حزب‌الله را تروریست می‌خوانند در حالی که خود داعش‌پرورند

 آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر منکر شایع شود، مردم به تدریج منکر را معروف و معروف را منکر می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز به موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنایت داشته و این موضوع در آموزه‌های اهل بیت(ع)، ائمه اطهار(ع) و 14 معصوم مشترک است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) نور واحد هستند، گفت: آنها در زمان‌های متعدد با روش‌های مختلف با ظلم مبارزه می‌کنند و با شکل مختلف به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند.

وی یادآور شد: مبارزه با ظالمان و جباران در بین همه ائمه اطهار(ع) وجود داشته است و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر آیات و روایات فراوانی وجود دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: باید توجه به این ایام و خطبه فدکیه داشته باشیم، زیرا این خطبه از نظر فصاحت و بلاغت در سطح بالایی بوده و به عنوان یکی از دلایل حقانیت اهل بیت(ع) شمرده‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: خطبه حضرت در حوزه‌ها باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، نخستین موضوع در این خطبه در زمینه مسئله امامت بوده و می‌توان بیان کرد محور خطبه بیان اهمیت مسئله امامت است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ حضرت فاطمه زهرا(س) دلیل بزرگی بر حقانیت امامت امیر مومنان(ع) پس از رسول اکرم(ص) است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در نظام‌های مختلف گفت: امیر مومنان(ع) نیز در نامه به مالک اشتر همواره به این مسئله تاکید داشتند، اگر امروز نظام ما قوی شده، به واسطه مردم است که پشتیبان نظام هستند، شهادت‌طلبی برای آنها عادت است، هیچ سلاحی در دنیا مانند شهادت‌طلبی نیست.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز سلاح شکست‌ناپذیری مانند فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی در اختیار داریم، علت درمانده شدن صهیونیست‌ها در انتفاضه سوم همین است، زیرا از این سلاح محروم هستند.

وی با بیان اینکه باید مردم را به وحدت، اتحاد و انسجام در محور ولایت دعوت کنیم، گفت: در این مملکت باید همه متحد شوند، ممکن است برخی موضع‌گیری‌های کاذب وجود داشته باشد که سبب جدایی شود ولی باید در نظر داشته باشیم، موضع همه ولایت فقیه است، بنابراین بر همین اساس باید شاخص‌های امام خمینی(ره) و رهبری در زمینه استکبارستیزی و صهیونیست‌ستیزی در نظر گرفته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به شورای همکاری خلیج فارس گفت: دولت‌هایی مانند کویت،‌ امارات، بحرین، عربستان و قطر در این شورا حضور دارند که علیه انقلاب و اسلام هستند،‌ زیرا کینه از انقلاب در دل دارند و سیلی خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب مردم را دعوت می‌کند که باید مستقل، استبکارستیز و ظلم‌ستیز باشند، در حالی که این کشورها زیر سیطره ظلم و استکبار هستند و برای ماندگاری خود به صهیونیست‌ها و آمریکا پناه می‌برند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اخیرا در این شورا حزب‌الله را تروریست معرفی کردند گفت: دولت‌ها و حکومت‌های این شورا که خودشان داعشی و ‌تکفیری هستند، حزب‌الله لبنان که جبهه مقاومت است را تروریست معرفی می‌کنند، در حالی که خودشان تروریست‌ساز، داعش‌ساز و بوکوحرام‌ساز هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه به شدت این اقدام را محکوم می‌کند، زیرا حزب‌الله پشتیبان اسلام و مقاومت است و در برابر صهیونیست‌ها با قدرت ایستاده و این در حالی است که صهیونیست‌ها از مصوبه این شورا استقبال کردند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اتحادیه عرب‌ و صهیونیست‌ها علیه اسلام ناب متحد شدند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ این افراد توسل به اهل بیت(ع) را شرکت می‌دانند، ولی زیر سیطره آمریکا بودن را شرک قلمداد نمی‌کنند.