ارائه گزارش‌های تخلفات انتخاباتی به شورای نگهبان

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم گفت: این موضوع را در رسانه‌ها شنیده‌ام و این پیشنهاد رسماً از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان ارسال نشده است و ما آن را دریافت نکرده‌ایم، به‌طوری که بلافاصله پس از وصول نامه وزارت کشور این موضوع در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین درباره احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌های انتخابیه مجلس در مرحله دوم، افزود: پیشنهادی در این باره رسماً مطرح نشده است و این موضوع را هم از رسانه‌‌ها شنیده‌‌ایم.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ارائه گزارش‌ها و شکایت‌هایی از تخلفات احتمالی انتخاباتی به این هیئت خبر داد و گفت: گزارش‌ها و شکایت‌های مختلفی ارائه شده که بخشی از آنها که مستدل و مستند و قابل بررسی در شورای نگهبان است مطرح شده که درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

ره‌پیک در پاسخ به این سؤال که آیا گزارش‌هایی به هیئت نظارت بر انتخابات ارائه شده که به ابطال صندوق یا صندوق‌هایی منجر شود، اظهار داشت: گزارش‌هایی بوده که باید بررسی شود، اما شورای نگهبان هنوز نسبت به آنها تصمیم نگرفته است و در مرحله بررسی شکایات و گزارش‌ها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌های اجرایی هم باید گزارش‌ها و شکایت‌‌هایی را که به آنها رسیده است، صورت‌جلسه و برای ما ارسال کنند که هنوز این گزارش‌ها به‌طور کامل ارائه نشده است؛ البته هیئت‌های نظارت هم باید گزارش‌هایشان را جمع‌‌بندی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم‌گیری شود.