جامعتین تحت‌ تأثیر تبلیغات منفی بی‌بی‌سی قرار نمی‌گیرند

 اسدالله بادامچیان مسئول ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری صبح امروز این حزب با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به بهترین وجه در انتخابات نمونه مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: به دور از نقدها و بعضی بهره‌گیری‌های سیاسی، همه در انتخابات حضور دارند. در این انتخابات به نظر بنده برخلاف بعضی اظهارنظرها که از تعداد بالای ثبت‌نام‌ها شکایت می‌کنند، این نکته، نکته مثبتی است و این به این دلیل است که در کشوری آزاد که سطح علمی در آن بالا رفته است، موجب می‌شود میزان مشارکت به صورت طبیعی بالا رود.

وی افزود: بعضی عادت دارند که نگاهی منفی داشته باشند، ولی بنده این امر را امری مثبت می‌دانم و به نظرم دوره‌های بعدی ثبت‌نام‌ها بیش از این نیز خواهد بود،‌ و لذا شورای نگهبان و مجلس شرایط لازم را برای این افزایش ثبت‌نام‌ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه فهرست‌های متفاوتی وجود دارد که همگی فعال و پویا هستند، خاطرنشان کرد: از رسانه‌های جمعی و به خصوص رسانه ملی تشکر ویژه دارم که با نشاط و جدیت ویژه‌ای این مسئله را دنبال کرده‌اند. مردم با هوشمندی انتخابات را پیگیرند و حضور فعالی خواهند داشت.

بادامچیان با بیان اینکه رهبری نیز با نهایت درایت رهنمودهای لازم را ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: ایشان تذکر داده‌اند که انتخاب‌ها هوشمند باشد و افرادی که توطئه‌های دشمن را می‌شناسند و توانایی مقابله با آن را دارند، انتخاب شوند.

رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی ضمن تأکید بر اینکه دشمن و استکبار هم اهمیت انتخابات سرنوشت‌ساز ما را متوجه شده است و رویش کار می‌کنند، اظهار داشت: اصل رأی توسط مردم انتخاب می‌شود و به صورت طبیعی، مردم مثبت و منفی انتخاب خود را تحمل می‌کنند و کما اینکه در اول انقلاب، مردم اختیار داشتند که بنی‌صدر را انتخاب کنند یا رجایی را.

بادامچیان با بیان اینکه نقشه‌های دشمنان در منطقه شکست‌خورده و بسیاری از دسیسه‌های آنها با شکل‌گیری بیداری اسلامی از بین رفته است، اظهار داشت: بیداری اسلامی دنیای جدیدی را باز می‌کند و چنین انتخابات مهمی می‌تواند نقش تأثیرگذاری را در آن ایفا کند و مسئله خبرگان نیز مسئله مهمی است که مردم در دو مرحله آن را انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه احراز صلاحیت‌ها در این دوره چند برابر شده است، اظهار داشت: احراز صلاحیت نماینده مجلس بحثی جدا از احراز صلاحیت یک مجتهد برای مجلس خبرگان است و طبیعتاً کاری دشوار است و هر کسی نمی‌تواند مجتهد واجد شرایط خبرگان شود.

وی افزود: در کنار این مسائل سیاسی دیگری نیز وجود دارد که از طرف جامعه مدرسین یا جامعه روحانیت، سلیقه‌های مختلفی اظهارنظرهایی می‌کنند که البته این تفاوت جزئی نظرها طبیعی است.

بادامچیان با اشاره به اینکه سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) است، اظهار داشت: علی‌رغم این مسئله، پوشش برخی برای مصادره به نفع یک جریان به نفع هیچ کس نیست. یادگار امام را برای همه ملت باقی بگذاریم.

وی افزود: ایشان در انتخابات ثبت‌نام کرد و بعد از آن نیز باید در آزمون شرکت می‌کرد که این کار را انجام ندادند و حق شورای نگهبان است که بگوید باید برای احراز صلاحیت در انتخابات شرکت کنند، در این شرایط برخی رسانه‌ها از عنوان رد صلاحیت یادگار امام استفاده می‌کند که این امر احترام به نوه امام نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی در این دوره نسبت به خبرگان رهبری حساسیت‌های خاصی نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: گرچه نیت آنها باطل است ولی شیطنت‌های می‌کنند و می‌کوشند در مجلس خبرگان نفوذی بفرستند و کارشان به جایی رسیده است که می‌گویند به فلانی رأی بدهید و دیگری رأی ندهید و این نشان‌دهنده شدت خشم آنهاست.

رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه جامعه روحانیت به 18 نفر برگزیده خبره رسید که مردم 16 نفر آن را انتخاب کنند، اظهار داشت: جامعه مدرسین نیز 16 نفر را انتخاب کرد که 15 نفر آنها در تهران با روحانیت مبارز وارد انتخابات می‌شوند و فقط در سه استان لرستان، کردستان و گلستان کسی را معرفی نکرده‌اند.

بادامچیان در ادامه اظهار داشت: در تهران نیز سه نفر تفاوت بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین بوده است. ستاد جامعتین هم تشکیل شده که مسئولیت هر دو با من است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما تبلیغات است، اظهار داشت: به دلیل گرانی اقلام تبلیغاتی در حد ضرورت تبلیغات داریم و تبلیغات ما بسیار محدود خواهد بود. جامعه روحانیت نیز در تهران پوستر چاپ نکرده است چون طبق صحبت‌هایی که با آیت‌الله موحدی کرمانی شد، ایشان گفتند پولی نداریم.

وی با اشاره به سوءاستفاده بیگانگان از برخی جریانات سیاسی اظهار داشت: استراتژی اصولگرایان از سال 92 تشکیل ائتلاف بود و همه آنهایی که می‌گفتند ائتلاف شدنی نیست، شاهد این هستیم که ائتلاف اصولگرایان اکنون به لیستی واحد رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود اظهار داشت: این جلسات با محوریت آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می شود.

وی در جواب سؤالی پیرامون سهم‌خواهی در جریان اصولگرایی اظهار داشت: در مؤتلفه دعوای چنین بحث‌هایی مطرح نیست و برای مثال؛ آقای جولایی به خاطر حضور آقای حبیبی در لیست، از انتخابات انصراف داد، این نشان‌دهنده این است که بحث سهم‌خواهی در داخل حزب مؤتلفه به هیچ وجه مطرح نیست. ما اصلاح‌طلب نیستیم که در شورای شهر وقتی خانم راستگو به وظیفه‌اش رأی می‌دهد، با حمله هم‌حزبی‌هایش مواجه می‌شود.

بادامچیان با اشاره به وضعیت اصولگرایان در شهرستان‌ها اظهار داشت: در استان‌ها نیز با همگرایی آقای تقوی، نوعی وحدت پدید آمده است و اتحاد بین اصولگرایان در استان‌ها شکل خوبی گرفته است. در ائتلاف اصولگرایان شهرستان‌ها هر ائتلافی که با هم توافقی دارند، ما وارد ائتلاف آنها نمی‌شویم و دخالتی نمی‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس هشتم فراکسیون مؤتلفه همراه با اصولگرایان بود، اظهار داشت: در مجلس نهم اصولگرایان دو بخش شدند و مؤتلفه صلاح بر این دید که راه وسط را برگزیده و مواضع مستقلی اتخاذ کند، ولی همواره فراکسیون مؤتلفه در مجلس حضور داشته است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون اختلاف در داخل حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: در مؤتلفه به اعضای خود آزادی فکر و بیان می‌دهیم، ولی این امر را نیز می‌گوییم که در چارچوب اصول نظر دهند.

وی افزود: غفوری فرد سابقه بزرگ علمی و تجربی در حوزه‌های گوناگون داشت و این طبیعی است وقتی اسم‌شان در لیست نمی‌آید، نظرشان را بگویند و خواهش می‌کنم که برخی روزنامه‌ها به دنبال اینگونه قضایا نباشند.

بادامچیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: غفوری فرد از چهره‌های صالحی است که حتماً به درد مجلس می‌خورد، ولی به هر دلیل در لیست گنجانده نشد و ما این تذکر را نیز به ایشان داده‌ایم که با جمع حرکت کنند، هر چند این آزادی را نیز دارند. در میدان سیاست، موافق و مخالف هست ولی تنازعی وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مبانی اسلامی، رأی‌گیری به این منظور است که هر کس در چارچوب شرع، تکلیف خود را انجام دهد و به هیچ‌وجه بحث جاه و مقام م طرح نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون اختلافات بین دو طیف اصولگرا اظهار داشت: پایداری و طیف آقای لاریجانی با هم اختلاف دارند، ولی ما وظیفه خود می‌دانیم آنها را به هم نزدیک کرده و وارد چنین دعواهایی نشویم، حتی به احترام جامعه مدرسین در قم شورای همگرایی راه نینداخت.

بادامچیان با تأکید بر اینکه مجلس دهم مجموعاً در خط ولایت خواهد بود، گفت: همه در کشور به این اذعان دارند که وجود ولایت در کشور تأمین‌کننده امنیت و حفظ احترام کشور است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون دلیل اینکه برخی می‌گویند شاید در انتخابات افراد نفوذی وارد مجلس شوند، تصریح کرد: این امکان وجود دارد برخی افرادی که شورای نگهبان نیز تأیید کرده است نفوذی باشند و معیار نفوذی بودن هر کس در نوشته‌ها، گفتار و رفتار آن است و باید صراحتاً گفت رفتار برخی‌ها را غربی‌ها می‌پسندند.

بادامچیان با تشریح اعتدال مورد نظر اسلام خاطرنشان کرد: اعتدال در اسلام شخصیت امیرالمؤمنین است که یک دست‌شان شمشیر و در دست دیگرشان قرآن بود. اعتدال غرب تعلق به فرهنگ غرب دارد و اعتدال شرق را نیز شرقی‌ها می‌پسندند و ما دنبال اعتدال اسلامی هستیم.

رئیس ستاد انتخابات حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چرایی دعوت بی‌بی‌سی به حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: دعوت حداکثری بی‌بی‌سی هم شیطنت است و هر چند که این دعوت حداکثری حرف حقی است، ولی اراده باطل در آن نهفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور مشکلات زیاد اقتصادی چون تورم، بیکاری و رکود داریم، اظهار داشت: اگر نمی‌گذاشتیم تفکر بازرگان‌ها اقتصاد ایران را اداره کند، چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آمد.

بادامچیان در همین زمینه افزود: تفکر کارگزارانی‌ها هم نتوانست کشور را اداره کند، کما اینکه تفکر اصلاحات نیز این توانایی را نداشت و دولت‌های بعد و دولت فعلی نیز تاکنون نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند و این مشکلات بایستی ریشه‌ای حل شود و باید تفکرها را در حوزه اقتصادی عوض کرد.

بادامچیان در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما در حوزه اقتصاد به برنامه دقیق و جامعی برخاسته از متن انقلاب اسلامی نیاز داریم.

بادامچیان در ادامه و در پاسخ به این سؤال پیرامون عدم نگاه اقتصادی نامزدهای اصلاح‌طلب در مجلس آینده اظهار داشت: اصلاحات از اول دنبال توسعه سیاسی بود و بعد نیز متوجه شدند که باید توسعه متوازن مورد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون اثرگذاری تبلیغات بی‌بی‌سی در انتخابات کشور اظهار داشت: جامعتین تحت‌تأثیر تبلیغات منفی بی‌بی‌سی قرار نمی‌گیرند و صلاحیت‌ها در این دو جریان ارجحیت بر همه مسائل دارد. دشمنان ما آنقدر در تعصبات خود هستند که به راحتی دست خود را رو می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری در مورد عدم توافق جامع بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین نظرشان عدم حضور آقای هاشمی رفسنجانی در لیست بود، ولی در مجموع، تصمیمی که اتخاذ شد، نظر کلی جامعتین بود.