مجلس دهم باید مقتدر باشد

معصومه ابتکاربا اشاره به بایدها و نباید های مجلس دهم گفت: قطعا مجلس دهم باید مجلسی باشد که روی اصل استقلال و حقوق کشور در مجموعه معادلات منطقه ای و بین المللی بایستد. باید مجلس مقتدری باشد تا بتواند از هویت ملی و استقلال ما به خوبی دفاع کند.

وی افزود: مجلس آینده باید در مقابل هرگونه سلطه و تلاش برای خدشه وارد شدن به امنیت ملی و تمامیت ارضی ایستادگی کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه در کنار مجلسی قوی باید استحکامات درونی کشور را از لحاظ کسب و کار، نقد و فعالیت سیاسی، اشتغال جوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی سالم سازی کنیم، گفت: ایجاد احساس امنیت بیشتر در بین مردم، احساس آزادی، امکان نقد و طرح دیدگاه های مختلف و اصلاح و بهبود فضای عمومی کشور از اقدامات بسیار مهمی است که در دستور کار دولت یازدهم بوده و با عملیاتی کردن این سیاست ها از درون می توانیم این مقاومت را به وجود آوریم.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: مقاومت در برابر دخالت و نفوذ بیگانه بخش عمده آن برمی گردد به مصونیت سازی داخلی و زمانی می توانیم این مصونیت را تقویت کنیم که اعتقاد و باورهای جوانان را نسبت به کشور آینده ایران و توانمندی خودشان (خودباوری) تقویت کنیم لذا باید در این زمینه بین نسل جوان و آینده ایران ارتباط برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: از موضوعات دیگر که خیلی اهمیت دارد مجلس آینده به آن بپردازد بحث محیط زیست است. من بارها گفته ام برای محیط زیست مجلس باید از آمادگی برای مواجهه صحیح با مشکلات محیط زیست کشور برخوردار باشد.

ابتکار افزود: تخریب محیط زیست یکی از بحران هایی است که اقتصاد، شرایط اجتماعی و بهداشتی ما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. امیدوارم نمایندگانی به مجلس آینده بروند که مسائل محیط زیست را خوب بدانند و آشنا باشند و بتوانند اهمیت و اولویت آن را به درستی تشخیص دهند.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: نمایندگانی که بتوانند از ارزشها و مصالح عمومی مردم دفاع کنند باید از محیط زیست هم شجاعانه دفاع کنند چراکه این موضوع برمی گردد به منافع گروهی و باندی خیلی ها.

وی خاطرنشان کرد: تبعا نمایندگان که در زمینه های دیگر شجاعانه و بدون هیچ وامداری و وابستگی براساس مصالح ملی تصمیم گیری و صحبت می کنند، برنامه می دهند و قانون می نویسند، در زمینه محیط زیست نیز باید با همان شجاعت برنامه بنویسند چراکه اگر مجلس دهم نتواند یک ورود قوی داشته باشد با بحران های شدید زیست محیطی در آینده مواجه خواهیم شد.