باید ماهیت جریان های جاده صاف کن دشمن افشا شود/روحانی چشم دیدن جریان اصلاح طلب را ندارد

گروه سیاسی-عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی افکارخبر دلیل حمایت رسانه های معاند انگلیسی از لیست آقای هاشمی و مخالفت با لیست اصول گرایان را اینگونه بیان کرد: این ماهیت دشمنان ما است که در امور داخلی ایران دخالت می کنند و از دشمن انتظاری جز دشمنی نمی رود؛ جا دارد از برخی جریان های داخلی گلایه کرد که چرا زمینه دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را فراهم کردند، چرا به گونه ای عمل کردند که به دشمن اجازه دادند در خصوصی ترین مسئله سیاسی کشورمان که انتخابات است و مربوط به مردم ایران است، دخالت کنند و به خود جسارت دادند که برای مردم ایران تعیین تکلیف کنند، این برای جریان های سیاسی مربوط و افرادی که راه را برای دخالت بیگانگان صاف کردند یک لکه ننگ است. به هر حال ما خاطره خوشی از حضور انگلیسی ها، آمریکائی ها و صهیونیست ها در کشورمان نداریم.

محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی انقلاب ما استقلال بود،ما مفتخر به این هستیم که بعد از انقلاب اجازه هیچگونه دخالتی از سوی بیگانگان در امور داخلی را نداده ایم، حال چرا بعد از سی و هفت سال که از حیات شرافتمندانه و سربلند انقلاب می گذرد با این دخالت صریح و بی پرده و توهین آمیز مواجه می شویم این باز می گردد به این مطلب که برخی از جریان های سیاسی از استقلال ایران ناخوشنود هستند و دوست دارند ایران به دوران مستعمره قاجار بازگردد. قاعدتا باید ماهیت این جریان ها که جاده صاف کن دشمن هستند افشا شود، رابطه آنها با دشمنان آشکار شود تا مردم ماهیت این جریان را بشناسند و در روز انتخابات پاسخ قاطعی به این جریانات بدهند.

وی افزود: اگر جریاناتی باشند که به بهانه برجام بخواهند وعده شکوفایی و رفع مشکلات اقتصادی را به مردم بدهند، در پاسخ به آنها باید اشاره کرد به سخنان آقای عراقچی که صراحتا اعلام کردند،«از برجام نمیتوان توقع شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات کشور را داشت»، توجه کنند و فکر می کنم آقای عراقچی صلاحیت این را داشته باشد که در مورد عواقب برجام نظر بدهد. جریان هایی که امید شکوفایی به بهانه برجام و دوران پسا برجام به مردم می دهند، عملا به شعور مردم توهین کرده اند و به صراحت مطالب غیرواقع و دروغ را برای جذب رای به مردم مطرح می کنند و پاسخ مردم به این جریان های دروغگو باید یک نه محکم و قاطعانه در انتخابات باشد.

محمد صادق کوشکی همچنین افزود: آقای روحانی تمایل دارد جریان های وابسته به خودش رای بیاورند و چشم دیدن جریان اصلاح طلب را ندارد، نزدیکان ایشان به صراحت شکاف بین او و جریان اصلاح طلب را بیان کرده اند، دلیل این شکاف، قدرت طلبی است و خود آقای روحانی هم بارها به اشکال مختلف بیان کرده است که اصلا مایل به موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات نیست، همانطور که مایل به موفقیت اصولگرایان هم نیست، ایشان بیشتر مایل است جریان های حامی خودشان برنده انتخابات باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات به اشکال مختلف بیان کرده است که  به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خودکفا اعتقاد ندارد و به همین دلیل است که در لیست آنها حتی یک عضو اقتصاددان هم حضور ندارد و این همچنین نشان می دهد که معیشت مردم برای آنان اولویت ندارد.