آیا هاشمی «مراجع تقلید» را خشکه مقدس معرفی کرد؟

هاشمی رفسنجانی که در دهه شصت از تندروترین برخوردکنندگان با بدحجابی بوده است به حدی که بدحجابان را ضد انقلاب و دزد می‌خواند و خواهان تبعید آن‌ها به اردوگاه‌های بازپروری می‌شود "لینک" در دهه هفتاد مراجع عظام تقلید را که از برگزاری نامناسب ورزش بانوان به سرکردگی دخترش فائزه انتقاد کردند را خشکه مقدس می‌خواند.

در خاطرات هاشمی رفسنجانی دراین‌باره می‌خوانیم:

پنج‌شنبه 29 بهمن 1371:

 

"... فائزه آمد. مقداری از کیفیت برگزاری مسابقه ورزش بانوان کشورهای اسلامی گفت. مجموعاً خوب برگزارشده است؛ اگرچه بعضی خشکه‌مقدس‌ها هم نق می‌زنند."

این در حالی است که در خاطرات روز یک‌شنبه 2 اسفند 1371 هاشمی اشاره می‌کند که آیت‌الله‌العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از برگزاری ورزش بانوان شکایت داشته است و به همین دلیل به سران کشور نامه نوشته است.

هاشمی البته هیچ‌گاه قبول نکرده است که فائزه هاشمی راه اشتباهی را رفته و در جای دیگر، وی را مخلص انقلاب معرفی می‌کند.

هاشمی رفسنجانی در اوایل دهه هشتاد، درباره عملکرد دخترش در نشریه زن امروز که احکام اسلامی را زیر سؤال می‌برد، به نکات جالبی اشاره می‌کند.

آنچه در ادامه می‌آید، سؤال و جواب هاشمی در مصاحبه با خبرنگار درباره فائزه هاشمی است:

خبرنگار: در حوزه مطبوعات، نشریاتی داشتیم که ازنظر ما ناسالم تلقی می‌شدند که مختصری بحث کردیم و دیگر ادامه نمی‌دهیم، اما در این میانه نشریه زن که متعلق به صبیه حضرت‌عالی است وضع متفاوتی دارد که مایلیم اختصاصاً دراین‌باره صحبت کنیم و نظر شما را بدانیم؛ روزنامه زن را جزو نشریات ناسالم می‌دانیم که بعضی از احکام مسلم اسلامی را زیر سؤال برد ... اگرچه گفته می‌شود با اشاره شما این نشریه تعطیل شد، ولی نمی‌توانیم قبول کنیم که روزنامه‌ای با آن جهت‌گیری بدون حمایت غیرمستقیم شما توانسته باشد برای یک مدت نسبتاً طولانی دوام بیاورد. درباره عملکرد این روزنامه نظرتان چیست؟

هاشمی رفسنجانی: ... فائزه کارش را با ورزش خانم‌ها شروع کرد که کار درستی هم بود. یکی از اشکالات از اول انقلاب این بود که به زن‌ها در ابعاد نیازهایشان توجه نمی‌کردیم و او به خاطر اینکه این نیاز را فهمیده بود، به دنبال کمک رفت... او مخلص انقلاب است...