حجت‌الاسلام‌ سید محمود علوی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم رودهن در مسجد علی بن ابیطالب (ع) این شهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که با خود مردم و رهبری امام راحل شکل گرفت و تنها انقلابی است که مردم دست به اسلحه نبردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) قدرت تصمیم را خود مردم می‌دانستند و می‌فرمودند که هیچ قدرتی قادر نیست تا اتحاد مردم را از بین ببرد و اساس و پایه انقلاب اسلامی با خود مردم بود.

وزیر اطلاعات گفت: پس از اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، مردم به خیابان‌ها آمدند؛ اما امام خمینی (ره) دستور دادند که دیگر نیازی به حضور مردم در خیابان‌ها نیست و مردم با حضور پای صندوق‌های رأی به جمهوری اسلامی ایران رأی دهند.

علوی ادامه داد: مردم پای نخستین صندوق رأی حاضر شدند و به جمهوری اسلامی ایران که اسم پیشنهادی امام راحل بود، رأی دادند.

وی در خصوص مجلس خبرگان قانون اساسی بیان کرد: پس از اینکه مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند، نوبت تصویب قانون اساسی شد که خود امام خمینی (ره) می‌توانستند با انتخاب چند نفر از حقوق‌دان‌ها، فقها و ... قانون اساسی را تصویب کنند، اما امام راحل دستور دادند که مردم نیز باید به ‌آن رأی دهند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مردم باز هم به پای صندوق‌های رأی آمدند و 70 نفر از فقها، حقوق‌دان‌ها و ... را انتخاب کردند که این افراد قانون اساسی را تصویب کردند و برای اجرا نزد حضرت امام خمینی (ره) بردند.

علوی اضافه کرد: پس از اینکه قانون اساسی به تصویب رسید، امام راحل دستور دادند تا به غیر از اینکه این قانون از صداوسیما پخش شود، در اختیار مردم نیز قرار گیرد؛ تمام مسئولان به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از خبرگان قانون اساسی، مجلسی با رأی مردم به نام مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد که آنها وظیفه پیدا کردند تا رهبر را تعیین و از آن حمایت کنند.

وزیر اطلاعات افزود: در روز 14 خردادماه سال 68 که امام خمینی (ره) به ملکوت اعلاء پیوستند، در بعد از ظهر همان روز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری تعیین شدند.

علوی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسئولانی که به طور غیرمستقیم انتخاب می‌شود، وزرا هستند که از طریق رئیس‌جمهور معرفی و از طریق مجلس شورای اسلامی تأیید می‌شوند که باز هم مردم در آن دخالت دارند؛ در این خصوص، هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب مردم هستند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال خانه خود را برای مردم ساخت و از نظر قرآن پیامبران هم برای مردم هستند، افزود: 37 سال است که مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف پایه نظام جمهوری اسلامی ایران را محکم‌تر کرده‌اند و مسئولان هر چه دارند از مردم بوده و تکیه‌گاه این انقلاب بر پای ملت است.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به یک فرقه و شیعه نیست و همه فرقه‌ها از سنی، ارمنی و حتی یهودی که اسلام را قبول ندارند در جمهوری اسلامی ایران سهیم هستند.

علوی ادامه داد: طبق گزارش‌ها، راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته و امسال تمام فرقه‌ها از شیعه و اهل سنت و... با حضور حداکثری خود افتخاری دیگر را ثبت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را باری دیگر ثابت کردند.

وی در خصوص انتخابات آتی بیان کرد: مهم این نیست که چه کسی رأی می‌آورد، بلکه مهم این است که پیامد این انتخابات چه خواهد بود؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حتی افرادی که جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند نیز رأی دهند و به فکر کشور خود باشند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: همه مردم از شیعه و سنی و اهل هر مذهبی که هستند، باید در هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و به کاندیداهای اصلح رأی دهند.

علوی با بیان اینکه کاندیداها باید از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و زیادی‌روی نکنند، بیان کرد: کاندیداها به جای خرج‌های اضافی، هزینه‌های خود را صرف فقرا کنند؛ همچنین آنها سعی کنند که نشاط سیاسی داشته باشند تا بداخلاقی سیاسی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی یک حماسه دیگری را از انقلاب اسلامی در جهان شاهد باشیم.