مسئولان به دلیل دخالت در امور داخلی ایران به انگلیس اعتراض کنند

 مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه در جمع تعدادی از اهالی و فعالان رسانه ضمن انتقاد از انفعال دولت در برابر دخالت آشکار شبکه «بی‌بی‌سی» در انتخابات کشورمان، گفت: مسئولان رسما به دولت انگلیس به دلیل دخالت در امور داخلی ایران اعتراض کنند.

وی افزود: آنهایی که می‌گویند با گفت‌وگو می‌شود همه مشکلات را حل کرد لطفا به طرف‌های مذاکره خود بگویند که از دخالت در انتخابات کشورمان دست برداشته و از پخش رپرتاژ آگهی له و علیه عده‌ای از کاندیداهای مجلس خودداری کنند.

بصیری اظهار داشت: قطعا مردم کشورمان بر اساس دیکته انگلیسی انتخاب خود را انجام نمی‌دهند اما تبلیغات رسانه دولتی بریتانیا برای مردم کشورمان یک توهین آشکار به آنهاست و مسئولان لازم است به این دلیل رسما اعتراض خود را به دولت انگلیس اعلام کرده و تصریح کنند که انجام مذاکرات و گفت‌وگو درباره موضوعات هسته‌ای دلیل بر جری شدن این دولت برای دخالت در امور کشورمان نیست.

وی افزود: اگر قرار بود ایرانی‌ها طبق نظر انگلیس و آمریکا رفتار کنند نیازی به انقلاب نداشتند و محمدرضا پهلوی برای آنها کفایت می‌کرد اما انقلاب 57 نشان داد که ملت ایران خواهان کوتاه شدن دست اجابت در سرنوشت خود است.

وی ادامه داد: انگلیس باید بفهمد که دوره استعمار کردن ملت‌ها به پایان رسیده و به خصوص مردم ایران سالهاست این را به آنها یادآوری کرده اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: آنها بهتر است به مردم خود درباره دموکراسی کشورشان توضیح دهند و بگویند چرا سالهاست در این کشور و آمریکا فقط چند حزب توان انتخاب شدن را دارند و چرا هیچ‌گاه یک حزب مستقل توان رقابت با احزاب قدیمی مشهور در غرب را پیدا نمی‌کند.

وی گفت: دولت انگلیس بهتر است درباره مجلس اعیان خود به مردمش توضیح دهد و بگوید چرا عضویت در این مجلس تا چندی پیش به صورت موروثی در بین خانواده‌های اشراف و دارای عنوان اشرافی مانند «لرد» رواج داشت و حتی با اصلاح قانون بازهم این مجلس فقط به افراد خاص اختصاص دارد و مردم در تعیین سرنوشت آنها تاثیر مهمی ندارند.

بصیری اظهار داشت: رسانه‌های انگلیسی آن‌چیزی را از دولتشان نمایش می‌دهند که از بالا به آنها دیکته شده باشد اما در ایران رسانه‌ها آزاد هستند و نمونه آن هم برگزاری چند ده انتخابات با حضور رسانه‌های مختلف از طیف‌های گوناگون است که گاهی آنقدر آزادانه عمل می‌کنند که برای همه مخاطبان حتی طرفدارانشان هم عجیب می‌نماید لذا بهتر است «بی بی سی» فارسی گاهی وقت بگذارد و به‌جای دخالت در امور سایر کشورها به مشکلات درونی این کشور نگاه کند. در واقع آنها این روزها خار را در چشمان دیگران می‌بینند اما از تنه درخت فرورفته در چشم خودشان غافل هستند.

وی در ادامه گفت: البته در داخل کشور هم کسانی که نام آنها توسط بی‌بی‌سی برده می‌شود و برایشان رپرتاژ آگهی لندنی پخش می‌شود باید عکس‌العمل نشان داده و همچنان که از یک انتقاد ساده بر می‌آشوبند از این توهین بزرگ به خودشان و ملتشان آشفته شده و فریاد دوری از این رسانه‌ها را سر بدهند.

بصیری افزود: آنهایی که معتقدند ظرف یک هفته آرای دیگران را 50 درصد افزایش می‌دهند باید از حامیان خود بخواهند که توی دهن رسانه دولتی انگلیس بزنند نه این که سکوت کرده و به فکر رای عده معدود دوستدار انگلیس باشند.