ولایتی: دخالت بیگانگان بر بحران منطقه‌ای خواهد افزود

علی اکبر ولایتی امروز سه شنبه در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با «لارش بکستروم» نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص موضوعات منطقه ای و همچنین همکاری‌های دو جانبه بحث و گفتگو کرد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با اهمیت و تاثیرگذار در منطقه و عرصه بین المللی است و نقش ایران به ویژه در خاورمیانه بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ولایتی و آشنایی با وضعیت منطقه ای و بین المللی خواستار تبادل نظر در این خصوص شد.

ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از سفر نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند به تهران گفت: روابط دو کشور رو به گسترش بوده و رایزنی های دو طرف می تواند نقش مثبتی در حل مسایل بین المللی ایفا کند.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به حضور گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: متاسفانه با حمایت برخی کشورهای غربی و همراهی برخی کشورهای منطقه ای شاهد گسترش تروریسم و افراط گرایی در این منطقه حساس هستیم که تنها راه مقابله با آن قطع هرگونه حمایت از کسانی است که در سال های اخیر هرگونه جرم و جنایت را بر علیه ملت مظلوم انجام می دهند و باید با اینگونه پدیده ها مبارزه جدی صورت پذیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: هرگونه تصمیم و تعیین سرنوشت برای دولت و مردم منطقه در سوریه و عراق و دیگر کشورهای درگیر با تروریستها باید توسط خود مردم اتخاذ شود و دخالت بیگانگان بر بحران منطقه ای خواهد افزود و حتما برای حل این مسائل راه حل نظامی متصور نیست.