حدادعادل: در مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس می روند

غلامعلی حداد عادل امروز 11 اسفندماه در حاشیه سومین همایش ملی زبان‌شناسی و آموزش زبان فارسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است و در برخی از شهرستان‌ها انتخاب به دور دوم کشیده شده است، اگر بخواهم واقع‌بینانه پیش‌بینی کنم در حد تجربه خود، مجلس دهم شبیه هیچ یک از مجلس‌های نه‌گانه پیشین نخواهد بود، مجلس دهم هویت ویژه‌ای خواهد داشت از این جهت که تندروها و هنجارشکن‌های مجلس ششم و مجلس نهم را نخواهد داشت.

وی گفت: تصور می‌شود که اکثریت مجلس دهم با تفکر اصول‌گرایی است و شاید بتوان کاری کرد که دو تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیشتر با یکدیگر کار کنند، اصولگرایان از آنچه در این انتخابات به دست آمد راضی هستند، هرچند در تهران پیروز نشدند اما این ائتلاف ریشه گرفته است و ما سعی خواهیم کرد برای آینده آن را حفظ کنیم.

حدادعادل شکست اصولگرایان را به دلیل شرایط خاص تهران دانست و افزود: اعتراض حق تمام جناح‌ها است، اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان هر دو می‌توانند به نتیجه اعتراض کنند، اعتراض داشتن از راه قانونی هیچ مشکلی ندارد اما اردوکشی خیابانی بد است. اعتراض باید از طریق مجاری قانونی صورت بگیرد و همه تسلیم قانون باشند البته خودم هنوز قصدی برای اعتراض ندارم.

وی در خصوص جو حاکم بر فضای مجازی در خصوص انتخابات عنوان کرد: پرسش درباره فضای مجازی مانند پرسش درباره جنگل است، اما در همین مرحله دوم اصولگرایان بیشتری به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که باید گسترش فرهنگ واژه‌گزینی در کشور وسعت بگیرد و واژه‌گزینی با زبان فارسی به عنوان زبان علم در بیاید.

وی در خصوص عملکرد رسانه‌ای در پاسداشت زبان فارسی ادامه داد: سعی می‌کنیم با صدا و سیما همکاری کنیم تا کلمات خارجی کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

حداد عادل با ارزیابی مثبت از عملکرد رسانه‌ها در انتخابات تصریح کرد: رسانه ملی در زمینه انتخابات خوب کار کرده است.