با مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، سوابق و فعالیت‌های اجرایی منتخبان راه یافته به مجلس، بیش از پیش مورد توجه عموم قرار می‌گیرد. در حوزه انتخابی تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس 7 نفر از 30 نامزد راه یافته به مجلس را بانوان تشکیل می‌دهند. نگاهی به سابقه اجرایی آنان نشان می‌دهد که از بانوان با سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس تا خانمی که صرفا فرزند یکی از مدیران اصلاح طلب است در میان نامزدهای راه یافته به مجلس وجود دارد.

بر اساس اطلاعات درج شده در وب سایت رسمی لیست امید و اعتدال، از میان بانوان راه یافته به مجلس از تهران، سهیلا جلودار زاده پر سابقه ترین فرد محسوب می‌شود. جلودارزاده سابقه چند دوره نمایندگی مجلس و عضویت در شورای مرکزی خانه کارگر را در کارنامه خود دارد. پروانه مافی نیز فرماندار اسبق شمیرانات و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است.

در سوابق فعالیت فریده اولاد قبا نیز مدیریت دبیرستان و مشاور مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 تهران ذکر شده است. سابقه اجرایی فاطمه سعیدی در مدیریت دبیرستان خلاصه می‌شود. در سوابق فاطمه ذوالقدر و فاطمه سلحشوری نیز چیزی جز تدریس در دانشگاه ذکر نشده است.

اما نکته جالب در این میان فاطمه حسینی است که دختر سید صفدر حسینی (مدیرعامل کنونی صندوق توسعه ملی و وزیر اسبق کار و وزیر اقتصاد در دوره اصلاحات) می‌باشد. در اطلاعات منتشر شده از فاطمه حسینی هیچ گونه سابقه اجرایی برای وی ذکر نشده است. در سایت رسمی ائتلاف اعتدال و امید نیز سابقه فعالیت‌های وی صرفا “تمرکز بر روی نقش اجتماعی زنان” ذکر شده است. به نظر می‌رسد فاطمه حسینی با 30 سال سن و بدون داشتن سوابق و فعالیت‌های قبلی، تنها به دلیل نسبت خود با صفدر حسینی در این لیست قرار گرفته و به مجلس راه یافته است.

در ادامه خلاصه سوابق اجرایی و تحصیلات دانشگاهی زنان راه یافته به مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران را بر اساس اطلاعات درج شده در سایت ائتلاف امید مرور می‌کنیم.

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگ تر اینجا    کلیک کنید.