در هیچ حوزه‌ای ابطال صندوق نداشته‌ایم/ امشب ۸۰ درصد نتایج را اعلام می‌کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه میزان مشارکت را پس از پایان شمارش آراء اعلام می‌کنیم، گفت: بیش از 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند که این میزان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابات از نظر حضور مردم مناسب بوده، تصریح‌کرد: براساس آرای استعلام شده از طریق سیستم حدود 33 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند که این میزان بیشتر خواهد شد.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: هم از نظر سیاسی و هم از نظر امنیتی انتخابات در شرایط مناسبی برگزار شد و تا الان در هیچ حوزه‌ای ابطال صندوق نداشته‌ایم.

وزیر کشور تصریح‌کرد: همکاری بین دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی انتظامی عالی بوده و توانستیم رقم مناسبی از مشارکت و حضور را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امشب 80 درصد نتایج را اعلام می‌کنیم، یادآورشد: نتایج آرای حوزه انتخابیه استان تهران را امشب پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

رحمانی‌فضلی گفت: با توجه به اینکه دو انتخابات بوده نزدیک به 70 میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید تمام تخلفات مجازی و شخصی احصا و برخوردهای لازم صورت گیرد، افزود: اگر افرادی سازماندهی شده به شهری برای رأی دادن منتقل شوند حتما باید جلوگیری شود در این رابطه دو اتوبوس در منطقه حسن‌آباد که قصد ورود به تهران داشت را متوقف کرده و به استانداری اعلام کردیم اگر اتوبوسی سازماندهی شده قصد آمدن به تهران داشتند متوقف کرده و گزارش کنند.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: با نتایجی که بر اساس استعلامات بدست آمده در شهر تهران 2 میلیون و 900 هزار نفر و در کل استان تهران حدود 3 میلیون و 900 هزار نفر رأی دادند که این آمار قطعی نیست.

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور، اظهارداشت: انتخابات از نظر حضور بسیار مناسب بوده اما عدد واقعی را بعد از آنکه کل آرای مأخوذه به دست آمد، اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آمار استعلام شده حدود 33 میلیون نفر است، تصریح‌کرد: قطعاً‌ این آمار بالاتر می‌رود اما تا الان این آمار بیش از 60 درصد واجدین شرایط را شامل می‌شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات در فضایی آرام و قانونی گفت: ما فضای آرامی را هم از نظر امنیتی و هم از نظر سیاسی در برگزاری انتخابات داشتیم و در هیچ نقطه و حوزه‌ و شعبه‌ای موضوع ابطال صندوق را نداشتیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بین دستگاه‌های اجرایی، نظارت، امنیت و رسانه‌ای همکاری بسیار عالی صورت گرفت و ما می‌توانیم با این همکاری رقم مناسبی از مشارکت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این دو انتخابات تقریباً نزدیک به 70 میلیون رأی به صندوق‌ها ریخته شده است، گفت: در بُعد بین‌الملل کشورها تحلیل جامعی از این انتخابات داشته‌اند و در بُعد داخلی نیز بازتابی که انتخابات داشته دعوت به وحدت، همراهی و غرور ملی بوده است.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم از این دستاورد برای برداشتن گام‌های مؤثر برای پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبری استفاده کنیم.

وزیر کشور در خصوص تأخیر در اعلام نتایج آرا، گفت: ما با هماهنگی شورای نگهبان مسیر را طوری تعریف کردیم تا کمترین شبهه در کار نباشد، این مسیر روند اعلام نتایج را کند کرده اما دقت را بالا برده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف 48 حوزه انتخابیه گفت: بیش از 70 درصد شمارش آرا در همه حوزه‌ها انجام شده و به دنبال هماهنگی‌های نهایی در خصوص اعلام نتایج هستیم، ما با توافق نهایی با شورای نگهبان تا آخر امشب حدود 80 درصد آرای شمارش شده شهرستان‌ها را اعلام می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی افزود: فرماندار تهران نیز به بنده گفت شمارش حدود 3 هزار صندوق تمام شده و منتظر انطباق نهایی برای ورود به سیستم هستیم و فرمانداری اعلام کرده اطلاعات دقیق این موضوع را در اخبار شامگاهی امشب اعلام خواهد کرد.

وزیر کشور در پایان سخنان خود پیرامون زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ما با فاصله یک ماه این کار را انجام خواهیم داد که زمان آن یا نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.