بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی

پوشش خبری رسانه های جهان از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ایران به شرح زیر است:

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از تهران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، صبح امروز با حضور در یکی از شعب انتخابات در مسجد جماران در شمال تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از تهران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، صبح امروز با حضور در یکی از مراکز انتخابات، رأی خود را به صندوق انداخت. روحانی به خبرنگاران گفت پیش بینی می شود میزان شرکت مردم در انتخابات امروز گسترده و بالا باشد. 

 

شبکه المیادین گزارش داد: انتخابات امروز در ایران، نقشه جدید سیاسی این کشور را ترسیم می کند.

 

 

خبرگزاری رویترز از تهران گزارش داد: رهبر معظم ایران هنگام انداختن رأی خود به صندوق، خواستار حضور گسترده رأی دهندگان ایرانی در دو انتخابات مهم این کشور شدند و اعلام کردند حضور قدتمندانه مردم در انتخابات، دشمنان ایران را مأیوس خواهد کرد. 

 

 

شبکه های رویترز، «ای پی تی ان،» الجزیره مباشر، العالم و پرس تی وی حضور مقام معظم رهبری پای صندوق رأی و بیانات ایشان را به طور زنده پخش کردند. 

 

شبکه های مختلف تلویزیونی بین المللی با قطع برنامه های عادی خود، حضور مقام معظم رهبری را در نخستین ساعت آغاز  انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به طور مستقیم پخش کردند. 

 

 

رویترز: تلویزیون دولتی ایران صبح امروز جمعه اعلام کرد انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت هشت صبح به وقت محلی در سراسر کشور آغاز شد. 

 

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از تهران گزارش داد: مردم ایران روز جمعه شرکت در انتخابات را در پی گشایش شعبات رأی‌گیری آغاز کردند.

 

فرانس‌پرس: مردم ایران به پای صندقهای رأی رفتند.