گاف بزرگ دیپلمات تازه وارد در تهران!

 ماجرا از آنجا شروع شد که طی روزهای گذشته بخش فارسی تلویزیون دولتی بی بی سی در راستای برنامه های انتخاباتی خود در ایران، در مداخله ای آشکار خواستار رای ندادن شهروندان ایرانی به چند تن از نامزدهای مجلس خبرگان و در ادامه حمایت تلویحی از برخی دیگر شد.

شبکه سلطنتی بی بی سی، این بار بر خلاف برخی ادوار گذشته نه تنها بر طبل تحریم انتخابات نکوفته، که در یک تغییر تاکتیک آشکار، خواستار مشارکت  گسترده مردم در این آوردگاه سیاسی شده است. بدیهی است که این تغییر تاکتیک بی بی سی ذیل استراتژی ثابت و کلان نظام سلطه در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران قابل تفسیر است.

با این حال اظهارات حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب در محکوم کردن مداخله انگلیس در انتخابات پیش رو و مواضع دلسوزان نظام و انقلاب در مواجهه با این دخالت هدفمند، بازی مشترک سفارت انگلیس در تهران، شبکه بی بی سی و دفتر نخست وزیری انگلیس را در عمل به هم زد.

به عبارت بهتر، این بار قطعات پازل جنگ نرم انگلیس در انتخابات اسفند ۹۴ به واسطه اطلاعات غلط ارسالی از سوی سفارتشان در تهران، از همان ابتدا به گونه ای چیده شد که منجر به رسوایی این کشور در تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران شد، چرا که شاید اگر انگلیسی ها همچون ادوار گذشته محتاطانه تر عمل می کردند ضریب دستیابی به اهدافشان ارتقا می یافت در حالی که این رفتار کنونی به دلیل عمق نفرت عموم ملت ایران از خباثت انگلیسی ها، عملا تاکنون نتیجه عکس داده است.

در این باره؛ چنانچه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده، «نیکلاس هاپتون» کاردار تازه وارد انگلیس در تهران به دلیل ارسال آدرس های غلط از شرایط داخلی ایران و گرای اشتباهی که به شبکه بی بی سی و دفتر نخست وزیری انگلیس داده است، مورد مواخذه شدید مقامات دولتی این کشور قرار گرفته و توبیخ شده است.

بنابر این گزارش؛  یکی از اصلی ترین دلایل استقرار فوری و سریع کاردار انگلیس در تهران، تلاش برای هدایت استراتژی کلان انگلیس برای دخالت نرم در انتخابات اسفند ۹۴ بوده است. با این حال درایت مقام معظم رهبری و آگاهی ملت ایران، به عنوان سدی محکم در برابر این «خباثت»، منجر به شکست «روباه پیر» در این فاز از ماموریت خود در آستانه انتخابات شد.