جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اولین جلسه پس از برگزاری دهمین انتخابات پارلمان بود که پس از سه هفته تعطیلات خانه ملت برگزار می‌شد.

بدیهی‌ترین حاشیه جلسه امروز مصافحه مکرر نمایندگان با یکدیگر و تبریک گویی‌ها به واسطه انتخاب مجدد آن دسته از نمایندگانی بود که مجددا مورد اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود قرار گرفته بودند.

البته جلسه امروز درحالی آغاز شد و به پایان رسید که صحن علنی خلوت‌تر از گذشته بود به طوری که عدد حاضرین هیچگاه به 200 نرسید.

در این میان این دسته از نمایندگان که حضورشان در مجلس بعد قطعی شده بود در جمع‌های دو نفره، سه نفره و بیشتر به گپ و گفت‌وگوهای همراه با خنده پرداخته و آن دسته از گعده‌ها که به ویژه در نزدیکی جایگاه خبرنگاران قرار داشت، از زیر نظر تصویربرداران و عکاسان دور نماند. به طوری که عکاسان با خطاب قرار دادن نمایندگان پیروز که با یکدیگر در حال خوش و بش بودند از آنها می‌خواستند رو به جایگاه خبرنگاران ایستاده تا بتواند از آنها عکس بگیرند.

این گعده‌ها و اجتماعات 2 الی 3 نفره نمایندگان پیروز و منتخب برای دوره بعد فارغ از گرایش‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی دیده می‌شد که از جمله آنها می‌توان به گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای محمدرضا تابش نماینده مردم کنونی و منتخب مردم اردکان و امیرآبادی فراهانی نماینده کنونی و منتخب مردم قم در مجلس اشاره کرد.

به نطق‌ها که رسید، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس و منتخب مردم در مجلس دهم پشت تریبون رفت؛ وی بخش اول نطق 7 دقیقه‌‌ای خود را به قرائت شعر اختصاص داد که نمی‌توان آن را بی‌ارتباط با مسرت او از برگزیده شدنش در انتخابات 7 اسفند توصیف کرد.

جلسه علنی به پایان رسید اما همچنان عدد حاضران به 200 نرسید و آرامش صحن به راهروی پارلمان هم منتقل شد.

امروز در راهروی پارلمان نمایندگان اندکی حضور یافتند و نکته جالب اینکه اغلب نمایندگانی که در راهروی پارلمان حضور یافتند راه یافتگان به مجلس دهم یا دور دومی‌ها بودند.