«محمود الزهار» از رهبران و بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های شهدای انتفاضه قدس و فلسطینیان که رژیم اشغالگر خانه‌های آنها را ویران کرده است، صمیمانه قدردانی کرد.

الزهار گفت: این اقدام ایران به تقویت انتفاضه قدس علیه اشغالگران صهیونیستی کمک خواهد کرد و از درد و رنج ملت فلسطین که از سال 2006 بی وقفه با حجم بالای تجاوزات رژیم اسرائیل روبرو بوده‌اند، خواهد کاست.

«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، چهارشنبه گذشته با برگزاری نشستی مطبوعاتی کمکهای تهران به انتفاضه قدس شریف را تشریح کرد.

فتحعلی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، همه ملت‌های اسلامی و عربی را به اتحاد و همگرایی به قضیه اصلی جهان اسلام یعنی آرمان فلسطین دعوت کرد.

الزهار در ادامه تصریح کرد: ما ضمن قدردانی از حمایت ایران می‌خواهیم این کمک‌ها به طور منصفانه و بدون هیچ تبعیضی بین همه گروه‌های فلسطینی توزیع شود.

وی درباره پیام حماس به دیگر کشورها برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین گفت: متاسفانه بیش‌تر کشورهای عربی کاری نمی‌کنند، اما ملت‌های عربی هر آنچه در حد توانشان باشد، برای آرمان‌های فلسطین انجام می‌دهند.

رهبر حماس با اشاره به اینکه نوار غزه بر اثر تحریم‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه به آوار‌ه‌ای مبدل شده، گفت: حماس همچنان از طریق طرف‌های متعددی تلاش می‌کند تا  با کاهش محاصره غزه کاروان‌ کمک‌های بشردوستانه بتواند به این باریکه برسد.

الزهار در خصوص ارزیابی خود از سطح انتفاضه قدس اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های کامل برای انتفاضه قدس وجود ندارد نمی‌توان درباره آینده آن پیش بینی کرد.

وی افزود: امروز جوانان فلسطینی با 2 مانع قوی در برابر خود روبرو هستند، نخست همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی برای شناسایی مبارزان فلسطینی و تحویل آنها و دوم رویارویی با شهرک‌نشینان در کرانه باختری است که اکنون شصت درصد از مساحت آن را شهرک‌های صهیونیست‌نشین تشکیل می‌دهد.

الزهار گفت: شهرک‌نشینان کرانه باختری دست به کشتار کودکان فلسطین یا زخمی و رها کردن آنها می‌زنند در حالی که با تیراندازی از رسیدن آمبولانس برای نجاتشان هم خودداری می‌کنند، این جنایات را همه جهانیان شاهد بوده و تایید کرده‌اند که شهرک‌نشینان صهیونیست افراطیونی جنایتکار هستند.

وی افزود: متاسفانه جهان غرب در برابر جنایات دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان سکوت اختیار کرده و در عین حال مدعی دفاع از حقوق بشر است.

رهبر حماس درباره قضیه اعتصاب غذای «محمد القیق»، اسیر فلسطینی که با گذشت 93 روز از آغاز اعتصاب غذای خود هنوز دست از مبارزه برنداشته است، گفت: در نشست دوشنبه گذشته حماس با رئیس هلال احمر در سرزمین‌های فلسطینی مقامات این جنبش به وی تاکید کردند که رژیم اشغالگر کاملا در برابر جان القیق مسئول است.

الزهار تصریح کرد: اگر در شرایطی که حال القیق وخیم است اتفاقی برای او رخ بدهد، کرانه باختری پاسخ این بی توجهی رژیم صهیونیستی به خواسته‌های اسرای فلسطینی را در عمل خواهد داد.

رهبر حماس افزود: در صورت شهادت این خبرنگار فلسطینی رژیم اشغالگر بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت اما امیدواریم کار به اینجا نرسد.