واکنش تابش به دولتی‌خواندن مجلس دهم

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دهم پس از پایان نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات پیام‌های مهمی داشت، گفت: اگر می‌خواهیم مجلس آینده مجلس موفقی باشد، باید به این پیام‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس به پیام مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این پیام امیدآفرین و راهگشا بود و طی آن مشخصه‌ها و وظایفی را ایشان تعیین کردند که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی انتخابات مجلس گفت: این پیام می‌تواند منشوری برای ما باشد؛ مردم نیز انتظار دارند که مجلس، مسائلی را که در پیام رهبری تاکید شده است اجرا کند.

تابش تصریح کرد: مردم به پایان دادن بداخلاقی‌ها و منازعات رای داده‌اند، زیرا ملت خواستار آرامش، پیشرفت و استقلال کشورشان هستند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه نسلی در این کشور وجود دارد که دوست دارد دیده شود، گفت: این نسل دوست دارد دغدغه‌ها و مطالباتش را پیگیری کند و آینده‌اش مورد توجه قرار گیرد؛ نمایندگان مجلس باید به این نکات توجه داشته باشند تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به رای‌آوردن برخی گزینه‌های نزدیک به دولت آیا امکان دارد که برخی به دنبال تشکیل مجلس دولت‌ساخته باشند، گفت: روند شکل‌گیری آراء و عقاید مردم در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم پیگیر موضوعاتی هستند که بنده به آن اشاره کردم.

تابش اظهار داشت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواست خود را نشان دادند. در واقع رای ملت، رای به عقلانیت، اعتدال و خردورزی بود.

وی گفت: ملت در تداوم این راه پس از مشاهده اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی کاری کرد کارستان و توانست از منافع ملی ما در برابر قدرت‌های بزرگ دفاع کند و هنر دیپلماسی ایرانی را بر مبنای عقلانیت به بروز رساند، به این سیاست توجه کرده و به آن رای داده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خطاب به خبرنگاران خواست که از تعابیری مانند مجلس دولت‌ساخته استفاده نشود و گفت: همان‌طور که رهبری حضور مردم را پیروزی ملت دانستند، بهتر است از تعابیری مانند مجلس دولت‌ساخته یا مجلس دولتی استفاده نکنید، زیرا همه باید به هم کمک کنیم تا پس از تشکیل مجلس، مشکلات و مسائل حل شود.

وی گفت: نباید تلاش شود که فکر و تصور کلی مردم را منحرف کرده و این شیرینی را به کام مردم تلخ کنیم. البته مجلس استقلال خود را حفظ کرده و در راس امور است.

تابش با بیان اینکه مجلس جزئی از حاکمیت است که مدافع منافع ملت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر تعامل با دولت می‌تواند مسائل را بهتر به پیش ببرد و به کشور کمک کند، اما این حرف‌ها به معنای کوتاه آمدن از وظایف و مسئولیت‌ها نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: مجلس با هیچکس عهد اخوت نبسته است به جز خداوند متعال که ناظر اعمال ماست، اما اقشار و گروه‌ها نیز مورد توجه نمایندگان هستند.