امنیت تهران،امنیت ایران است

سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا درنشست خبری همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران با بیان اینکه هنر دولتمردان این است که از ظرفیت بسیار بالای دانشگاهی کشور استفاده کنند، عنوان کرد: ما در حال حاضر 100 هزار عضو هیات علمی داریم که 80 هزار نفر از آنها در دانشگاه های تابع وزارت علوم ومابقی در دانشگاه های تابع وزارت بهداشت و درمان هستند.

وی اضافه کرد: اینکه دولت بتواند از هنر و نظرات دانشگاهیان بهره برداری کند برای هر دو طرف خوب است زیرا دانشگاهیان با توجه به این موضوع از مباحث نظری کمی جدا شده و وارد حوزه عملی می شوند و من اعتقاد دارم اگر دانشجویان یک ترم تحصیلی را درمیدان عمل تجربه کنند آن وقت است که این دانشجو کار یاد می گیرد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه بالاترین ظرفیت دانشگاهی و همچنین تعداد اساتید عضو هیات علمی در تهران است ، عنوان کرد: دولت و سازمان های مختلف کشوری برای برون رفت از مشکلات شهری می توانند از دانشگاه ها بهره بگیرند ودانشگاه تربیت مدرس در این راه پیش قدم شده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا و دبیر همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران ادامه داد: عقل ایجاب می کند که از ظرفیت دانشگاهی برای حل مشکلات کشوری استفاده کنیم و این همایش به دستگاه های اجرایی کشور پیشنهادات علمی خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سیاسی فضا از مهمترین وظایف دولت های مدرن است، اظهار داشت: همه دولت ها وحکومت ها چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه ای برای اداره بهتر سرزمین و بهره برداری مناسب از منابع جهت رشد وتوسعه برای رسیدن به عدالت اجتماعی و امنیت پایدار و همچنین جلب مشارکت سیاسی مردم اقدام به ساماندهی سیاسی فضا می کند.

وی با بیان اینکه تمرکز زدایی در ابعاد مختلف، ارتقای وفاق ملی و وحدت سرزمینی در سایه نظام سیاسی و همچنین کاهش هزینه های دولت با مشارکت مردم از مهمترین اهداف ساماندهی سیاسی فضا محسوب می شود، تصریح کرد: شاخص های جمعیتی، جغرافیایی و سیاسی مهمترین شاخص های ساماندهی سیاسی فضا هستند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه علی رغم آنکه تهران دودرصد مساحت کشور را تشکیل می دهد ولی 16 درصد جمعیت ایران دراین منطقه زندگی می کنند، عنوان کرد: تهران در بسیاری از تحولات سیاسی واجتماعی کشور تعیین کننده است و با رویکردی ملی باید به مشکلات آن پرداخت؛ وضعیت تهران تا 10 سال آینده به سمت بحران حرکت خواهد کرد و باید در چاره اندیشی برای آن تعجیل به عمل آورد.

وی ادامه داد: همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران می تواند در تصمیم سازی دولت برای اداره بهینه شهر تهران کمک بسیاری کند و درخواست ما از دستگاه های اجرایی این است که در این همایش حضوری جدی داشته باشند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا و دبیر همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران ادامه داد: اهمیت تهران، اهمیت ایران است واگر در تهران امنیت داشته باشیم این امنیت به سایر مناطق کشور نیز توسعه می یابد و باید بدانیم که مسائل تهران قابل مسکوت ماندن نیست.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: 60 درصد سرمایه کشور در تهران است و تهران بالاترین وضعیت سرمایه گذاری در کشور را دارا می باشد و روزانه 24 میلیون نفر- تردد در تهران داریم.

وی تأکید کرد: ما باید مراقب وضعیت جغرافیایی تهران باشیم زیرا در تهران 12 گسل وجود دارد و اگر این گسلها روزی حرکت کنند باید منتظر یک فاجعه باشیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه مسائل تهران مسائل حکومتی است، عنوان کرد: بخش عمده ای از تصمیم گیری های مربوط به تهران تصمیم گیری های حکومتی است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا و دبیر همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران در پایان با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری یکسری از سازمان های نظامی درشهر تهران تغییر کاربری دادند، گفت: به عنوان نمونه کل نیروی دریایی سپاه از تهران خارج شد و به بندر عباس نقل مکان کرد و یا لشکر 21 حمزه ارتش از تهران راهی تبریز شد و این نشان دهنده آن است که هر گاه پای منافع و مصالح مردم در میان بوده است حضرت آقا حضور و تصمیمی جدی داشته اند.