از  گور پدر بی بی سی تا وقتی که عیال کاندیدا وارد گود می شوند!

 5روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

باید قسم حضرت عباس (ع) خورد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» به تشریح آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش رو پرداخت.

وی با بیان اینکه در مرحله احراز صلاحیت‌ داوطلبان نیز طبق قانون عمل شد، تصریح کرد: ما با قانون هیأت‌های اجرایی، احراز صلاحیت‌ها را انجام دادیم و از 12 هزار نفر حدود 10 هزار نفر فاقد سابقه بودند بنابراین 83 درصد آنان تائید صلاحیت شدند و از 2 هزار نفر باقیمانده، 800 نفر بخاطر اسناد و مدارکی که از دستگاه‌های استعلام شونده به دست آمده بود رد صلاحیت شدند و تعداد 300 نفر نیز انصراف دادند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شد تعداد نامزدها از حد معمول بیشتر بود و هیأت‌های اجرایی این ۱۰ هزار نفر را تائید صلاحیت کردند تا کار برای شورای نگهبان سخت شود و حتی شما در سخنان خود قسم حضرت عباس (ع) خوردید که این طور نیست، اظهارداشت: برخی اوقات وقتی منطق را قبول نمی‌کنند، باید قسم حضرت عباس (ع) خورد.

شکایت از یک نماینده مجلس / حضور مدیر مسئول روزنامه ایران در دادسرا برای ارائه توضیحات

 

عباس جعفری دادستان عمومی و انقلاب تهران با پیش‌بینی حضور فعال مردم در انتخابات پیش‌رو، آرامش و تأمین امنیت در کشور را مهم‌ترین رکن انتخابات خواند و با اشاره به رخدادهای چند روز اخیر،‌ از جمله اظهارات یکی از نمایندگان مجلس علیه برخی مسؤولان دولتی و مطلب درج شده در روزنامه ایران،‌ هشدار داد که دادستانی تهران به پرونده‌های متشکله در این خصوص رسیدگی خواهد کرد.

وی توضیح داد هرچند نمایندگان مجلس حق اظهارنظر در امور کشور را دارند،‌ اما این امر نباید با اتهام‌زنی همراه باشد.

وی از کاندیداهای انتخابات خواست امر تبلیغات را از اتهام‌زنی تفکیک کنند.

دولت‌آبادی در ادامه اظهار داشت: اعلام شکایت علیه نماینده مذکور،‌ به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه جهت رسیدگی ارجاع شده است.

وی هم‌چنین از حضور مدیر مسؤول روزنامه ایران و تحقیق از نویسنده مطلب مورد نظر جهت اخذ توضیح در روز جاری در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.

 
اجتناب کاندیداها از ایراد افترا و توهین

 

دادستان تهران با توجه به انتخابات پیش رو، توهین و افتراء به مسؤولان کشور را موجب مخدوش شدن فضای انتخابات و کاهش شور انتخاباتی دانست و از مطبوعات،‌ رسانه‌های جمعی و به‌ویژه نامزدهای انتخابات خواست تبلیغات خود را با توهین و اتهام‌زنی به سایر افراد و مسؤولان کشور همراه نکنند.

وی از کاندیداهای انتخابات، مدیران مسؤول مطبوعات و سایت‌های خبری خواست در ایام تبلیغات انتخاباتی در چهارچوب قانون تبلیغ نمایند. وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم انتخاباتی با شکوه برگزار گردیده و نتیجه آن رقابت سالم توأم با وحدت باشد.

 

 

جای متهم و شاکی عوض شده است

 

کاظم جلالی عضو لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت عصر دیروز(شنبه) در دومین همایش ائتلاف اصلاح‌طلبان در خانه والیبال تهران با بیان اینکه امروز جای متهم و شاکی عوض شده است، گفت: کسانی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته‌اند امروز دستمال اشک به دست گرفته‌اند. همین‌ها دیروز می‌گفتند قطعنامه‌ها کاغذپاره است حالا که آب وصل شده و همه منتظر رونق اقتصادی هستند، این افراد از اقتصاد سخن می‌گویند.

لشکر قابلمه به دست‌ها!

 

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود امروز خود نوشت:

 

گفت: یکی از حامیان لیست مشترک مدعیان اصلاحات، کارگزاران و اعتدالیون گفته است؛ به کسانی رأی می‌دهیم که دغدغه رونق اقتصادی را داشته باشند!

گفتم: دولت کارگزاران که تحت عنوان سازندگی تورم  49 درصد را هدیه آورد، دولت اصلاحات که محرومان و مستضعفان را «لشکر قابلمه به دست‌ها»! می‌نامید و دولت اعتدال که سه سال است وعده‌ می‌دهد و هنوز هم درباره همان وعده‌ها وعده می‌دهد!

گفت: اصلا اگر ادعا می‌کنند به کسانی رأی می‌دهیم که دغدغه رونق اقتصادی داشته باشند پس چرا در لیست نامزدهای آنان حتی یک اقتصاددان هم وجود ندارد؟!

گفتم: کدخدای یک روستا گفته بود داماد آینده من باید یک آدم شجاع و رشید و تحصیل‌کرده و خانواده‌دار و... باشد. روز بعد، یک آدم بی‌سواد، رنجور و آسمان‌جُل به خانه ‌کدخدا مراجعه کرد. پرسیدند برای چه آمده‌ای؟ گفت بعد از اعلام کدخدا آمده‌ام بگویم که دور من یکی  را خط بکشید!

 

۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ نفر در انتخابات آتی «رأی اولی» هستند

 

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت  کشور با اشاره به انتخابات آتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دهمین دوره خبرگان رهبری گفت: در این دوره از انتخابات 3 میلیون و 88 هزار و 300 نفر «رأی اولی» هستند.

گفتنی است، تعداد 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر در کل کشور واجدین شرایط برای رای دادن در انتخابات آتی هستند.

علت حضور اصولگرایان در انتخابات فعلی

 

غلامعلی حداد‌عادل شنبه‌شب در مسجد رسول اعظم (ص) شیراز  علت حضور اصولگرایان در انتخابات فعلی را نگرانی از تشکیل یک مجلس ششم دیگر ذکر و عنوان کرد: من که 16 سال است در مجلس هستم تصور می‌کنم اصولگرایی تداوم راهی است که امام(ره) نشان داد و امروز مقام معظم رهبری پرچمدار آن است که اگر درک و شجاعت امام(ره) نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و ما همچنان گرفتار آن فساد بودیم و پس از رحلت ایشان، هدایت ین کشتی بر عهده رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در بخشی از سخنان خود نشانه‌های بدعهدی در اجرای برجام از سوی طرف غربی را مشهود دانست و گفت: ما نیاز به مجلسی داریم که با قدرت اقتصاد کشور را متکی به درون سازد تا در صورت بدعهدی دشمن ضربه نخوریم اما اکنون ما صدای پای مجلس ششم را از تبلیغات فعلی کاندیداها می‌شنویم که به‌جای پرداختن به مشکلات اقتصادی، رفع حصر سران فتنه را را طلب می‌کنند و از یاد برده‌اند که رهبری چند بار از این آقایان درخواست کرد از راه قانونی اعتراض خود را طرح کنند اما بی‌اعتنایی کردند و با بیانیه پراکنی کشور را تا ناکجا پیش بردند.

کسانی که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت شدند اگر اعلام برائت نکنند مجرم‌اند

سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی طی سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در ارتباط با اقدام زننده انگلیس و آمریکا افزود: یک اتفاق بسیار تلخ و زننده، توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها در جریان انتخابات به وجود آمد. اینکه یک بیگانه، یک دشمن خارجی بیاید در انتخابات یک کشور انقلابی، مستقل و با حاکمیت مردم سالارانه اسلامی دخالت بکند، از کاندیدایی حمایت کند و یا علیه کاندیدایی نظر بدهد این یک اقدام بی شرمانه، توهین به ملت ایران و ضد استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با دخالت تجاوزگرانه اجانب اظهار داشت: این دخالت، راهبردهای تجاوزگرانه ای است که از سوی آمریکا و انگلیس نسبت به ملت و کشور ایران اتخاذ شده و مقامات کشور نباید این را دست کم بگیرند. آنهایی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند اگر اعلام برائت از آمریکا و انگلیس نکنند مجرمند و در آن توهینی که به ایران شده شریکند و آنها با اشخاصی که دشمنی و مخالفت می کنند، باید آن اشخاص مورد احترام بیشتر ملت ایران قرار بگیرند. امام(ره) برای این ملاک تعیین کردند، فرمودند: هرگاه دیدید دشمنان از شما تعریف کردند معلوم می شود عیبی در کار است.

گور پدر BBC

مناظره مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت نهم عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: این روزها گفته می‌شود که لیست اصلاح‌طلبان مورد تایید BBC است. گور پدر BBC. شما چرا این را نمی‌گویید.

نامزدهای انتخابات مجلس، نمایندگان خود را جهت حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند

 

فرمانداری تهران درباره امکان حضور نمایندگان داوطلبان انتخابات مجلس دهم در شعب اخذ رای، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

  در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می رساند بر اساس ماده 64 مکرر 1 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با لحاظ ماده (55) قانون می‌توانند نماینده یا نمایندگان خود را جهت حضور در شعب اخذ رای با ارایه فهرست مشخصات سجلی و یک قطعه عکس سه در چهار به هیات نظارت حوزه انتخابیه معرفی نمایند.

کاندیداهایی که از لیست اصولگرایان بیرون مانده‌اند، انصراف بدهند

محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی برگزار شد با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در هفتم اسفندماه و تاثیر آن در سرنوشت کشور با اشاره به اینکه قرار بود کسانی که در لیست نهایی قرار نمی‌گیرند به نفع لیست ائتلاف انصراف دهند، اظهار کرد: عده بسیاری بر اساس جلسه‌ای که برگزار کردیم و در آن از کاندیداها خواستیم که اگر در لیست نهایی قرار نگرفتند انصراف دهند این وعده را عملی کردند و انصراف دادند اما برخی هم چنین عمل نکردند که ما از آن‌ها نسبت به این موضوع گلایه داریم.

 

وی ادامه داد:‌ ممکن است برخی بگویند حق‌ ما به این دلیل که وارد لیست نشده‌ایم ضایع شده است اما به نظر من در این کشور نماینده شدن حق کسی نیست و تنها یک وظیفه است و این مردم هستند که حق دارند دست به انتخاب بزنند.

 

باهنر تاکید کرد: ما خواهش می کنیم کسانی که در لیست نهایی شورای ائتلاف حضور ندارند و حتی شاید صالح‌تر از کسانی باشند که هم اکنون در لیست هستند به نفع شورای ائتلاف کنار بکشند چرا که کسانی که کار تشکیلاتی می‌کنند باید به الزامات آن نیز متعهد باشند هرچند که فکر می‌کنند به آن‌ها ظلم شده است.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: ارزش یک کار جمعی بسیار بیشتر از این است که بخواهیم زیرآبی برویم و برای خود رای جمع کنیم چرا که ظاهرا عده‌ای نذر کرده‌اند به مجلس بروند و برایشان فرقی نمی‌کند که از نردبان اصلاحات و اعتدال این مسیر را طی کنند و یا از نردبان اصولگرایی بالا روند.

 

بیکار نیستم که ۲۴ساعته از بی‌بی‌سی اعلام برائت کنم

 

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سؤال "چرا از رسانه‌های بیگانه و بی‌بی‌سی اعلام برائت رسمی نمی‌کنید؟" به این گفته بسنده کرد "از چه‌چیزی اعلام برائت کنیم؛ من 24ساعته باید از بی‌بی‌سی اعلام برائت رسمی کنم؟ بیکارم؟

 حمایت فائزه هاشمی رفسنجانی از رسانه انگلیس

 

فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به خبرنگار تسنیم که از او می‌پرسد «با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی همچون «بی‌بی‌سی» از اصلاح‌طلبان تمجید می‌کنند و چهره بسیار بدی از این رسانه‌‌ها در ذهن مردم وجود دارد، تحلیل شما از این حمایت‌ها چیست؟ و چرا اعلام برائتی از سوی اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گیرد؟»، پاسخ می‌دهد: من این چیزی را که شما می‌گویید اصلاً ندیده‌ام، و اعلام برائت از چه‌چیزی باید صورت بگیرد؟ اینکه می‌گویید چهره بدی [از رسانه‌های بیگانه] وجود دارد را قبول ندارم.

 

 

وقتی عیال کاندیدا وارد گود می شوند!

 

 ایرنا نوشت: هیجان انتخابات چنان برخی خانواده ها را فراگرفته که همسران نامزدها همه توان و همت خود را به کار گرفته اند تا برای زوج خود تبلیغ و رای جمع کنند.

در این زمینه، استان مازندران شاهد صحنه مبارزات تبلیغاتی گروهی همسران نامزدها ی انتخابات مجلس است. به گزارش ایرنا، همسران نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران اعلام کرده اند: ما با این اقدام خود ثابت کردیم که زن ایرانی همیشه دوشادوش مرد خود در تمام عرصه ها حضور می یابد.

 

اما مهمتر از آن، شیوه ای است که تاکنون کمتر در کشور خود شاهد آن بوده ایم و آن حضور نامزدها همراه با همسرشان هنگام ثبت نام در انتخابات مجلس بوده است. ظاهرا، در این زمینه نیز مازندرانی ها حضور پررنگ تری داشته اند.

 

برخی از زنان مذکور گفتند: ما از تمام فرصت ها برای تبلیغ همسر خود استفاده خواهیم کرد تا به این صورت شانس او را برای کسب آرا افزایش دهیم.

 

مجالس روضه ، باشگاه های ورزشی، سالن های آرایش، خیاطی و مجالس عروسی از جمله فضاهایی هستند که چون امکان حضور نامزدهای مرد مجلس در آنجا فراهم نیست، زنان متناسب با ظرفیت و توانمندی خود، در آن تبلیغات می کنند.

 

میتینگ حاشیه ساز خانه کارگر

 

 

رئیس جمهور در اقدامی غیرقانونی در میتینگ انتخاباتی خانه کارگر شرکت کرد.

کیهان نوشت: این میتینگ تحت عنوان «گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران» برگزار شد و ضمن آن برای روحانی و محجوب که نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس هستند تبلیغات شد. خانه کارگر یکی از پرخرج‌ترین تشکل‌ها در انتخابات می‌باشد که غالباً هزینه‌های خود را از کارگزاران و برخی مراکز دولتی تأمین می‌کند.

مغازه ها هم وارد میدان شدند

 

ایرنا نوشت: اندکی پس از آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی برای مجلس دهم، یک پیامک روی نمایشگر گوشی های یک حوزه انتخابیه در استان فارس نقش بست که در آن نوشته شده بود: ' فروشگاه ...سیاسی نیست ولی قاطعانه از دکتر ... حمایت می کند'.