صالحی واقعیت‌های برجام را گفت/علت عصبانیت روحانی

سیدحسین نقوی‌ حسینی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در نشست خبری خود درباره رئیس‌ سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آقای رئیس‌جمهور خیلی عصبانی‌ مزاج شده است و برخلاف ادعای تحمل منتقد، کوچکترین انتقادات را با تندترین اصطلاحات جواب می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی هم که ما می‌گفتیم چه تضمینی برای اجرای تعهدات غربی‌ها در اجرای برجام وجود دارد، فریاد می‌زد که شما دلواپس هستید و از جیب مردم خبر ندارید و این‌طور القا می‌کرد که حتی آب‌ خوردن مردم هم به مذاکرات مربوط می‌شود و قبل از آن هم منتقدان را بیسواد خطاب می‌کرد و به جهنم حواله می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر هم آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی کشور) چه چیز غیرواقعی را گفته است که آقای رئیس‌جمهور این‌طور اظهارنظر می‌کند!؟

نقوی حسینی گفت: آقای صالحی شخصیت محجوبی است و تا آستانه صبرش تمام نشود، حرفی نمی‌زند؛ او خیلی ایثار کرد تا برجام به نتیجه برسد و حالا سوال این است که مگر صالحی چه گفته که آقای روحانی این‌طور عصبانی می‌شود!؟

وی ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور واقعیت را گفته که تعهدات طرف مقابل آنقدر کُند ایفا می‌شود که طعم اجرای برجام چشیده نمی‌شود؛ این مسئله که عصبانیت ندارد! شما هم برای مردم با استدلال توضیح دهید که واقعیت اجرای برجام چیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این اظهارات رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که انتظارات وی از برجام برآورده نشده و ایشان قدری عصبانی است.

نقوی حسینی درباره مسئله اختلاف در دولت در نتیجه اجرای برجام نیز تصریح کرد: واقعیت همین‌طور است؛ ما متوجه هستیم که وقتی غربی‌ها هر روز به شیوه‌ای برای ما دسیسه‌ای درست می‌کنند و تلاش می‌کنند تا دستاوردهای نیم‌بند برجام به نتیجه نرسد و یک روز از مصوبه ضد ویزا در کنگره استفاده می‌کنند و روز دیگر به موضوع حقوق بشر و موشکی می‌پردازند، اینها نشان می‌دهد که دشمن در توطئه علیه ما یک‌دست عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بهتر است دولت هم یک‌دست باشد و درگیر اختلافات نشود و واقعیت‌ها را در اجرای برجام ببیند.