در روزهایی که به نظر می‌رسد حضور پرشور ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای گروه‌های اپوزیسیون خارج‌نشین هم اثر گذاشته و آنها را سردرگم کرده است، «سعید شمیرانی» اپوزیسیون ساکن آمریکا و مجری تلویزیون لس‌آنجلسی «ایران آریایی» به‌سبب آنکه در یکی از برنامه‌هایش اعلام کرد راهش از «ربع پهلوی» جدا است، از این تلویزیون اخراج شد.

اپوزیسیون خارج‌نشین که با معضل نبود رهبری عاقل و مدیر مواجه‌اند، هر روز شاهد ظهور فردی جدید با داعیه رهبری اپوزیسیون ساکن کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند. در این میان «سعید شمیرانی» جدیدترین فردی‌ست که داعیه رهبری اپوزیسیون را دارد. وی در آخرین برنامه خود در تلویزیون «ایران آریایی» که منجر به اخراج شد، گفت: “چندی پیش ایشان (ربع پهلوی) را به تلویزیون دعوت کردم و دو ماه پایش ایستادم، اما او نیامد. من به ایشان به چشم پادشاه نگاه نمی‌کند و او را به چشم یک برادر نگاه کردم، اما وقتی دیدم راه او درست نیست، راهم را به‌طور مشخص و واضح جدا کردم و این را وظیفه خودم می‌دانم. من تعجب می‌کنم که ایشان در گفت‌وگو با شبکه من‌وتو گفته که هرگز فرصتی برای سخن گفتن در رسانه‌ها نداشته، من از این سخن تعجب می‌کنم و ما همیشه آماده بودیم و ایشان نخواسته است …”

«سعید شمیرانی»

«سعید شمیرانی»

«سعید شمیرانی» در ادامه سخنانش گفت: “شاهزاده هنوز اعلام نکرده در آینده ایران دنبال چه نوع حکومت است. من واقعیت‌ها را می‌گویم از هیچ چیز نمی‌ترسم. از دیدگاه من ایشان دارد هم اشتباه تاریخی می‌کند و هم سیاسی. ما پادشاهی پارلمانی می‌خواهیم که پادشاه قدرت اجرایی نداشته و تشریفاتی باشد، اما نظر ایشان چیز دیگری است. آقایان خودشان هم قاضی هستند و هم شاکی و هم ناظر، این کار نادرستی بود و من این را نمی‌پذیرم. شاهزاده اگر میخواهد پادشاه باشد، نباید فعالیت سیاسی کند و پادشاه نباید فعال سیاسی باشد. هر کس باید سر جای خود بیاستد و نباید همه چیز را با هم قاطی کرد. باید ایستاد و خط درست را به مردم نشان داد. من مدیریت دارم و می‌دانم باید چکار کنم، قدرت بیانش را دارم و می‌توانم موفق شوم …”

در حالی شمیرانی از «ربع پهلوی» درخواست کرد که از فعالیت سیاسی کنار بکشد که شازده ناکام پهلوی اصرار زیادی دارد که خود را مهمترین رهبر اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی معرفی کند و همواره در طول ۳۷ سال اخیر سخن از سرنگونی نظام اسلامی زده است.

همین سخنان کافی بود تا «آرین وطن‌خواه» مدیر تلویزیون «ایران آریایی» زیر برگ اخراج «سعید شمیرانی» امضا کند. اما شمیرانی پس از اخراج نیز ساکت ننشست و در صفحه فیسبوک خود نوشت: “برنامه من در تلویزیون ایران آریایی توسط مدیریت متوقف شد. مساله مسیری‌ست که من به مردم پیشنهاد دادم و پیشنهاد خواهم کرد. از دیدگاه من امروز دیگر با نشستن … کار درستی‌ نیست. کسانی‌ که به شما مردم تا به امروز بی‌‌مهری کرده‌اند و شما را هیچ پنداشته‌اند باید از خودشان خجالت بکشند. از امروز یار گیری کنید، سعی‌ کنید که برای یک هموطن دیگر وقت بگذارید و آن را هم همراه سازید. شعارنویسی کنید و در عین حال زیرکانه حرکت کنید تا ردّپائی از شما پیدا نشود. اگر حقیقتاً به آرمانهای خود که رسیدن به ایرانی‌ آزاد، دموکرات، سکولار و در نهایت پارلمانیست می‌اندیشید، آستینها را بالا بزنید که وقت کار عملی است و یارگیری.”

البته، شمیرانی که در ابتدا سخن از آزادی ایران و مردم ایران می‌زد، در ادامه پرده از هدف اصلی‌اش برداشت و همچون یک گدا، ملتمسانه نوشت: “اگه بگم بیشتر از شش ماه یک ریال کار نکردیم باورتون میشه. بخدا قسم امروز از بچه‌هام خجالت کشیدم. دو تا بچه دارم که قادر به معیشت خونوادم نیستم دیگه … در این زمان به طرفدارانم می‌گویم، احتیاج به همکاری و همیاری مالی‌ شما دارم… “

با دیدن مورادی مانند «سعید شمیرانی»، «شهرام همایون» و «امید دانا» و امثالهم به نظر می‌رسد گرفتن ژست فعال سیاسی و دایه رهبری اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی، به منبع درآمدی برای برخی چهره‌های کلاه‌بردار و مخالفان جمهوری‌اسلامی تبدیل شده و از این طریق به خوبی می‌توانند هواداران ثروتمند و کهنسال رژیم سرنگون‌شده پهلوی را با نشان دادن در باغ سبزی فریب داده و دلارهای آنها را به جیب بزنند!

البته در بین اینگونه افراد که داعیه رهبری اپوزیسیون را دارند را دارند، باید نام «ربع پهلوی» را جدا کرد، زیرا او از ثروتی استفاده می‌کند که توسط پدر معدومش ۳۷ سال پیش از جیب ملت ایران دزدیده شده و نیاز به کمک دیگران ندارد و حتی به برخی افراد کمک مالی می‌کند تا آنها را به دور خود جمع کرده و به‌ظاهر بر تعداد حامیانش بیافزاید.