رای بالای مردم کردستان به مدیران عزل شده  از سوی استاندار

گروه سیاسی- محمد محمد رضایى از نمایندگان ادوار کردستان در گفتگو با خبر نگار افکار خبر با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی  گفت: راى مردم کردستان بنوعى اعتراض به عملکرد استاندار کردستان را رقم زد.

 

این فعال سیاسى که خود از حامیان حسن روحانى رئیس جمهور در انتخابات گذشته بود، پیرامون ارزیابی اش از روند انتخابات در کردستان گفت : با وجود حمایت بى شائبه مردم کردستان از آقاى روحانى متاسفانه به محض استقرار استاندار جدید، اولین نیروى بومى که با داس بى تدبیرى استاندار درو شد، آقاى دکتر فرشادان مدیرکل حوزه استاندارى در دولت گذشته، بود که امروز منتخب اول مردم کردستان از حوزه سنندج کامیاران و دیواندره در مجلس دهم شده است.

 

وی افزود: همچنین استاندار کردستان آقاى حمداله کریمى فرماندار بیجار  را برکنار کرد که وى یکى از فرمانداران موفق این شهر محسوب مى شد ولی متاسفانه قربانى تبانى نماینده شهر بیجار با استاندار گردید.

 نماینده ادوار کردستان افزود: استاندار کردستان با وعده عزل کریمی نظر موافق نماینده بیجار را براى استاندارى خود کسب کرده بود.

محمدرضایی گفت: برکنارى این فرماندار  بیجار با اعتراض مردم و فعالان سیاسى مواجه شد. اینجانب در مصاحبه با رسانه همان وقت این اقدام نابخردانه دولتمردان را تقبیح کردم . اما گوش آقایان را گویا پنبه بلاهت گذاشته بودند.

وی گفت: امروز مردم بیجار همسو با مردم سنندج و دیواندره و کامیاران، راى رد صلاحیت استاندار کردستان با راى قاطع به آقاى کریمى برای مجلس دهم صادر کردند.

 

رییس ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى حامى روحانى افزود : مایه ننگ بود. استاندار  به جاى مدیرى بومى و تحصیل کرده کردستانى نیرویى که سابقه یک روز کارمندى دولت در کارنامه نداشت ، از اراک به کردستان آورد و با رانت استاندارى به عنوان کارشناس این فرد را از طریق سازمان همیارى استخدام و مامور به خدمت در استاندارى جایگزین مدیران رده بالا بومى کردستان کرد.

محمدرضایی افزود:  اما شوراى به اصطلاح اصلاح طلبان خم به ابرو نیاوردند. چرا که بقا خود را در گرو سر سپردگى به میقانى مى دانستند. لکن مردم کردستان بدون توجه به وعده ها و برنامه هاى دیگر کاندیدا ها، اعتراض به عملکرد استاندار کردستان را که در اولین گام کرامت انسانى آنانرا پایمال کرده بود، در اولویت انتخاب خود قرار دادند و جلوتر از احزاب حرکت کردند. تا داس استاندارى را از سر مردم بر دارند.

 

وی تاکید کرد : شخصا حمایت گسترده مردم از آن دو نیرو ى مظلوم واقع شده و آراى بالاى آقای علوى نماینده فعلى مجلس و راهیابی اش به مرحله دوم انتخابات به عنوان نماینده منتقد دولت در کردستان را نوعى اعتراضى مدنى به رفتار و عملکرد تیم استاندارى کردستان مى دانم. گرچه جهت گیرى آراى مردم در حوزه هاى قروه و مریوان و سقز بانه نیز در همین قالب قابل تحلیل مى باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم بیان داشت: هرچند برخى از دولتی ها در گروهى بنام شوراى اصلاح طلبان کردستان تلاش کردند با اعلام حمایت از برخى از آقایان فرشادان و کریمى براى خود حاشیه امن ایجاد و پیروزى قابل پیش بینى و اجتناب ناپذیر این قربانیان دولت تدبیر در کردستان را از این طریق مصادره به مطلوب نمایند، اما انداختن تیر در تاریکى است. این منتخبان راهى جز اجراى خواست موکلین و حرکت در جهت تغییر مدیریت کردستان ندارند.

وى در پایان اعلام کرد: بر این باورم  دولت محترم  قبل از شروع مجلس تغییراتى را در مدیریت استان کردستان ایجاد کند. تا در مجلس با نمایندگان مناطق کرد نشین چالش کمترى داشته باشد.