اصلاح‌طلبان «اقتصاد حل بکن» نیستند

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز جمعه در همایش پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه 22 نفر عضو ائتلاف اصولگرایان برای تهیه این فهرست زحمات زیادی کشیده‌اند گفت: این ائتلاف همه طیف‌های اصولگرا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

* تخریب فهرست ائتلاف اصولگرایان با انتشار لیست‌های تقلبی

وی از عصبانیت رسانه‌های بیگانه از فهرست ائتلاف اصولگرایان سخن گفت و افزود: بعضی با انتشار فهرست‌های تقلبی سعی در تخریب فهرست اصولگرایان دارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: همه باید همت کنیم و با تلاش و بصیرت، وحدت کنونی را در آینده نیز حفظ کنیم.

وی از محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و انسجام کشور به برکت رهبری‌های مقام معظم رهبری سخن گفت و با اشاره به اینکه ایشان تهدید برجام را به فرصت تبدیل کردند اظهار داشت: صحت پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب که می‌فرمودند غربی‌ها بدعهدند امروز معلوم می‌شود.

* حزب‌اللهی افراطی نیست با وادادگی مخالف است

فروزنده با اشاره به اینکه مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند ساخت موشک‌ ضد موشک‌های بالستیک ایران 8 سال مطالعه می‌خواهد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حزب اللهی افراطی نیست بلکه دلسوز کشور بوده و با وادادگی مخالف است.

وی گفت: حزب‌اللهی می‌گوید نباید در مقابل عربستان سعودی زانو زد؛ چرا امروز دشمن به ما طمع کرده است؟

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به رقابت دو جریان در انتخابات هفتم اسفند ماه مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان از میان پیشکسوتان انقلاب فهرست ارائه دادند البته همین مجلس نهم نیز اقدامات مثبتی داشت از جمله اینکه برجام را از حالت وادادگی خارج کرد اما اگر نیروهای انقلابی بیشتری در این مجلس بودند کارهای بیشتری می‌توانستند انجام دهند.

* رهبری راه افتادن خط اشرافی‌گری را مقارن با بدبختی کشور عنوان کردند

وی در ادامه جریان مقابل را جریان وادادگی معرفی کرد و با اشاره به آنکه اشخاصی همچون غلامحسین کرباسچی پشت سر آنان قرار دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر خط اشرافی‌گری در مجلس راه بیفتد کشور به بدبختی می‌افتد.

* اصلاح‌طلبان «اقتصاد حل بکن» نیستند

فروزنده مشکل اصلی امروز کشور را اقتصاد خواند و با تاکید براینکه جریان رقیب اصولگرا «اقتصاد حل‌ بکن» نیست گفت: در همین دو سال گذشته 15 هزار واحد صنعتی تعطیل شده است که هیچ ربطی به تحریم‌ها نداشته است.

وی از محسنات مسکن مهر سخن گفت و با اشاره به اینکه وزیر مسکن و شهرسازی دولت یازدهم این طرح را مزخرف خوانده است، افزود: بله برای شما - وزیر مسکن و شهرسازی- که 15 شرکت دارید و امروز هم همه قراردادها را با اعوان و انصار خود می‌بندید مسکن مهر مزخرف است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با یادآوری راه‌اندازی پارک‌های 15 و 16 پارس جنوبی توسط سپاه پاسداران گفت: با این حال آقای زنگنه معتقد است شرکت‌های داخلی نمی‌توانند جای شرکت‌های خارجی چون شل و توتال را که پروژه را ترک کرده و با قطری‌ها قرارداد بستند پر کنند.

* دولت خاتمی 4 قرارداد مسئله‌دار بسته بود

رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس هفتم و در بررسی‌های خود در مرکز پژوهش‌ها به این نتیجه رسیدیم که دولت خاتمی چند قرارداد مسئله‌دار همچون کرسنت، فرودگاه امام، ایرانسل و ... بسته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز در قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC متن قرارداد محرمانه و به زبان انگلیسی است و طرف انگلیسی 50 درصد شریک است و شرکت‌های داخلی که می‌خواهند 50 درصد بقیه را در اختیار بگیرند باید به انگلیس رفته و با طرف انگلیسی مذاکره کنند.

* قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت اما یک ریال به تولید ندادند

فروزنده با تاکید بر افزایش بیکاری در دو سال اخیر گفت: قیمت‌ حامل‌های انرژی در این مدت بالا رفت اما یک ریال از این محل به بخش تولید داده نشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دولت‌ هشتم 8 میلیارد به شرکت‌های خدماتی پرداخت می‌شد. در زمان دولت نهم حقوق نیروهای خدماتی را از 500 هزار به یک میلیون تومان افزایش دادیم که حتی با این میزان افزایش بودجه به این شرکت‌ها به 4 میلیارد رسید و مشخص است که 4 میلیارد باقی مانده به جیب خود شرکت‌ها می‌رفته است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از سهمیه کرباسچی و نوبخت در فهرست داوطلبان سخن گفت و با اشاره به واردات 54 هزار میلیاردی گفت: در حالی که در کشور 4 کارخانه واگن‌سازی داریم که با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند، مبادرت به واردات کالا از خارج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیروهای «پای کار» می‌خواهند که دغدغه مردم داشته باشند اضافه کرد: اگر بتوانیم مجلسی اصولگرا تشکیل دهیم برای همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برنامه داریم.

رئیس اسبق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم نوشته‌اند که آموزش و پرورش باید خصوصی شود در حالی که در انگلستان که مهد لیبرالیسم است آموزش و پرورش دولتی است.

انتهای پیام/