انتخابات نوعی تجدید قوا برای توسعه کشور است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، گفت: قطعا انتخابات برای کشور یک امر مبارک و خجسته‌ای است، به‌ ویژه در شرایط کنونی اهمیت این مسئله بسیار بیشتر است.

وی افزود: یکی از آثار حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات این است که این موضوع اعتبار ایران را در مقابل دیگر کشورها بالا می‌برد، در شرایط کنونی با رصد رسانه‌های مختلف می‌بینیم که آنها کاملا بر انتخابات ایران حساس بوده و گاهی هم نگاه مرموزانه‌ای دارند، همچنین این مسئله در فعل و انفعالات بین‌المللی و مناسبات ایران با دیگر کشورها تأثیرگذار است.

رئیس مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر نفس برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که مسؤلان در کشور براساس دموکراسی و مردمسالاری انتخاب می‌شوند و مردم ولی‌نعمتان آنها هستند، قطعا این موضوع آثار روانی مثبت و خوبی در کشور دارد که همه مسؤلان بدانند که مدیون ملت هستند.

لاریجانی ادامه داد: همچنین پس از مسائل اخیر و تعیین تکلیف مسئله هسته‌ای، شرایط جدیدی برای کشور ایجاد شده که این وضعیت نیاز به یک نفس جدید دارد که آن نفس، انتخابات بوده و قطعا این موضوع روح و نفس تازه‌ای را به سیستم، حکومت و مردم می‌دهد تا آینده خودشان را بهتر بسازند.

وی گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسیر جدید کشور نیازمند رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری است و این مقوله مانند مجاهدت می‌ماند، بنابراین ما هم‌اکنون به یک نقشه راه جدید برای حرکت جهت تغییر شرایط اقتصادی، رفع رکود و ایجاد اشتغال نیاز داریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه انتخابات یک تجدید قوا برای توسعه کشور است، خاطرنشان کرد:‌ تمام مردم و مسئولان باید ضمن تلاش به رهنمودهای رهبری توجه کنند، بنابراین مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان زمانی کارآمد است که ویژگی‌های آزاد بودن، مستقل بودن و شجاع بودن در آن رخ دهد تا در شرایط جدید درباره مصالح کشور درست تصمیم بگیرد و زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر حوزه اقتصاد فراهم کند.