مجلس دهم باید برای حل معیشت مردم برنامه ریزی کند

گروه سیاسی- عشرت شایق پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار افکار خبر با اشاره به برگزاری باشکوه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت 62 درصدی در انتخابات افزود: هر چند نمی توان گرایشات و دیدگاههای سیاسی جامعه در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نادیده گرفت ولی رقابت های سیاسی و گروهی انتخابات باید خاتمه یافته تلقی شود تا تاثیر منفی در اولویت گزینی برنامه های مجلس نداشته باشد.

وی تاکید کرد: تجربه ناگوار مجلس ششم که اولویت کاری خود را روی مسائل سیاسی و عمدتا تنش زا قرار داده بود، هنوز از اذهان ملت پاک نشده و مردم قطعا راضی نخواهند بود که حوادث تلخ و آسیب رسان آن مجلس تکرار و موجب عقب ماندگی کشور شود.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، پرداختن به مسائل حاشیه ای و قدم برداشتن در بیراهه ها، کج راهه ها و مسیرهای انحرافی را در هر زمانی موجب خسران کشور دانست و افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و منطقه، معقول ترین انتظار از نمایندگان منتخب این است که به وعده های خود بویژه در رابطه با اصلاحات اقتصادی و ریشه کنی فساد و افزایش عزت و اقتدار نطام اسلامی و شان ملت ایران اهتمام بورزند.

شایق، قانون را ضامن موفقیت و بقای بنای اجرایی کشور دانست و گفت: تصویب قوانین جامع و کارآمد و مهمتر از آن، نطارت دقیق و هوشمندانه بر اجرای صحیح قوانین، تضمین کننده رشد و پیشرفت کشور خواهد بود و نباید از نظر دور داشت که بلحاظ شرایط حساس کنونی فرصت آزمون و خطا برای مسئولان نظام بخصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

وی اهتمام و جدیت نمایندگان مجلس در تصویب لوایح و طرح های ارائه شده را زمینه ساز پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: نمایندگان مردم در خانه ملت این امکان را دارند که با «ریل گذاری» صحیح در عرصه‌های مختلف، زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم نموده و اعتبارات محدود کشور را به بهترین و مفیدترین شکل و البته عادلانه ترین شیوه ممکن توزیع نمایند.

کاندیدای مستقل انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، احترام به رای اکثریت و پذیرش نتیجه انتخابات را از خصوصیات نظام مردمسالاری دینی دانست و افزود: کسانی که وارد عرصه ی انتخابات می شوند، باید ظرفیت قبول نتیجه انتخاب مردم را داشته باشند و خوشبختانه با وجود انتخاب شدن افراد با سلایق مختلف سیاسی، مشکل خاصی در سطح کشور بوجود نیامد هر چند که برخی بداخلاقی ها و اقدامات شیطنت آمیز محدود از سوی بعضی افراد و جریانات صورت گرفت اما قاطبه ملت ایران با اعتماد به مجریان و ناظران انتخابات، نتایج اعلام شده را پذیرفته و به آن احترام می گذارند.

 شایق گفت: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و یا هر فرد دیگری ممکن است نسبت به روند انتخابات در یک یا چند صندوق رای و یا حوزه انتخابیه اعتراض داشته باشند که می توانند بر اساس موازین پیش بینی شده قانونی نسبت به ارئه درخواست خود به مراجع ذیربط اقدام نمایند و قطعا هرگونه حرکتی که خارج از چارچوب قانونی باشد، مطرود خواهد بود.

وی در خاتمه، مجددا از همه کسانی که به نحوی از انحاء در خلق حماسه هفتم اسفند نقش داشتند تقدیر و برای منتخبین مردم، آرزوی توفیق خدمت صادقانه نمود.