واکنش مقام آمریکایی به رزمایش موشکی ایران

به نقل از ال بی سی لبنان، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن برخی از گزارش ها در مورد آزمایش موشکی ایران را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:‌ اگر آزمایش موشکی ایران تایید شود، آمریکا این موضوع را در شورای امنیت مطرح و  برای دادن پاسخ مناسب، فشار وارد خواهد کرد.

مرحله نهایی رزمایش موشکی "اقتدار ولایت" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه برگزار شد که در آن تست موشک دوربرد، نقطه‌زن و بالستیک قیام با موفقیت انجام شد.

موشک‌های بالستیک نقطه‌زن هر لحظه که نیاز باشد، مراحل سوخت‌گیری و عملیاتی شدن آنها در اعماق زمین انجام و به سیلوهای زیرزمینی پرتاب منتقل می‌شوند.

با توجه به برگزاری این رزمایش، سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران اکنون مکمل اصلی شهرهای موشکی سپاه پاسداران شده‌اند.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی طی سخنانی در این زمینه با بیان اینکه مسئولان ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.

فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه در منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان می‌باشد.