روحانی تحمل صحبت علیه برجام را ندارد

حسین نجابت در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره نحوه اجرای برجام و نیز واکنش روحانی به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور بر روی برجام سرمایه‌گذاری کرده و تصور می کند که برجام، داروی اول و آخر دردهای کشور است. بنابراین اگر کسی به برجام حاشیه ای بزند، آقای روحانی ناراحت می‌شود.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که آمریکا دشمن ماست و هرجا که زور داشته باشد، به راحتی آب خوردن تعهداتش را زیر پا می گذارد و این خاصیت زورمداران عالم است؛ مخصوصا اینکه عکس‌العمل مناسبی هم در مقابل آنها نشان داده نشود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: ویژگی افراد مادی قدرتمند این است که به دنبال له کردن ضعفا هستند و اگر امروز هم با ما مذاکره می‌کنند، به دلیل قدرت ماست که منشاء این قدرت نیز به اسلام و انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و توانمندی نظامی و موفقیت های ما در منطقه برمی‌گردد؛ حالا اگر کسی این سرچشمه های قدرت را تشخیص ندهد، دیر یا زود دچار بحران می‌شود.

نجابت با تاکید بر اینکه در برابر آمریکا باید از موضع قدرت ظاهر شویم، عنوان کرد: این تصور که اگر نرمش به خرج بدهیم، آنها هم کوتاه می آیند و بازی برد - برد را ادامه می‌دهند، تصور ساده ای است.

وی تصریح کرد: با توجه به همه شرایط، آقای رئیس جمهور تحمل این نکته را که کسی علیه برجام صحبت کند، ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) چون کمتر سیاسی نگاه می‌کند، واقعیات را می‌گوید؛ البته نیاز هم نیست که این مسائل را آقای صالحی بازگو کند، چراکه همین الان آمریکا ما را تهدید و برخی شرکت های ما را تحریم می کند و مانع میشود که اروپایی ها مشکل سوئیفت را برطرف کند.

نجابت افزود: اینها نکات بدیهی و روشنی است و آنچه لازم است، این نکته است که ما نیز باید متناسب با این شرایط موضع گیری کنیم، اما آقای رئیس جمهور واهمه دارد که اگر موضع دقیقی بگیرد، اصل برجام بر باد برود.