بلندگوی مردم ایران هستم/ انتخابات ایران آزاد نیست!

 «شیرین عبادی» از به اصطلاح مدعیان حقوق بشر که سال 88 ایران را به قصد پناهندگی ترک و اینک در لندن به سر می‌برد، در گفت‌‌وگویی تلفنی با نشریه آمریکایی «مادر جونز» درباره تغییر و دگرگونی در اوضاع داخلی و خارجی ایران در پسا برجام گفت: «بعد از توافق رهبر ایران اعلام کرد که هیچ تغییر در مواضع داخلی و خارجی ایران ایجاد نمی‌شود. در پسابرجام آمار زندانیان افزایش یافته و در دولت نیز ما شاهد شعار "مرگ بر آمریکا" هستیم.»

عبادی در باره نتایج انتخابات و خواسته مردم با رد «آزادی پروسه انتخابات در ایران به طور کل» با وام گیری از لفظ مردم ایران گفت، آن‌ها خواهان برگزاری انتخابی آزاد هستند. در ایران هر دو سال انتخابات برگزار می‌شود اما هیچ کدام آزادانه نیستند(!).

عبادی درباره برجام نیز اظهار داشت: «من از این بابت خوشحالم و اوباما رییس جمهور آمریکا گفته بود که گزینه جایگزین توافق جنگ است و من حامی آن نیستم. البته اجرای توافق زمانبر است و در هر لحظه می‌تواند نقضی صورت گیرد که مرا نگران می‌سازد. به خاطر بیاوریم که تندروهای دو کشور ایران و آمریکا نسبت به آن خوشحال نیستند.»

وی در ادامه این گفت‌و‌گو به دفاع از هم‌قطاران خود در داخل کشور پرداخت که به دلیل ارتباط با بیگانگان و تلاش در برهم زدن آرامش کشور در برهه‌های مختلف از سوی دستگاه قضایی ایران محکوم شده‌اند.

عبادی سپس ضمن ادعای بیان کلیشه‌ای امیدواری به آینده ایران، به طور صریح خواهان تحرک جنبش‌های مختلف چون جوانان ، بانوان و کارگران برای به هم ریختن جو آرام کشور شد.

وی در خاتمه ضمن انتقاد از مواضع ایران درباره امور سوریه، در کمال تعجب خود را «بلندگوی مردم ایران» نامید.

شایان ذکر است، در حالی شیرین عبادی مدعی عدم آزادانه برگزار شدن انتخابات ایران شده است که رسانه‌های خارجی شاهد حضور پر رنگ مردم ایران در انتخاباتی که از نظر ایشان آزادانه نیست، بودند. همچنین جهت‌گیری برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی در روزهای اخیر در پررنگ جلوه دادن نتایج انتخابات و خوشحالی از نتایج و نیز مصاحبه‌ با عناصر طرد شده از ایران جای تامل دارد.