داستان سرایی های مادر فولاد زره تمامی ندارد؟!

روزنامه نیویورک تایمز که بخش هایی از این کتاب قبل از انتشار رسمی آن را مرور کرده است فرازهایی از این کتاب را چنین نوشته:عبادی در کتاب نوشته است که ماموران حکومتی از گفتگوی عاشقانه زنی باشوهرش و هم چنین روابط جنسی آنها با یکدیگر در یک آپارتمان در تهران فیلم برداری کرده اند.

 

شوهر ایشان را سپس به اتهام در اختیار داشتن مشروبات الکلی به زندان اوین می برند و سپس او را بدلیل داشتن روابط نامشروع با زن شوهردار به سنگسار محکوم می کنند.
 
همسر خانم عبادی چندی بعد با حضور در یک فیلم ویدیویی با محکوم کردن شیرین عبادی به عنوان یک مامور دنیای غرب توانست آزادی خود را به دست آورد. از آن به بعد شیرین عبادی و همسرش از یکدیگر طلاق گرفته اند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که شیرین عبادی که خود را حامی حقوق بشر می داند و همه از چهره ضد حقوق بشری وی آگاهی دارند اینک پس از قریب ۱۰ سال رفتن از ایران و فعالیت بر علیه کشورش اینک می خواهد چهره روباه صفت خویش را با زیر سوال بردن همسر سابق اش و حکومت ایران مظلوم جلوه دهد .به خیال وی با این سناریو هم انتقام خود را از شوهرش به خاطر ارتباط نامشروع خواهد گرفت و هم از حکومت ایران چهره ای ظالم خواهد ساخت . در حالی که مدت ها از اتهامات وارده بر او می گذرد و او اینک پس از ده سال به فکر پاسخ گویی به این اتهامات افتاده است.

چند سال پیش فردی که خود را از بستگان نزدیک آقای جواد توسلیان همسر شیرین عبادی معرفی می کرد طی گفتگویی با یک خبرگزاری ابعاد دیگری از چهره ضد حقوق بشری برنده نوبل حقوق بشر را افشا کرد. بخشی از اظهارات فرد یاد شده بدین شرح است:

ماجرای ظلم های شیرین عبادی نسبت به همسرش موضوع جدیدی نیست و از بدو زندگی مشترک آنها وجود داشته و داستان ها دارد که اقوام و دوستان این زوج از آنها اطلاع دارند. زورگویی های عبادی چنان بود که همسرش را حتی از ارتباط با مادر و خواهرانش محروم کرده بود و این فشارها و اذیت و آزارها آنقدر ادامه پیدا کرد تا به سکته و مرگ مادر توسلیان انجامید. این موضوع را همه بستگان نزدیک ما می د انند.

از دیگر داستانهای معروف این زوج آن بود که آنها در سال ۱۳۵۴ با هم ازدواج کردند و مهریه خانم شیرین در آن زمان مهریه پایینی بود اما او در سالهای بعد با تحت فشار قرار دادن همسرش مهریه خود را تا هزار سکه افزایش داد. علاو ه بر آن حق حضانت فرزندان ، حق سفر و حق طلاق را رسماً‌ و با گواهی محضری از آقا جواد گرفت!

همچنین چند سال پیش شیرین عبادی در تماسی با چند سفارت خانه غربی در ایران از آنها خواسته بود به شوهر سابقش ویزا ندهند!
 
شایان ذکر است  علت مخالفت شیرین عبادی با سفر توسلیان به خارج علاوه بر مسائل مربوط به زندگی خصوصی آنها، آن است که پیش از این آن پیر زن در محافل مختلف فتنه و ضد انقلاب و در دیدار با دیپلمات های اروپایی و آمریکایی، شوهرش را ممنوع الخروح و گروگان دولت ایران وانمود کرده بود و خروج شوهرش از کشور، دروغ گویی و حقه بازی های سخیف عبادی را افشا می کرد.

یادآوری می گردد که به اعتراف اقوام شیرین عبادی وی بسیار  بددهان و  هتاک است و حتی چند سال پیش  ، شادی صدر (از اصلاح طلبان فمنیست که در جریان فتنه ۸۸ رسما به ضد انقلاب فراری پیوست ) شیرین عبادی را «به مادر فولاد زره »و« فاطی اره» تشبیه کرده بود!