نامه نماینده ورامین به وزیر کشور

سیدحسین نقوی نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از نامه اخیر خود به وزیر کشور و استاندار تهران در اعتراض به دخالت مستقیم و آشکار استانداری تهران و فرماندار قرچک در انتخابات مجلس خبر داد.

وی در این زمینه به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: ما از ابتدای انتخابات این نگرانی را داشتیم که مقامات دولتی به ویژه فرمانداران، استانداران و بخشداران که مسئول اجرای انتخابات هستند با دخالت در انتخابات در رأی مردم دخالت کنند و بخواهند با اعمال فشار و برنامه‌ریزی‌های ویژه، رأی مردم را تغییر دهند و در انتخاب مردم دخالت داشته باشند.

نماینده ورامین در مجلس همچنین گفت: این نگرانی از ابتدا وجود داشت اما پس از سخنان وزیر کشور و البته قول‌هایی که در این زمینه داده شد، اقدامی انجام ندادیم ولی متأسفانه از زمانی که وارد فضای رقابتی انتخابات شدیم، هر روز شاهد دخالت‌های مستقیم مسئولانی هستیم که خودشان مجری برگزاری انتخابات هستند، در حالی که شرعاً و قانوناً باید بی‌طرف باشند و زمینه مشارکت عموم مردم در انتخابات را فراهم کنند و به پرشور شدن انتخابات و حماسه مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند، نه اینکه خودشان تبدیل به یک طرف انتخابات شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه آقای فرماندار قرچک صریح و روشن به افراد می‌گوید «من نمی‌گذارم نقوی رأی بیاورد»، آقای فرماندار تو مجری برگزاری انتخابات هستی یا مسئول ستاد انتخابات شهر هستی؟ چنین مواضعی به معنای دخالت مستقیم و آشکار در انتخابات است، آن افراد و شاهدان و اسناد و مدارک این اظهارنظرهای فرماندار قرچک وجود دارد و فر شاهد می‌گوید حاضر است هر جایی که بخواهند برود و شهادت دهد.

این کاندیدای انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه قرچک، ورامین و پیشوا در ادامه یادآور شد: از سوی دیگر ما یک دفعه دیدیم آقای چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران و مسئول ستاد انتخابات استان در فرمانداری قرچک مستقر شده و با فرمانداران شهرستان‌های اطراف برای حضور در جلسه‌ای با شرکت کاندیدای مورد حمایت دولت تماس گرفته و از آنان دعوت کرده است تا در این جلسه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: آقای چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران که رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم هستند، خودش در جلسه‌ای با کاندیدای مورد حمایت دولت حضور می‌یابد تا در این جلسه هماهنگی‌هایشان را انجام دهند، آیا این اقدام آقای چاوشی به معنای دخالت مستقیم دولت در انتخابات نیست؟!

نقوی تصریح کرد: همچنین فرماندار پاکدشت جلسه‌ای در دفتر خودش می‌گذارد و کاندیدای مورد حمایت دولت و برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده دیگر را هم برای شرکت در این جلسه دعوت می‌کند و از ردّ صلاحیت‌شده‌ها می‌خواهد که از کاندیدای دولت حمایت کنند، در حالی که فرماندار پاکدشت خودش مجری برگزاری انتخابات است، چه حقی دارد در امور انتخاباتی سایر شهرستان‌ها دخالت کند؟

وی با بیان اینکه این موارد کاملاً شفاف و مستند است، گفت: این اقدامات برخی فرمانداران شهرستان‌ها نشان‌دهنده دخالت صریح و آشکار دستگاه مجری انتخابات در انتخابات است. این اقدامات بی‌طرفی فرماندار، استانداری تهران و رئیس ستاد انتخابات را زیر سؤال می‌برد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین متذکر شد: بنده رونوشتی از این نامه را هم به آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور و هم دفتر نظارت شورای محترم نگهبان ارسال کردم و درخواست عزل فرماندار قرچک را مطرح نمودم، چون اگر شرایط به همین منوال پیش رود و فرماندار قرچک در انتخابات دخالت کند، قطعاً در آینده تنش‌ و درگیری به وجود می‌آید، در حالی که طبق قانون نماینده دولت اصلاً حق دخالت در امور انتخاباتی را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند اغلب خط‌دهی‌ها و جهت‌دهی‌ها را آقای چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران و مسئول ستاد انتخابات استان تهران انجام داده است، البته آقای چاوشی قبلاً هم اظهارنظرهایی را داشته است که نشان‌دهنده دخالت مستقیم وی در انتخابات است، سخنرانی کذایی آقای چاوشی در حرم حضرت‌عبدالعظیم حسنی (ع) که در همه رسانه‌ها منتشر شد، خود گویای دیدگاه‌ها و مواضع وی است، آقای چاوشی همه دستگاه‌های دولتی را تحت فشار گذاشته که از کاندیداهای دولت حمایت کنند.