سفر قاسم سلیمانی به عراق!/ سردار در بغداد چه می‌کند؟

 شبکه العربیه گزارشی را با عنوان «قاسم سلیمانی در بغداد چه می‌کند؟» منتشر کرد. 

 

این شبکه سعودی مدعی شد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد قاسم سلیمانی--فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-- هفته گذشته به بغداد سفر کرد. 

 

در این مطلب ادعا شده است: «پس از اخباری که در رسانه‌ها از زخمی شدن سردار سلیمانی در سوریه منتشر شده بود، این اولین سفر وی به بغداد است.» 

 

العربیه در ادامه با این ادعا که سردار سلیمانی مسؤول مستقیم نیروهای داوطلب مردمی در خارج از عراق است و آن‌ها را برای جنگ در عراق و سوریه آموزش می‌دهد نوشت: «بر اساس اطلاعات به دست آمده سفر هفته گذشته سردار سلیمانی جنبه نظامی و امنیتی نداشته و جنبه سیاسی آن مورد تأکید است. چرا که سردار در این سفر دیدارهای متعددی با رهبران احزاب سیاسی و شیعی داشت.

 

 این رسانه سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود: «بیشتر دیدارهای سردار به صورت پنهانی صورت گرفته است. موضوع بیشتر این دیدار‌ها، حوادث اخیر منطقه و اعتراض احزاب به سیاستهای «حیدر عبادی» —نخست وزیر کنونی عراق-- بوده است.»

 

این رسانه مدعی شد: «منابع آگاه معتقدند علت اصلی سفر سردار، دیدار و گفتگو با رهبران احزاب و نمایندگان عراق در خصوص طرح اخیر روسیه برای راه اندازی دولت فدرال در سوریه است. اجرای این طرح در سوریه اثرات فراوانی بر کشور عراق دارد.»

 

العربیه در ادامه ادعای مضحک خود آورده است: «ایجاد حکومت فدرال در عراق و سوریه با سیاست‌های تهران در تعارض است. به همین خاطر سردار سلیمانی در دیدار‌های خود با گروه‌های شیعی عراق در خصوص پیامدهای منفی اجرای این طرح به آن‌ها هشدار داده است.»