اقدام برای ورود من به مجلس بعدی خبرگان شایعه بود

 آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نوزدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز در ساختمان مجلس قدیم آغاز به کار کرد، گفت: سیستمی که امام(ره) برای حاکمیت فقیه طرح کردند همان ولایتی است که برای پیامبر (ص) و ائمه معصومین بود.

وی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: یکی از حساس ترین وظایف مجلس خبرگان مراقبت از تغییر هویت مساله ولایت فقیه است.

رئیس مجلس خبرگان ضمن تبریک به نمایندگانی که به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کردند، اظهار داشت خوشبختانه من رای نیاوردم و در خدمت شما نیستم و از این مساله نیز خوشحالم.

یزدی با اشاره به برخی شایعات پیرامون تلاش برخی برای انصراف نمایندگان منتخب خبرگان در جهت ورود وی به مجلس بعدی خبرگان، گفت: از ناحیه کسی اقدامی نشده که من وارد خبرگان شوم و اینها شایعه سازی بوده است و من تسلیم قانون هستم و حاضر نیستم تخلفی صورت بگیرد و خوشحالم که باری از روی دوشم برداشته شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید فقط منافع حوزه انتخابیه را در نظر بگیرند، ادامه دارد: مردم به خوبی به وظایف خود عمل کردند و با اکثریت 62 درصدی رای دادند؛ نمایندگان هم باید به این مردم خدمت کنند و به مسائلی نظیر اشتغال و فرهنگ رسیدگی کنند.

 

وی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم تصریح کرد: به دولتمردان می‌گویم همانطور که این دولت، دولت اعتدال و ارتباط با همه کشورهاست اما نباید با لبخند دشمن خوشحال شویم و ارتباط با دشمن شناخته‌شده مفهوم درستی ندارد.