عده‌ای می‌خواهند ما سرباز قدرت‌های شیطانی شویم و عقب‌گرد کنیم

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هشتمین جشنواره جوان سرباز که در سالن 5 آذر بسیج برگزار شد، اظهار داشت: در سالهای دور در این سرزمین یک نظام جبار و ستمگر و جنایتکار حکومت می کرد که امریکا، ابر جنایتکار دوران، حامی اصلی او بود و کوچکترین انتقاد، زندان و شدید ترین شکنجه ها را در پی داشت. خفقان تا حدی بود که اگر کسی قرآن یا نهج البلاغه ترجمه دار داشت محکوم می شد.

نقدی گفت: ده ها هزار امریکایی نه فقط در ژاندارمری و شهربانی، بلکه در سازمان های مختلفی و حتی بانک مرکزی کار مستشاری انجام می دادند و از جیب ملت ما به آنها حقوق می دادند تا امریکا بتواند در مقابل شوروی که در رقابت با هم بودند، خط دفاعی تشکیل دهد.

وی ادامه داد: در آن روزگار در کشور ما تعداد بسیار کمی از روستاها برق داشت، چه برسد به آب آشامیدنی، تلفن و ... . خیلی از مردم ما سواد نداشتند، در ایران شهرها از نعمت گاز بی بهره بودند در حالی که گاز را به شوروی صادر می کردند تا آنها با تبلیغات کمونیستی جوانان را علیه شاه تحریک نکند. این وضع ما در رژیم ستم شاهی بود که عده ای اندک مرفه و اغلب مردم گرسنه و فقیر بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی بزرگ ملت ایران بر علیه شاه، امریکایی که توسط ملت اخراج شده بود از همان روز اول توطئه کرد. ترورها، شورش ها و سازماندهی و آموزش گروهک های تروریستی و خرابکاری های بر علیه انقلاب توسط آمریکا صورت می گرفت و هنوز ادامه دارد.

وی به فداکاری ملت ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: جوان ها و سرباز ها و بسیجی های زیادی در غرب کشور و در شرق کشور فداکاری کردند و جنگ را اداره کردند که 230 هزار شهید نتیجه این فداکاری هاست. 100 ها هزار جانباز نتیجه ایثار و از خودگذشتگی آنها است.

نقدی افزود: فداکاری ملت ما برای این بود که آزادی باشد تا بتواند مسیر تکامل خود را طی کند و زیر یوغ جباران نباشد. در دوران طاغوت افسر درجه دار ما به یمن، عمان و ... برای کشتار مردم و انقلابیون اعزام می شد. نظامی ما برای آمریکا در ویتنام می جنگید تا ثروت اضافه کند چرا که مردم آنجا در مقابل امریکا ایستاده بودند.

وی با یادآوری استقلال ملت ایران در مراحل مختلف تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: امروز وارث یک کشور مستقل و آزاد هستید و آزادانه رای می دهید مسیر تکامل و تعالی بر روی شما بسته نیست. البته مشکلات داریم چرا که زندگی بدون آزمایش ها ممکن نیست.

نقدی در پایان با هشدار به مراقبت از نفوذ دشمن گفت: عده ای می خواهند ما را به سیطره امریکا برگردانند. می خواهند ما را زیر خفقان امریکا وانگلیس ببرند. عده ای می خواهند ما ارتجاع و عقب گرد کنیم و سرباز قدرت های شیطانی بشویم.