دولت به بدعهدی آمریکا در اجرای برجام پاسخ دهد

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درپایان نشست دبیران حزب اظهار داشت: دقت‌های مجلس شورای اسلامی در تصویب برجام و شروط رهبری در این مورد باید مورد دقت قرار گیرد و مو به مو اجرا شود.

حبیبی تصریح کرد: سوئیفت هنوز کاملاً باز نشده است، رفع تحریم‌ها با موانع جدی روبروست، پولهای بلوکه شده برنگشته، بخش خصوصی هنوز آثار اجرای برجام را در مبادلات پولی نمی‌بیند. مجلس و دولت و به ویژه هیئت نظارت بر برجام باید یک پاسخ قانع کننده برای افکار عمومی داشته باشد و متعاقب آن اقدامات جدی بازدارنده انجام دهند.

وی همچنین در مورد نتایج و جمع‌بندی انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: فهرست ائتلاف اصولگرایان در تهران موفق به جلب آرای اکثریت نشد. از این باب ما باید به رقبا تبریک بگوییم و برای توفیق آنها در خدمت به مردم و نظام دعا کنیم.

حبیبی ادامه داد: فهرست ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور با توفیق نسبی روبرو بوده است. همه باید به نتایج آراء احترام داشته باشند و رای آورندگان نیز خود را نماینده همه ملت بدانند و خدمت به نظام و اسلام و مردم را مدنظر قرار دهند و پاسخگوی خدا و مردم باشند.

وی افزود: ما نباید فراموش کنیم که میزان رأی ملت است به رای مردم باید احترام بگذاریم. امیدوارم منتخبین جدید امانت‌دار رأی ملت در پاسداری از قانون اساسی، امنیت و استقلال و نیز دستاوردهای انقلاب باشند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحولات منطقه گفت: از صدور بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در تروریست نامیدن حزب‌الله متأسف هستیم. بهتر است حضرات، آقای نتانیاهو را به عنوان رئیس شورا و رئیس اتحادیه عرب انتخاب کنند تا دیگر کسی از صدور چنین بیانیه‌هایی تعجب نکند.

وی با اشاره به خدمات حزب‌الله به اعراب و نیز درخشش چهره سید حسن نصرالله به عنوان محبوب‌ترین چهره جهان عرب تاکید کرد: سید حسن نصرالله آبروی اعراب است که طعم تلخ شکست را به رژیم صهیونیستی چشاند و چنین جسارتی به این فرمانده پیروز نبرد با صهیونیسم کاملا محکوم است.

این فعال اصولگرا افزود: این عجز استکبار و صهیونیسم و مزدوران منطقه ای آنهاست که چهره های پنهانی مزدوران غرب و صهیونیست چهره واقعی خود را آشکار کردند و تفاوتی میان آنها و رژیم اشغالگر قدس نیست. اینان همه نوکرند و ملت های مسلمان بیدار شده باید به چاره اندیشی برخیزند.

حبیبی بیان داشت: اکنون ارتش عراق و سوریه استخوانهای داعش را زیر ضربات سهمگین خود گرفته‌اند. در حالی که تروریستها در سوریه و عراق نفس‌های آخر را می‌کشند این نوع موضع‌گیری‌ها از سوی برخی دولتهای عربی نشانه فشار استکبار بر این دست نشانده هاست.

حبیبی با تجلیل از مرحوم آیت الله واعظ طبسی با تسلیت رحلت ایشان به مقام معظم رهبری و روحانیت اسلام اظهار داشت: آیت‌الله طبسی از مدیران موفق جمهوری اسلامی است و طی 3 دهه گذشته آثار وجودی خود را در ساماندهی ساخت بارگاه امام رضا(ع) نشان دادند که افتخار همه ایرانیان است.

وی افزود: آیت‌الله طبسی طعم تلخ زندانهای رژیم شاه را چشیده بودند و از انقلابیون اولیه نهضت اسلامی امام خمینی هستند او یار امام و رهبری در قبل و بعد از انقلاب بودند و تا آخر پای ارزشها و مبانی انقلاب ایستادند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به رحلت فرج‌الله سلحشور از وی به عنوان یک هنرمند اصیل انقلابی و اسلامی یاد کرد و گفت: سلحشور آبروی هنر اسلامی و ایران است. آثار ماندگار او فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی می‌درخشد و نام او درصدر هنرمندان ایران و جهان اسلام ماندگار خواهد بود.

وی در پایان ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) را به همه مسلمانان تسلیت گفت.