بدبینی خانوارهای فرانسوی درباره اوضاع اقتصادی

به نقل از رویترز، شاخص اطمینان و خوشبینی خانوارهای فرانسوی که در چارچوب آن، دیدگاه آنها درباره اوضاع اقتصادی و مالی خود و کشورشان در حال حاضر و ماههای آینده سنجیده می‌شود، در ماه فوریه امسال کاهش یافت.

ترس از اوضاع اقتصادی و مالی در آینده باعث شده است خانوارهای فرانسوی کمتر خرید و هزینه کنند. این وضع برای رشد اقتصادی این کشور که بخشی از آن ناشی از مصرف گرایی و میزان هزینه خانوارهاست، نویدبخش نیست. میزان پولی که خانوارها هر ماه هزینه خرید کالا و خدمات می‌کنند و به‌طور کلی مصرف گرایی، به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی، نقش مهمی در حرکت رو به جلوی چرخه اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

بر اساس پژوهش ماهانه‌ای که سازمان آمار فرانسه (اینسه) انجام داده است شاخص اطمینان و خوشبینی مصرف کنندگان و خانوارها درباره اوضاع اقتصادی و مالی خود و کشورشان، در ماه فوریه به 95 واحد رسید که از رقم میانگین آن یعنی 100 واحد کمتر است.

میانگین شاخص اطمینان و خوشبینی مصرف کنندگان و خانوارها در بلندمدت 100 واحد تعیین شده است. ارقام پایین‌تر از 100 نشان‌دهنده اوضاع بد اقتصادی از دیدگاه خانوارهاست و ارقام بالای صد واحد نیز خوشبینی آن‌ها را نشان می‌دهد.

زیرشاخص پیش‌بینی و انتظارات خانوارها درباره وضع اقتصادی خود در 12 ماه آینده در ماه فوریه دو واحد کاهش یافته است.

اما زیرشاخص اطمینان و خوشبینی خانوارها درباره اوضاع اقتصادی و مالی خود و کشورشان در حال حاضر تغییری نکرده است.