی گیلان تلاش دارد و شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیز در حال نهایی کردن لیست انتخاباتی مورد حمایت خود تا 48 ساعت آینده خواهد بود.

 

همچنین حزب اعتدال و توسعه که با محوریت محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت فعلی است، نقش فعال و تاثیر گذاری در انتخابات دارد.

 

اگرچه باید منتظر ماند و دید که لیست کدام یک از این سه چهره سیاسی ملی، گیلان در انتخابات آتی پیروز صحنه رقابت خواهد شد و در این دوئل انتخاباتی فی مابین یاران خاتمی، احمدی نژاد و روحانی چه کسی تعداد بیشتری از کرسی های مجلس را به جریان سیاسی خود اختصاص خواهند داد.

 

اما آنچه تاکنون از گمانه زنی ها بر می آید اینگونه است که صوفی در شهرهای رودسر، انزلی،تالش وفومن، شیخان نیز در شهرهای رشت، آستارا، فومن، صومعه سرا و لاهیجان و همچنین حزب اعتدال و توسعه نیز در شهرهای آستانه، رودبار،لنگرود و تالش گزینه های مورد حمایت خود را نهایی کرده اند.