ظریف: روابط تهران - مسقط در منطقه مثال زدنی است

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در تهران با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و گفت وگو کرد و سپس در نشست خبری مشترک به تشریح این دیدارها پرداخت.

وی با اشاره به حضور هیأت عمانی در تهران این حضور را نشان دهنده اهمیتی دانست که دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه قائل هستند.

ظریف همچنین عنوان کرد: روابط ایران با عمان مثال زدنی و برای منطقه نمونه است.

وزیر خارجه ادامه داد: دولت و مردم ایران از دولت و مردم عمان برای حضور و مشارکت فعالشان در روابط دوجانبه، منطقه ای و چندجانبه مشترک بسیار خرسند هستند و ما از جناب سلطان و دولت عمان برای نقش بسار فعال و مثبتی که در حل و فصل موضوع هسته ای داشتند همواره سپاسگزار بوده ایم و قدردانی کرده ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: ما امروز در مورد همکاری های دوجانبه و چندجانبه گفت وگو کردیم و زمینه های همکاری در زمینه های سیاسی منطقه ای امنیتی و همین طور همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را مورد بحث قرار دادیم.

ظریف افزود: امروز پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدتی که بین ایران و سلطنت عمان خواهد بود به عنوان شرکای راهبردی در همه حوزه های همکاری مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور هیأت عمانی و علاقه مندی دولت ایران و بخش خصوصی این کشور برای گفت وگو، مذاکره و تفاهم برای همکاری با دولت عمان نشان دهنده اهمیتی است که رهبران دو کشور برای این روابط قائل هستند.

ظریف ادامه داد: امروز در مورد همکاری بانکی، همکاری در حوزه حمل و نقل، همکاری تجاری، صنعتی و همکاری در حوزه انرژی و خط لوله گاز، سرمایه گذاری های مشترک، همکاری در سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنعت و معدن و همکاری های گمرکی و باکی صحبت کردیم.

وی گفت: معتقدم در این چند روز که هیأت عالی عمان در ایران مهمان ما خواهد بود، زمینه برای گشودن این روابط بسیار گسترده و برادرانه بین دو کشور برقرار خواهد شد.