به انگلیسی ها می گوییم این فضولی‌ها به شما نیامده!

 محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست پاسداشت امنیت ملی که امروز در حال برگزاری است، اظهار داشت: یک‌سری دستگاه‌های تخصصی مرتبط با حفظ امنیت در کشور داریم که نیروهای انتظامی و نظامی هستند و تا حدود زیادی نیز اطلاعاتی هستند که فنون امنیت را آنها باید دنبال کنند.

وی با بیان اینکه موضوع امنیت یک موضوع تمام عیار است، خاطر نشان کرد: بنده یک نظریه درباره امنیت دارم که استناد به صحبت‌های شهید رجایی است؛ این شهید بزرگوار می‌گفتند من یک کابینه 35 میلیونی دارم که اشاره به جمعیت ایران در آن مقطع زمانی داشت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احساس شرکت در تامین امنیت برای مردم کاملا تبیین شده است، گفت: مردم شریک نظام در تامین امنیت کشور هستند.

حبیبی ادامه داد: در حادثه تروریستی هفتم تیر سال 1360 که یک کار مختل‌کننده امنیتی در سطح بالای حکومت بود تروریست‌ها احساسشان این بود که شیرازه نظام را از هم پاشیده‌اند اما آب از آب تکان نخورد چون مردم در صحنه بودند.

وی ادامه داد: بعد از حادثه هفتم تیر در ملاقاتی که با امام خمینی (ره)‌ داشتیم ایشان با روحیه‌ای مقتدرانه و مطمئن صحبت می‌کرد و می‌فرمودند اگر چه حادثه هفتم تیر، حادثه بزرگی است اما نگران نیستم چون مردم در صحنه هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امام خمینی خطاب به کسانی که در آن ملاقات بودند،‌فرمودند منظورم از مردم همین فقرا و زاغه‌نشینان بودند که انقلاب را پیروز کردند و آن را نگه خواهند داشت.

حبیبی تصریح کرد: تروریست‌ها با هجمه‌هایی که در اوایل انقلاب ایجاد کردند وقتی با مردمی مواجه شدند که اطلاعاتشان را در اختیار مقامات و مسئولان قرار داده بودند شکست سختی خوردند.

وی با بیان اینکه تکیه به مردم برای حفظ و تداوم امنیت، تکیه‌ای ضروری است، افزود: بنده در عملیات مرصاد چند هفته‌ای در کردستان بودم و به خوبی دریافتم که علت جدا نشدن کردستان از پهنه ایران مردم این استان و این شهر است.

حبیبی در در ادامه این نشست با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری را تنها نباید در مقوله برقرار بودن آرامش در کشور محدود کرد، گفت: کشور در موضوع مقررات اقتصادی با یک عدم ثبات مواجه است و این عدم ثبات سبب شده که سرمایه‌گذار خارجی در سرمایه‌گذاری دچار تردید شود. همچنین این عدم ثبات برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز مشکل‌ساز است.

وی افزود: برخی قوانین که در کشور وضع می‌شود رغبت سرمایه‌گذار را در کشور کم می‌کند و اگر فردی یک میلیارد سرمایه داشته باشد ترجیح می‌دهد به جای راه‌انداختن کار تولیدی و اشتغالزایی این پول را در بانک گذاشته و بدون نگرانی از مالیات و پرداخت حقوق و مزایای کارگران و ریسک تولید، از سود پول خود استفاده کند بنابراین این اشکالات قانونی باید برطرف شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص رابطه امنیت و برجام نیز گفت: ما در امنیت به لحاظ لغوی مشکلی نداریم و کسی نمی‌تواند در هیچ جای کشور کار ضد امنیتی انجام دهد که سرمایه‌گذار به دلیل آن نتواند سرمایه‌گذاری کند.

حبیبی افزود: بنا بوده تمام ناامنی‌های فعلی در سوریه، عراق و افغانستان، در ایران اجرا شود اما اقتدار مردمی ما و تلاش مسئولان سبب شده که این خواب دشمنان تعبیر نشود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذار خارجی قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارد باید بداند که این کار باید در چارچوب منافع ملی ما صورت گیرد و اگر بخواهد به عنوان سرمایه‌گذار در ایران تحرکاتی انجام دهد این اقدام خلاف منافع ملی ما است. در غیر این صورت برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور از نظر امنیت مشکلی وجود ندارد.

نبی حبیبی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه موضع شما در قبال دخالت بی‌بی‌سی انگلیس در مورد انتخابات ایران چیست، گفت: من حتی یک مورد هم سراغ ندارم که انگلیسی‌ها از همه توان خود علیه ملت ایران استفاده نکرده باشد.

وی افزود: در فتنه 88 ملاقاتی با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در دمشق داشتم، در این دیدار خصوصی ایشان گفت که در اوج آشوب‌های تهران ملاقات‌های خودمانی با دیپلمات‌های انگلیس داشتم، آنها به صراحتا می‌گفتندکه کار ایران تمام است و براساس اطلاعاتی که دوستان ما در تهران به ما داده‌اند به قطعیت رسیده‌ایم که حکومت ایران سقوط خواهد کرد. آقای ولید معلم به من گفت که به دیپلمات‌های انگلیسی گفتم که شما اشتباه می‌کنید، با این کارها رژیم ایران ساقط شدنی نیست و تعجب می‌کنم که از نخست‌وزیرتان که این قدر سریع موضع‌گیری کرده است.

کاندیدای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: انگلیسی‌ها در راه‌اندازی فتنه 88 دخیل بودند. برهمین اساس ما نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم که از سیاست‌های خصمانه‌شان دست کشیده‌اند، آنها از اینکه بتوانند در انتخابات ما اثرگذاری داشته باشند ابایی ندارند. اما به آنها می‌گویم که این فضولی‌ها به شما نیامده است، آیا ما تاکنون در انتخابات آنها دخالت کرده‌ایم. این کار انگلیسی‌ها تحقیر ملت ایران بود و دولت در برابر این توطئه انگلیسی‌ها واکنش نشان دهد، اگر آنها از اصولگراها هم تعریف و تمجید می‌کردند قطعا معتقدم که اصولگرا در برابر این شیطنت آنها تبری می‌جستند.

حبیبی تاکید کرد: از دوستانی که مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار گرفته‌اند می‌خواهم که هرچه سریع‌تر تبری بجویند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران خارجی نشست خبری که از وی پرسید ایران 600 هزار دلار به مبلغ قبلی پاداش کشتن سلمان‌رشدی اضافه کرده است ونظر شما در این باره چیست، گفت: ما همچنان حکم امام را معتبر می‌دانیم، آن حکم یک حکم شرعی است، اما اینکه قیمت پاداش کشتن او بالا رفته است، باید از کسانی پرسید که این قیمت را بالا بردند، ما معتقدم به فرمان حضرت امام هستیم و به آن پایبندیم.