شمخانی: رمز موفقیت نظام پیشرفت درون زاست

امیر دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در یادواره گرامی داشت شهیدان باکری، مهمترین رمز موفقیت و عبور از گردنه های دشوار پیش روی نظام را توجه به مقوله پیشرفت درون زا دانست.

وی با اشاره به وصیت نامه شهید باکری که در آن ذکر شده «اگر شبانه روز شکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز کم است و بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل نمائیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری بجا آورده باشیم» خاطر نشان کرد، با ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، باید مطالبه مقام معظم رهبری در شکل گیری مجلس آینده با هدف پیشرفت همه‌جانبه و درونزا پیگیری شود.

علی شمخانی با تجلیل از مشارکت گسترده مردم در انتخابات، این حضور را پشتوانه قدرت و امنیت ملی کشور توصیف کرد و افزود: مسئولیت پذیری و تعهد نمایندگان منتخب نیز مکمل و تقویت کننده امنیت و منافع ملی خواهد بود.

وی گفت: ملت ایران شاه را به دلیل وابستگی بیرون راندند و صدام را شکست دادند و 37 سال نیز بر استقلال خود پافشاری کردند و برای حفظ عزت خود ایستاده و حماسه های حضور را در عرصه هایی مانند انتخابات، روزهای قدس و 22 بهمن و تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی به نمایش می گذارند.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: به میزانی که دشمنان به اعمال فشار و تقابل خود ادامه می دهند، ملت ایران نیز بر استقلال خواهی و افزایش قدرت درونی خود بیشتر تاکید می کنند.

شمخانی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران مسیر تعامل و همکاری های مسالمت آمیز و در عین حال عدم وابستگی است تصریح کرد: انقلابی گری به معنای ماجراجویی نیست بلکه حرکت راهبردی و دقیق بر مبنای تعالیم اسلام ناب است که ما را در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف به پیروزی رساند.

دریابان شمخانی افزود: تسخیر سفارت آمریکا اقدامی انقلابی و انقلابی بزرگتر به فرموده امام راحل بود اما تعرض به سفارت عربستان ماجراجویی بود و تشخیص مرز بین انقلابی گری و ماجراجویی در بینش و بصیرت صحیح و نگاه به شاقول فرمایشات رهبری است.

وی گفت: مسیر انقلابی موجب شد تا با تجربه های عملیات های خیبر و بدر امروز یکی از قدرتمند ترین نیروهای دریایی را در سطح منطقه در اختیار داشته باشیم که ابرقدرت ها را وادار به عذرخواهی می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: از جمله ویژگی های شهید باکری تشخیص صحیح مسئولیت و تلاش وافر و خستگی ناپذیر برای انجام آن بود و این ویژگیِ نشأت گرفته از فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس برای جامعه امروز نیز مورد نیاز است.

شمخانی گفت: اگر به جای مسوولیت پذیری فرهنگ طلبکاری در کشور غلبه کند موجب تضعیف توان و اراده ها خواهد شد و بدین منظور باید رفتار و منش شهیدان از جمله شهید باکری را به صورت ملموس به جوانان امروز انتقال داد.

وی تصریح کرد: انسان طلبکار فقط سر سفره می نشیند و انتقاد می کند و یا دوست دارد سر سفره مجانی بنشیند اما در مقابل، بر فرهنگ انقلابی مسئولیت پذیری انسان تاکید می کند و منفعت را در خدمت رسانی و تلاش بیشتر می بیند.

رئیس سابق مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح مهمترین معضل جامعه امروز را تامین معیشت مردم دانست و تاکید کرد: همه فارغ از هر نوع گرایش باید به فکر حل این مسئله باشند و بدین منظور باید با اجرای اقتصاد مقاومتی ایران را در جایگاه عالی خود قرار دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد؛ افراد زیادی امروز هستند که گمنام برای کشور در زمینه های مختلف علمی، صنعتی و کارآفرینی فعالیت می کنند و بدون توقع مشغول کمک به محرومان و عمران کشور هستند.

وی افزود: شهید باکری در زمان خود علی رغم خدمات گسترده و فرماندهی لشکر عاشورا گمنام بود همانند شهدای مدافع حرم که امروز نقش راهبردی در مسیر نجات تمدن و گفتمان اسلام ناب از اسلام آمریکایی دارند.

دریابان شمخانی الگوگیری عراق و سوریه از فرهنگ بسیج مردمی و تشکیل نیروهای مردمی که نقش بسزایی در تامین امنیت در برابر تروریست های تکفیری دارند را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: دشمنان ملت های منطقه سعی دارند با ترفندهای مختلف مانعی برای ادامه فعالیت «نیروهای مردمی» شوند تا منویات خود را در تقویت تروریسم محقق کنند.

وی در ادامه گفت: طرح ها و برنامه های کشورهای فرامنطقه ای با سوء استفاده از جهالت برخی کشورهای مرتجع منطقه برای استفاده ابزاری از تروریسم علیه دولت ها و ملت ها و گسترش بحران برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی با هوشیاری و دقت مسئولان و قدرت مردم شکست خواهد خورد و این دستاورد عظیم در تاریخ ماندگار خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن از هر تجربه توأم با شکست خود درس می گیرد و مولفه های جدیدی را بکار می گیرد گفت؛ علاوه بر جنگ، تحریم، تهاجم فرهنگی و نفوذ امروز قصد موج سواری و به نام خود کردن ظرفیت های نظام را دارند که نوعی ترفند جدید برای تغییر رفتار ایران است.

وی در پایان تاکید کرد؛ این نقشه ها نیز قطعا به دلیل صادقانه بودن پیام های انقلاب و روشن بودن برنامه های نرم و اقدامات سخت دشمن و شناخت عمیق و ریشه دار ملت ایران از سابقه این دشمنی ها و هدایت مقام معظم رهبری ناکام خواهد ماند.