عجیب است هر کسی رئیس‌جمهور می‌شود حزب تشکیل می‌دهد

ابراهیم رزاقی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست تخصصی «بررسی عملکرد دولت» که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به فتنه 88 گفت: در سال 88 چیزی نمانده بود که اسلام در کشور به اسلام آمریکایی تبدیل شود ولی مردم به میدان آمدند و پشت نظام ایستادند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مانند بیکاری، تورم و گرانی افزود: واردات بی‌رویه به کشور تولید کنندگان را فلج کرده است. مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند. بیکاری جوانان بیداد می‌کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما برخی‌ها وجود دارند که با خرید مسئولان و نمایندگان قدرتمند شده‌اند و به ثروت‌های آن چنانی دست پیدا کردند. اینها افرادی هستند که باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه اقتصاد کشور شده‌اند.

رزاقی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت و برخی از نمایندگان مجلس در حوزه اقتصاد، یادآور شد: در مجلسی که اکثریت آن فرجی دانا را استیضاح کردند در رابطه با بودجه‌های دولت مرتبا چیزی را تصویب کردند که لیبرالی است.

وی افزود: امروز بخش اعظمی از سرمایه‌های ایران احتکار شده است از طرفی می‌بینیم مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند. مشکلات اقتصادی به مردم فشار می‌آورد. مردم باید بدانند از کجا خنجر می‌خورند و مشکلات اقتصادی آنها از کجا آب می‌خورد.

رزاقی تاکید کرد: در گذشته سیاست‌های اقتصادی غرب در کشور با چراغ خاموش دنبال می‌شد ولی امروز این سیاست‌ها با ساز و دهل پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در 7 اسفند گفت: به نظر من اگر مراقب نباشیم در این انتخابات با توجه به شرایط موجود، فتنه‌ای مانند فتنه 88 تکرار خواهد شد.

رزاقی گفت: اینکه هر کسی رئیس جمهور می‌شود یک حزب تشکیل می‌دهد عجیب است و معلوم نیست که پول این احزاب را از کجا می‌آورند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی‌ها مفهوم اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی را نمی‌دانند و راهی را می‌روند که خودشان دوست دارند تا آنجایی که مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی این چیزی نیست که شما اجرا می‌کنید.

رزاقی تصریح کرد: اگر روند واردات و فروش نفت خام همین‌گونه ادامه پیدا کند مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: گاهی می‌بینیم نظام سلطه طوری برنامه‌ریزی می‌کند که یک فرد انقلابی یا کسی که مسئول بوده و یا جزو یاران امام(ره) بوده است دچار اشتباه می‌شود و درد فقیر را نمی‌فهمد و به دنبال ثروت اندوزی می‌رود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: وزیر، نماینده مجلس و یا رئیس جمهوری که در این نظام فقط کارش ثروت‌اندوزی باشد باید محاکمه شود؛ متاسفانه برخی از این افراد هیچ اعتقادی به اندیشه‌های امام (ره) و انقلاب ندارند و فقط تمارض می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید فکری برای بیکاری، گرانی و تورم شود، تاکید کرد: امروز اشتغال در ایران کاهش پیدا کرده و آمارهای درستی در این رابطه داده نمی‌شود و نگاه مسئولان نسبت به اشتغال و اقتصاد تعجب آور است.

وی گفت: در گذشته سیاست‌های اقتصادی غربی در کشور با چراغ خاموش دنبال می‌شد ولی امروز این سیاست‌ها با ساز و دهل پیگیری می‌شود.

رزاقی تصریح کرد: باید دستگاهی به وجود بیاید و محاسبه کند که هر کاندیدای نماینده مجلس چه میزان هزینه‌ای را برای تبلیغاتش خرج کرده است هر کسی در هر جایی که قرار دارد باید مبانی اصلی امام(ره) را روشنگری کند.

وی گفت: سابقه دولت نشان داده که در بحث اقتصاد لیبرال است. من فکر می‌کنم اساتید دانشگاهی هم در زمینه اقتصاد لیبرالی فکر می‌کنند و منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

وی افزود: نگاه غلط برخی‌ها به اقتصاد باعث می‌شود خیانت‌هایی صورت گیرد و امثال خاوری‌ها به وجود آیند. با این مسائل دیگر امید به آینده کشور از بین می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: اینکه تنها به مردم مسکن در بحث حل مشکلات اقتصادی بزنیم مسائل حل نخواهد شد. باید مسببین فسادهای اقتصادی به جامعه معرفی شوند هر چند که این نکته شاید به ضررمان بوده ولی در ‌‌نهایت به نفع کشور منجر خواهد شد.