پهپادهای ایران، سوریه را بمباران می‌کنند!

«گالن رایت،» -- متخصص تسلیحات پیشرفته نظامی -- با اشاره به برنامه ای کوتاه که روز 4 فوریه (15 بهمن) از یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش شد، ادعا کرد: «تصور می شد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از پهپاد «شاهد 129» مرزهای جنوب شرقی با پاکستان و افغانستان را رصد می کند. این در حالی است که پهپادهای ایرانی علاوه بر رصد موقعیتهای جغرافیایی قابلیت این را دارند که برخی مناطق را هدف حمله قرار دهند و بمباران کنند. در برنامه ای که از شبکه اصلی تلویزیون ایران پخش شد دو کلیپ کوتاه ویدئویی از بمباران جنوب حلب در سوریه به نمایش گذاشته شد که تاییدی بر این موضوع است.»

این متخصص تسلیحات مدعی شد: مختصات مندرج در دو کلیپ ویدئویی پخش شده، مرز جغرافیایی بین ادلب و حلب در سوریه را نشان می دهد که بوسیله این پهپادها هدف حمله قرار گرفته است. در مرز بین ادلب و حلب روستایی به نام « حلسه» وجود دارد که منطقه ای مسکونی است. به گونه ای که می توان حضور گروهی از مردان را در این کلیپها مشاهده کرد.

رایت در ادامه ادعای واهی خود گفت: انتشار این کلیپ ها می تواند تاییدی بر حمله پهپادهای ایرانی به دمشق در سال 2014 باشد. ایران با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، به جمع کشورهای آتش بیار منطقه اضافه شده است.

پهپاد «شاهد ۱۲۹» با مداومت پروازی ۲۴ ساعت و شعاع عملیاتی ۱۷۰۰ کیلومتر می‌تواند ماموریت‌های خود را در حوزه‌های مختلف شناسایی کند و با نصب موشک «سدید» روی آن، اهداف مورد نظر را در حوزه عملیاتی خود مورد اصابت قرار دهد.