روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) طرح کاخ سفید برای حمله به ایران را فاش ساخت.
نیویورک تایمز مدعی شده، کاخ سفید قصد داشته درصورت شکست مذاکرات هسته ای، حمله سایبری گسترده ای را علیه ایران انجام دهد و سیستم دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و بخش های حیاتی شبکه برق کشورمان را فلج سازد تا اقدام نظامی به راحتی انجام گیرد.

این در شرایطی است که آمریکایی ها که از توان نظامی جمهوری اسلامی و پیامدهای غیرقابل پیش بینی جنگ آگاهند، حتی در دولت جرج بوش و زمان اوج اختلافات با ایران، جرأت تجاوز به کشورمان را به خود ندادند و حملات سایبری آمریکا و اسرائیل علیه ایران نیز بارها با شکست مواجه شده است.

مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بارها با اشاره به "توان نظامی و موشکی بالای ایران"، "در اختیار داشتن مناطق استراتژیک توسط این کشور"، "متحدانی چون روسیه، سوریه، حزب الله و ... در منطقه" و مواردی دیگر از این دست اعلام کرده اند که نمی توان در مقابله نظامی از عهده ایرانی ها برآمد و باید راهکار دیگری اندیشیده شود. با توجه با این واقعیات به نظر می رسد ادعاهای مطرح شده درباره طرح حمله سایبری و نظامی به ایران، چیزی جز به راه انداختن یک جنگ روانی جدید نباشد.

درابتدای گزارش نیویورک تایمز آمده است: آمریکا برنامه ای برای حمله سایبری به ایران داشت و قرار بود درصورتی که مناقشه هسته ای با ایران به رویارویی منجر شود، این برنامه اجرایی گردد.

نیویورک تایمز افزود: در سال های اولیه دولت اوباما، ایالات متحده طرحی دقیق را برای حمله سایبری به ایران، توسعه داده و روی آن کار کرده بود.

براساس این گزارش، قرار بود درصورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای محدود سازی برنامه هسته ای ایران و منجر شدن مناقشه هسته ای به رویارویی نظامی بین دو کشور، این حمله سایبری [به عنوان مقدمه و آماده سازی برای حمله نظامی] اجرایی شود.

نیویورک تایمز نوشته که این اطلاعات را با استفاده از یک فیلم مستند و همچنین مصاحبه هایی با مقامات عالی رتبه نظامی و اطلاعاتی که در جریان این طرح بوده اند، به دست آورده است.
در ادامه این نوشتار می خوانیم: این برنامه –که نام رمزی آن "نیتروزئوس" بوده– با هدف غیرفعال ساختن سیستم دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و قسمت های حیاطی شبکه برق ایران طراحی شده است.

نیویورک تایمز افزود: طرح "نیتروزئوس" پس از عملی شدن توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی در تابستان گذشته، کنار گذاشته شد.

"نیتروزئوس" بخشی از یک تلاش بوده تا باراک اوباما را مطمئن سازد، درصورت ضربه زدن تهران به آمریکا یا متحدان منطقه ای آن، ایالات متحده به غیر از یک حمله تمام عیار، گزینه دیگری نیز درمقابل ایران دارد.

مقامات رسمی گفته اند، این طرح در اوج خود، شامل مشارکت هزاران نفر از پرسونل نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا، هزینه ده ها میلیارد دلاری و جاسازی تجهیزات الکترونیکی در شبکه کامپیوتری ایران بوده است تا زمینه را برای جنگ آماده کند.

نیویورک تایمز همچنین نوشته که همزمان با فراهم کردن مقدمات این طرح توسط پنتاگون، آژانس های اطلاعاتی آمریکا، طرح محرمانه دیگری را برای از کار انداختن تاسیسات غنی سازی فردو فراهم ساخته بودند.