جعفری: سپاه سپر بلای مردم و نظام است

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع فرماندهان و رزمندگان ستاد منطقه چهارم ثارالله (ع) نیروی دریایی سپاه در عسلویه طی سخنانی بر اهمیت حفظ و ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی تأکید کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای حق‌طلبی، استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و تقابل با زیاده‌خواهی، سلطه‌جویی و زد و بندهای زورمندانه بنیان نهاده شده است.

وی افزود: بر همین اساس ما نمی‌توانیم در برابر  قطب‌بندی‌هایی که ماهیت آنها تقسیم و تسهیم کشورها بین چند قدرت مستکبر و تمامیت‌خواه است، در برابر غصب و اشغال ظالمانه و طمع‌ورزانه جغرافیای متعلق به ملت‌های مستضعف، در برابر مفاسد و ابتذالی که زاییده سیاست‌های سلطه‌جویان جهانی است و کانون‌های انسانیت و معنویت را نشانه رفته و ارزش‌های الهی و انسانی را در معرض تهدید و آسیب و نابودی قرار داده است، ساکت باشیم و کنار بیاییم.

 

فرمانده کل سپاه افزود: سپاه که از بهترین فرزندان ایران و اسلام شکل و سازمان گرفت، ثابت کرد که در میدان عمل و در هر عرصه‌ای که خطری مردم، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را تهدید کند، در اوج ایثار و گذشت و فداکاری، خط مقدم مقابله با این خطرات و تهدیدات است و  همواره سپر بلای مردم، جامعه، نظام و انقلاب در برابر خطرات و تهدیدات است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: جبهه ظلم و فساد و استکبار در دنیا بی‌هیچ تردیدی انقلاب اسلامی را به عنوان مهمترین و مستحکم‌ترین سد در برابر مطامع ستمگرانه خود می‌شناسد و لذا بسیار بدیهی است که از اجرای هیچ دسیسه و توطئه‌ای برای برداشتن این مانع مستحکم دریغ نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: دشمن همان دشمن است و عداوت این دشمن با انقلابی با مشخصات و ماهیت استکبارستیزی، تمام نشده است و تنها ممکن است شکل ظاهری و تاکتیک اعمال و اجرای این خصومت و دشمنی به تناسب زمان، تغییر پیدا کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه خطاب به پاسداران گفت: امروز مهمترین وظیفه ما، پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و این همان پاسداری از دین خداست.

سرلشکر جعفری گفت: ما پاسداران دو رسالت و وظیفه اصلی داریم که یکی حفظ انقلاب و دیگری کمک کردن به انقلاب اسلامی در رسیدن به اهداف آن است و ما باید در هر دو زمینه، آمادگی خود را حفظ و توانمندی‌های خود را هر چه بیشتر تقویت کنیم و این حداقل کار است.

وی  افزود: انقلاب اسلامی گوهر و سرمایه گرانقدر و ارزشمندی است که حفظ و حراست از این گوهر وظیفه و تکلیف حیاتی و اساسی است و برای حفظ و صیانت و پاسداری از آن، مرام و مکتب حسینی یک الگوی ماندگار است که تقدیم جان در مسیر انجام چنین تکلیفی را نیز تسهیل و ایجاب می‌کند.

سرلشکر جعفری خطاب به پاسداران گفت: هر کس که دل در گرو ارزش‌های فطری و ارزش‌های متعالی اسلام ناب‌محمدی (ص) دارد و برای پاسداشت و گسترش آنها از جان و مال و هستی خود مایه می‌گذارد، در دایره پاسداری قرار دارد.

وی افزود: پاسداری از اسلام و انقلاب یک تعهد سازمانی و نهادی نیست، بلکه یک تکلیف انسانی است و در حقیقت تأسی به همان رسالت و طریقی است که انبیاء و اولیای الهی، ائمه معصومین (ع) و شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری در پی آن بوده و  همه لحظات و ساعات زندگی ما باید با این وظیفه تنظیم شود.

فرمانده کل سپاه برای انجام این رسالت مهم شروطی را عنوان کرد و گفت: اولین شرط این است که خودمان را در همه ابعاد جسمانی، مهارت‌های رزم و آمادگی سازمان آماده نگه داریم؛ دومین شرط که مهمترین شرط خودسازی است؛ خودسازی در زمینه ایمان، اعتقاد، تقوا و بصیرت افزایی و سومین شرط خودسازی خانوادگی است.

وی افزود: ما با توجه به این مأموریت بزرگ به هر سطحی از آمادگی و توانمندی هم که دست پیدا کنیم باز هم سطح بالاتری وجود دارد که باید تلاش ما دستیابی به آن نقطه باشد.

سرلشکر جعفری با اشاره به ظرفیت‌های دفاعی ایجاد شده و ماجرای دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی گفت: امروز دشمنان به قدرت شما اذعان و اقرار می کنند و کاری که شما در خلیج فارس انجام دادید دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را خوار و ذلیل کرد و فرقی نمی کند که این اتفاق در کدام منطقه صورت گرفت ،اگر حادثه مشابهی در منطقه شما هم رخ دهد شما نیز همان کاری انجام خواهید داد که همکارانتان در منطقه دوم ندسا انجام دادند.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: قدر این جایگاه و سازمانی که در آن خدمت می کنید و حافظ امنیت و اقتدار مرزهای ایران اسلامی هستید را بدانید و شکر این نعمت بزرگ الهی را به جای بیاورید.