ظریف درگذشت حسنین هیکل را تسلیت گفت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به همسر محمد حسنین هیکل درگذشت این نویسنده و روزنامه نگار برجسته عرب را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است.

 

سرکار خانم هدایت علوی تیمور

همسر گرامی مرحوم استاد محمد حسنین هیکل

 

ضایعه فقدان نویسنده و روزنامه نگار بزرگ مرحوم استاد محمد حسنین هیکل موجب تالم خاطر گردید. آثار و خدمات ارزنده آن مرحوم در همراهی با خواسته‌های ملت‌ها و در شناساندن درست ماهیت تحولات جهانی و آگاهی بخشی به نسل‌های مختلف ملت‌های منطقه فراموش نشدنی و به یادماندنی است.

تلاش‌های مستمر مرحوم هیکل در تبیین صحیح سیاست‌های استعمارگران و اشغالگران صهیونیست و ارائه شخصیتی از خود بعنوان یک روزنامه‌نگار بارز و ماندگار و واقع‌نگر و ژرف اندیش، در طول هفتاد و پنج سال فعالیت رسانه‌ای؛ او را به جایگاهی رساند که «روزنامه‌نگار قرن» نامیده شد.

بدون شک آزاداندیشان و مدافعان حق و حقیقت و عدالت در ایران و جهان، مواضع و تحلیل‌های شجاعانه و منصفانه آن مرحوم در دفاع از آرمان‌های مبارزان علیه استبداد و استعمار و اشغال و در حمایت از مدافعان استقلال و آزادی ملت‌ها را از یاد نخواهند برد.

امید که دغدغه‌های راهبردی مرحوم هیکل در دفاع از انسجام و همکاری بین کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی که منطقه ما با توطئه‌های دشمنان امت برای دامن زدن به طائفه گرایی مواجه است، چراغی روشن فراروی همه نخبگان عرصه سیاست و رسانه بوده و در مسیر تحقق بخشیدن به آرمان‌ها و آرزوهای او مورد توجه قرار گیرد.

فرصت را غنیمت شمرده مراتب تسلیت و همدردی خود و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به سرکار عالی و فرزندان و اعضای خانواده و همه علاقمندان آن فقید ابلاغ داشته و از خداوند منان برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات مسئلت می‌کنم.

 

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/