از غم کوچک زاده تا بازار روبوسی در مجلس

 398 جلسه علنی امروز مجلس در حالی آغاز شد که نمایندگان پس از سه هفته تعطیلات و رقابت برای دهمین دوره انتخابات مجلس در صحن علنی حاضر شدند.

 

جلسه علنی امروز مجلس در ساعت 8:20 به ریاست علی لاریجانی، منتخب دهمین دوره مجلس آغاز شد جلسه ای که تنها 196  نماینده در آن حاضر بودند.

 

پس از قرائت آیات 285 تا 286 سوره بقره به یک باره بازار روبوسی در مجلس گرم شد به نحوی که برخی نمایندگان شکست خورده در انتخابات به نمایندگان پیروز تبریک می‌گفتند.

 

علیرضا زاکانی و اسماعیل کوثری اعضای ائتلاف اصولگرایان از جمله نمایندگانی بودند که پیش قدم شده و در ضلع چپ سکوی هیئت رئیسه و بسیاری از نمایندگان پیروز انتخابات روبوسی کردند.

 

روبوسی که پیش از پایان نتایج انتخابات گویا این بود که برخی از اعضای این اعتلاف ناکامی برای حضور در مجلس دهم را پذیرفته بودند. البته سایر نمایندگان هم برای دقایقی در  جمع های دو الی سه نفری کنار هم ایستادند و در نهایت باهم روبوسی می‌کردند که این صحنه نشان می‌داد به نوعی زبانشان به انتخابات چرخیده است.

 

در این بین محمد رضا باهنر از جمله نمایندگانی بود که با چندین نماینده با خوشحالی و لبخند باب گفتگو را باز می‌کرد.

 

با هنری که حالا لبخندش  کمی متفاوت تر به نظر می‌رسد و از پیروزی دیگر خبر می‌داد پیروزی که با کنار گیری از انتخابات به دست آورده بود البته این پایان خوش و بش های نمایندگان در مجلس نبود و به یک باره صدای فلش دوربین عکاسان حواس خبرنگاران را برای لحظه ای به خود جلب کرد. به نظر می‌رسید عکاسان سوژه داغی برای خودشان پیدا کرده بودن سوژه ای که بالاخره از خوشحالی گروهی پیروز از مجلس دهم  خبر می‌داد. 

 

جمعی از نمایندگان از جمله علی مطهری، محمد رضا تابش ، علی رضا محجوب ، غلامرضا تاجگردون، عزیزی، قوامی، جعفر زاده ایمن آبادی، عبدالهی در اقدامی کنار هم ایستادند و به نگاه شان به عکاسان، از آنها خواستند  تا حضور دست جمعی شان را ثبت کنند. صحنه ای که به زبان خبرنگاران گویایی خوشحالی طیف پیروز در انتخابات داشت.

 

در همین بین بود که غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان هم به صحن علنی مجلس وارد شد.

 

 

وی در ساعت 8:33 در مجلس حاضر شد و برای چند دقیقه با لبخند  خود و خوش و بش با برخی نمایندگان در قاب دوربین ها قرار گرفت.

 

البته عکاسان از هیچ سوژه ای در صحن علنی مجلس نمی‌گذشتند، حتی از غم مهدی کوچک زاده در سوگ پدرش که با شکست طیف سیاسی‌اش در انتخابات همراه شده بود.

 

 

سرانجام پس از دقایقی مجدد مجلس به روال عادی خود بازگشت و نمایندگان به دستورات جلسه علنی امروز پرداختند .