عرفان‌های کاذب به مسئولان نیز نفوذ کرده است

به گزارش فارس، اختتاميه چهارمين جشنواره كتاب دين و پژوهشهاي برتر با حضور مسئولان فرهنگي كشور در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد.
افتتاحیه این مراسم با پیام تصویری آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی همراه بود که وی در این پیام با بیان اینکه امروز رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند، مهمترین رسانه را «کتاب» عنوان کرد و گفت: گرچه مطالعه و کتاب در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود اما امروز احساس می‌کنیم که این امر بهتر شده است و نمونه‌اش نمایشگاه کتاب است که بیش از ۵ میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند و این علیرغم برخی معضلاتی که در این نمایشگاه بوده است، مایه امیدواری است.

* کتاب‌هایی منتشر می شود که با مبانی اخلاقی و اجتماعی کشور سازگار نیست

این مرجع شیعیان جهان، با بیان اینکه کتاب شمشیر دو دم است که می‌تواند انسان‌سازی کند و یا او را به فساد و شرارت بکشاند، تاکید کرد: جشنواره کتاب دین باید در دو جهت کار کند و هم بهترین‌های اسلامی در اعتقادات، احکام و اخلاق را در عرصه‌های مختلف عرضه کند و هم پادزهرهای معارضات صورت گرفته با اسلام را ارائه کند که اکنون در اعتقادات شبهه‌افکنی و در اخلاق فساد انگیزی می‌کنند و در احکام هم به دنبال ایجاد سستی هستند.
وی با اشاره به ضرورت بررسی هر چه بیشتر کتاب‌های منتشر شده در کشور، گفت: با وسواس باید این بررسی‌ها صورت بگیرد و دیده شده کتاب‌هایی از زیر دست ارشاد در می‌رود که با مبانی اخلاقی و اجتماعی کشور سازگار نیست.

* در چاپ کتاب بی‌سلیقگی دیده می‌شود

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه این پیام تصویری خود بر ضرورت توجه به ادبیات بیان مطالب در کتاب‌ها تاکید کرد و گفت: بعضا دیده می‌شود با ادبیاتی قلمبه سلمبه کتاب‌هایی برای کودکان نوشته می‌شود و باید برای هر کس با ادبیات خاص خودش کار کنند.
وی همچنین به عرضه توزیع کتاب پرداخت و با بیان اینکه امروزه برخی کالاها را بعضا با بیش از ارزش آن کالا تبلیغ و توزیع می کنند، تصریح کرد: متاسفانه دیده می‌شود که در جلد و درون کتاب در چاپ بی‌سلیقگی می‌کنند و بعضا حتی این مطلب غربی زشت‌گرایی را دنبال می‌کنند که اینها را باید اصلاح کرد.
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه این پیام تصویری توصیه‌ای نیز خطاب به نویسندگان داشت و آن ایجاد حلقه‌های اتصال و ارتباط بین نویسندگان بود که گفت: این حلقه باید ایجاد شود تا مطالب تکراری کار نشود و مولفان به هم خبر دهند که دیگران در این موضوع ورود نکنند.
وی افزود: همچنین باید هیئتی باشد تا موضوعات جدید را به نویسندگان و مؤلفان عرضه کند که گاهی همین امر ۵۰ درصد کار را برای مؤلف انجام داده است.

* عرفان‌های کاذب از مردم به مسئولان اجتماعی و سیاسی نفوذ کرده است

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه این پیام با اشاره به ارائه مطالب زشت در لباس‌های زیبا به مساله عرفان‌های کاذب اشاره کرد و گفت: عرفان‌های کاذب از مردم به مسئولان اجتماعی و سیاسی نیز نفوذ کرده است و اینکه خدای ناکرده مجریان کشور به دنبال خرافه باشند معلوم نیست آن کشور چه خواهد شد که اگر با عرفان‌های کاذب در حد پایین برخورد کنند درهمان نطفه خفه خواهد شد.
وي در انتها تاكيد كرد: اين عرصه ميدان جنگي در برابر دشمن است كه مهمتر از جنگ نظامي است كه بايد سازمان تبليغات اسلامي نبايد قانع به اين عملكرد باشد و آنچه گفته شده را دنبال كنند