نهادهای حکومت پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی

محمدرضا باهنر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (16 اسفند 94) با اشاره به سیاست‌های متخده از سوی برخی کشورهای اسلامی در دوره‌های اخیر، گفت: اتخاذ اینگونه سیاست‌ها باعث تأسف و تألم نظام اسلام است.

وی ادامه داد: شورای همکاری خلیج‌فارس اخیراً در جهت منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا، حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی مطرح کرده است. حزب‌الله لبنان یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام است که با مجاهدت‌های بی‌نظیر و طاقت‌فرسای خود صرف دهه‌های اخیر توانسته پیروزی‌های زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی را در تجاوزات 1967 جنگ رمضان و دیگر تجاوزات متوقف و فلش پیروزی‌های پی در پی را به نفع جهان اسلام تغییر جهت دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حزب‌الله به رهبری سید حسن نصرالله در جنگ 33 روزه جلوی تجاوزات صهیونیستی چنان قد علم کرد که نه تنها آنها را از اهداف شوم خود یعنی خلع سلاح و انحلال حزب‌الله، اشغال بخش وسیعی از لبنان و تأسیس خط حائل در خاک لبنان، تسلیم شدن سیدحسن با بقیه خواب‌های آشفته رژیم صهیونیستی پشیمان کرد بلکه آنها را به عقب‌نشینی و اعلام رسمی شکست وادار ساخت.

باهنر اضافه کرد: اگر چه همان زمان هم در اخبار محرمانه کمک‌های نظامی و استراتژیک بعضی از حکام خود فروخته عرب به رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسید اما تلاش می‌کردند این معاشقه و مغازله با رژیم صهیونیستی را تنها پنهان نگه دارند و همواره آن را تکذیب می‌کردند.

وی افزود: متأسفانه امروز جهان اسلام زیر سلطه جلادانی زندگی می‌کند که یا از فرط پیری با آلزایمر و دیگر امراض جسمی و روحی دچارند و یا جوان‌های خشک‌سر و بی‌تجربه‌ای هستند که آمال و آرزوهای خود را با اهداف تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همسو می‌بینند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به این حکام خود فروخته هشدار می‌دهم و یادآوری می‌کنم که حتی آمریکای جنایتکار هم بر این باور است که ادامه حکومت‌های طائفه‌ای و قبیله‌ای در جهان اسلام قابل استمرار نیست. مردم در تعیین حکومت حق اساسی دارند و دیر یا زود بر این حق خود فائق خواهند آمد.

باهنر اضافه کرد: از این رو آمریکا در ساعات آخر عمر این حکام زورگو تلاش می‌کند با جنگ نیابتی توانمندی‌های جهان اسلام را بر علیه انقلابیون عدالتخواه و آزادیخواه جهان اسلام به کار گیرد اما مطمئن باشند که ستاره قدرت آنها به مغرب نزدیک می‌شود و این تلاش‌های مذبوحانه مانند دست و پا زدن در مرداب است و زودتر آنها را در قعر خود فرو خواهد برد.

وی افزود: حزب‌الله لبنان مجاهدین غیور فلسطین، مردم قهرمان یمن و بحرین، ملت بزرگ عراق و دیگر مردم جهان اسلام راه آزادی خود را یافته‌اند و با همه توان در نابودی رژیم صهیونیستی و ازناب آن خواهند ایستاد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این دور از انتخابات با همه رقابت‌ها، مرزها و حاشیه‌ها به خوبی و در امنیت کامل برگزار شد. در این رقابت حساس و حضور حداکثری مردم پیروز بزرگ اصلی ملت ایران و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بودند که با دعوت همگانی برای شرکت در انتخابات این حماسه عظیم را رقم زد.

باهنر خاطرنشان کرد: فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که هیچ کس از قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و دیگر اینکه نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه بر علیه نظام.

وی افزود: تئوری‌پردازان سیاست‌‌ورز به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی و همه اینها در درون نظام عملیاتی می‌شود و نه در مقابل نظام و اینها از نقاط برجسته و افتخارآمیز این انتخابات بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس دهم باید همه تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال،‌ حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت و منافع ملی عملیاتی کند و اگر بعضی از منتخبین تصور کنند که با هنجارشکنی و یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمئن شوند که با همدلی و همزبانی و همکاری قوا با یکدیگر و البته نظارت دقیق و شایسته بر حرکات دولت می‌توان آنها را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت کرد.

باهنر خاطرنشان کرد: مجلس دهم با منتخبین خود ظرفیت یک مجلس معتدل، تلاشگر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت این اهداف را دارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مجلس نباید دولتی باشد و نه ضد دولتی. مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد، رهگشای دولت و البته ناظر مشوق بر این اعمال شود.

وی افزود: برنامه ششم توسعه نقشه راهی است که مجلس شورای اسلامی با رعایت سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باید طراحی کند که از طرفی دولت توان حرکت در راه را داشته باشد و دیگر اینکه آن راه بتواند حل مشکلات مردم را نشانه‌گیری کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تمامی منتخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت و نصرت دارم و نمایندگانی هم که در این انتخابات نتوانستند آرای لازم را کسب کنند بدانند که دوران رقابت تمام شده و باید تمام توان و تجربه خود را در جهت نیل به سوی اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم به کار گیرند.

باهنر با تسلیت به درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: آیت‌الله واعظ طبسی از انفوان جوانی در شکل‌دهی کانون‌های انقلاب اسلامی در نهضت امام (ره) نقش تعیین‌کننده و بارزی داشت و در کنار بزرگانی همچون مقام معظم رهبری، شهید هاشمی‌نژاد در جهت افشاگری مظالم خاندان منحوس پهلوی همتی والا به خرج داد و در راه این مبارزه هزینه‌های زیادی را متحمل شد.

وی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام (ره) به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و با مدیریت قاطع و عالی خود ظرف نزدیک به 40 سال توانست با احیای موقوفات این آستان مقدس و جلب کمک‌های مردمی و حکومتی تحولی شگرف در این آستان مقدس به وجود آورد و با گسترش این آستان مقدس آن را به عنوان یکی از بزرگترین اماکن مذهبی جهان به ثبت برساند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فعالیت‌های اقتصادی و همچنین احیای هنرهای زیبا و اصیل اسلامی و توسعه اماکن این آستان مقدس به عنوان یادگاری فاخر و بی‌بدیل و از تلاش‌های طاقت‌فرسا و مدیریت قاطع آیت‌الله واعظ در حافظه تاریخ در آنها باقی خواهد ماند و امید دارم تا تولیت جدید نیز بتواند با همان صلابت این نهاد بزرگ معنوی را حفظ و در جهت اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه، اشتغال و تولید، از این میراث گرانبهای مادی و معنوی حداکثر استفاده را داشته باشد.